משרד התחבורה בוחן מקרי מוות ופציעות כתוצאה מפיצוץ כריות אויר במכוניות טויוטה

אוטוניוז, 01.08.2016 – משרד התחבורה הודיע על הקמת צוות מקצועי שיבחן מקרה מוות ומקרי פציעות קשות כתוצאה מהפעלת כרית אויר במכוניות טויוטה. המשרד נענה בכך לפניית המשטרה שתקח חלק בצוות הבודק ביחד עם יוניון מוטורס, יבואנית מכוניות טויוטה.

"הצוות התבקש לקבוע האם כרית האויר בצד הנהג היא למעשה הגורם שהוביל לפגיעות בנהגים," נמסר בהודעת המשרד. "מדובר בכלי רכב מסוג טויוטה קורולה שמועד ייצורם הוא סוף שנת 2002 ונרשמו לתנועה בשנת 2003."

לדברי המשרד יצרן כריות האויר וטויוטה העולמית משתפים פעולה "באופן מלא עם משרד התחבורה והמשטרה".

לדברי המשרד עד היום לא פורסם ריקול ביחס לכריות האויר בצד הנהג.

בתחקיר שפורסם לאחרונה באתר The Car דווח על הרוג אחד, יותם וייסברג, שנהרג בעת שמכונית הטויוטה קורולה 2002 שבה נהג היתה מעורבת בתאונה קלה יחסית עם מכונית אחרת. לפי החשד וייסברג נהרג כתוצאה מפגיעה של חפץ מתכתי חד בעורק הראשי בצוואר. בתחילה טענה המשטרה שהמוות היה כתוצאה מלחץ של חגורת הבטיחות על העורק, אולם הפגיעה היתה בצד ימין של הצוואר, שאליו חגורת הבטיחות אינה מגיעה. בעקבות טענה זאת החקירה נפתח מחדש אחרי שהיא כבר נסגרה.

בנוסף לכך טען האתר שיתכן שהכרית שהתפוצצה אינה מתוצרת Takata היפנית, יצרנית כריות האויר היחידה שבמוצריה התגלו הליקויים ברחבי העולם. לדברי האתר יתכן שזו הפעם הראשונה שנחשף שיצרנית כריות אויר אחרת מטאקאטה מעורבת בייצור כריות אויר לא בטיחותיות.

פרשת כריות האויר נחשבת היום לריקול הגדול והמורכב בהיסטוריה של תעשיית הרכב והחלפת כריות אויר בעשרות מיליוני מכוניות תמשך במשך שנים בהם ינהגו רבים במכוניות שכרית האויר בהן מהווה סכנת חיים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*