משרד התחבורה יבחן טכנולוגיה לניטור מכוניות קארפולינג בנת"צים

  • כשירות משלים לתחבורה ציבורית, יש לאפשר למכוניות קארפולינג להשתמש בנת"צים.
  • תקנה 84א', האוסרת תשלום עבור הסעות פרטיות, עדיין מגבילה את הקארפולינג.
  • משרד התחבורה יבחון טכנולוגיה לניטור נוסעים במכוניות קארפולינג.
המשתתפים בדיון על קארפולינג (משמאל לימין) הילה חדד, משרד התחבורה, אמיר זלצברג המשרד לאיכות הסביבה, ודניאל צוקר מהתוכנית לדלקים (אקומושן)

אוטוניוז, 01.08.2017 – משרד התחבורה פועל כדי לאפשר נסיעות שיתופיות שאינן מסחריות בשיטת ה-carpool, כך אמרה הילה חדד, סגנית מנהל יחידת תשתית ופיתוח במשרד התחבורה, בכנס שנערך בשבוע שעבר בת"א ועסק בקארפולינג. הכנס אורגן ע"י אקומושן.

חדד אמרה שהמשרד שם היום דגש רב על פיתוח תשתיות לנת"צים וכדי לקדם את הקארפול תהיה חובה לפתוח את הנת"צים למכוניות קארפול, שהוא לדברי חדד, הוא פתרון משלים לתחבורה ציבורית. כדי שפתיחת נת"צים למכוניות קארפול לא תנוצל לרעה ע"י מכוניות פרטיות שאינן חלק משירות קארפול, המשרד עתיד לבחון טכנולוגיה, שנמצאה בארה"ב, המאפשרת ניטור מספר הנוסעים במכוניות. לטכנולוגיה רמת דיוק של 97%, אמרה חדד. המשרד מתכוון לבחון את הטכנולוגיה בחודשים הקרובים, ובמידה והיא תוכח כיעילה, ניתן יהיה להפעילה בנת"צים כבר מהרבעון השני של 2018 ולאפשר למכוניות העושות קארפולינג להשתמש בנת"צים.

אמיר זלצברג, ראש אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה אמר שהקארפול הוא אתגר לא פשוט הכרוך בשינוי הרגלים. לדבריו הרגולציה בישראל היא חששנית ונקבעת לפי העבריין והרמאי והתוצאה היא מנגנונים מסורבלים שמסבכים את החיים. זלצברג סיפר על אפליקציית קארפולינג שפותחה במסגרת הממשלה, לקהל עובדים גדול, אולם בסופו של דבר נעשה בה שימוש זניח של כמה עשרות נסיעות בחודש. כדי שקארפול יצליח המוצר צריך להיטת טוב, זמין וזול, אמר זלצברג.

דניאל צוקר, מהתוכנית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, אמר שהממשלה הקציבה 250 מ' ש' לפיתוח תחבורה חכמה בחמש שנים, כשהמטרה היא לייעל את מערך התחבורה במדינה. לדבריו המהפכה בתחום התחבורה בעשר השנים האחרונות, יכולה להיות מנוע לצמיחת המשק.

לתקנה 84א', האוסרת ביצוע נסיעות פרטיות בתשלום, יש פרשנויות שונות, שלכאורה מאפשרות ביצוע קארפולינג, אולם נועם קום, קצין בטיחות ויו"ר פורום נוהגים הייטק, שפך מים קרים על פרשנות זו ואמר שהוא לא מאפשר לנהגים בצי הרכב עליו הוא אחראי לבצע קארפולינג, משום שהביצוע שלו אינו חוקי.

אבי בר, העומד בראש המדיניות העולמית של Waze, המפעילה אפליקציית קארפולינג, אמר שאסור להגיע למצב שבו רק עומס כבד ביותר על הכבישים, "פי שלוש" מהעומס היום, יאלץ את הרגולטורים לאפשר קארפולינג. אולם במצב היום, המחיר המשולם ע"י הציבור בצורת פקקים ואיבוד שעות, עדיין אינו כבד דיו כדי לשכנע את הרגולטורים לשנות תקנות כדי לאפשר קארפולינג, אמר בר.

1 Comment on משרד התחבורה יבחן טכנולוגיה לניטור מכוניות קארפולינג בנת"צים

  1. משרד התחבורה מנסה לגלגל את האחריות על הסעת ההמונים מהמשרד אל יוזמות "קארפול" וזו שערוריה בפני עצמה.
    תפקידו של משרד התחבורה לפתח את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ולאפשר לכל אזרח להגיע באמצעות שרותי תחבורה ציבורית לכל מקום, בכל זמן, במחיר ובזמן סבירים.
    שירותי קארפול, שהם לא יותר מאשר טרמפים, יכולים למלא וואקום, אבל אינם תחליף לשירותי תחבורה ציבורית שהרשויות חייבות להציע לציבור.

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*