משרד האוצר העניק הטבת מס בסך 15 מיליון שקל לרוכשי מרצדס-בנץ

  • מכוניות יוקרה מחושמלות מורידות את רף הכניסה למועדון בעלי הרכב היוקרתי.
  • בינואר מסרה כלמוביל 80 יחידות של מרצדס S קלאס, רובן פלאג-אין הייבריד.
  • מרצדס-בנץ מגדילה את אולם התצוגה הראשי לטובת ה-S קלאס והמאייבאך.
אריאל פינטו, מנהל מרצדס בנץ פרטיות (יח"צ)
אריאל פינטו, מנהל קבוצת מכוניות היוקרה בכלמוביל (יח”צ)

אוטוניוז, 21.02.2017 – רוכשי מכוניות מרצדס בנץ S 500 e, גירסת הפלאג-אין הייבריד של דגם הדגל של מרצדס-בנץ, נהנים מהטבת מס בסך 300,000 שקל לכל מכונית, כך אמר היום (ג’) אריאל פינטו, מנכ”ל קבוצת רכבי היוקרה בקבוצת כלמוביל, בעת השקת חמישה דגמי פלאג-אין הייבריד של מרצדס-בנץ. למרות גודלם, כלי רכב אלה פולטים פחות מ-130 ג’/ק”מ דו תחמוצת הפחמן ולכן מדורגים בקבוצת זיהום 2, הזכאית למס קניה בשיעור של 30% בלבד לעומת מס קניה רגיל של 83% שממנו סובלות הגרסאות הקונבנציונליות של מרצדס-בנץ. פינטו מסר שללא הקלת המס מחירה של המכונית היה עומד על 1.05 מ’ ש’. כלמוביל, אמר פינטו, מעבירה את מלוא הנחת המס ללקוחות.

בחודש ינואר מסרה כלמוביל 80 יחידות של מרצדס-בנץ S קלאס, כשרובן היו ה-S 500 e, גירסת הפלאג-אין הייבריד, שמחירה 750,000 ש’. בהנחה ש-50 מכוניות היו מגירסת הפלאג-אין הייבריד, הרי שאוצר המדינה איבד, הכנסות, או העניק תשורה, בסך  15 מ’ ש’ לרוכשי ה-S 500 e.

דגם מרצדס C 350 e שמחירו החל מ-320,000 ש’ נהנה מהטבת מס בגובה כ-80,000 ש’; דגם ה-GLC 350 e שמחירו 370,000 ש’ נהנה מהטבת מס שגובהה כ-45,000 ש’.

רשות המסים תשקול הקטנת הטבות מס למכוניות הייבריד

בחודש ינואר, דיווח פינטו, מסרה מרצדס-בנץ כ-1,125 כלי רכב. 80 כלי רכב היו מדגם ה-S קלאס. נתון זה מהווה יותר ממחצית מספר המסירות השנתיות שפינטו צופה ל-S קלאס, שיעמדו ב-2017 על כ-150 יחידות. ההאטה במסירות צפויה, בגלל ההשקה המתוכננת של מתיחת פנים ל-S קלאס לקראת סוף השנה. כמחצית ממסירות מרצדס-בנץ בינואר היו של רכבי שטח וכמחצית מהרוכשים, אמר פינטו היו חדשים למותג.

כדי לעמוד בביקוש הגדול ל-S קלאס ולגירסת המאייבאך כלמוביל מגדילה את אולם התצוגה המרכזי שלה בהרצליה פיתוח ותוסיף לו פינה בגודל 160 מ”ר שתוקדש ל-S קלאס ולמאייבאך. בנוסף לכך כלמוביל מרחיבה את אולמות התצוגה של מרצדס-בנץ בבאר שבע ובירושלים.

מרצדס-בנץ שבה בשנה שעברה להוביל את סגמנט הפרמיום העולמי, אולם בישראל היא עדיין מפגרת אחרי אודי (צ’מפיון מוטורס). “האסטרטגיה של דיימלר היא להוביל בכל מדינה ובכל סגמנט,” אמר פינטו.

פינטו, שנשאל מדוע מחירי המכוניות לא יורדים למרות השפל ההיסטורי שבו נמצא היורו, אמר שהנהלת מרצדס-בנץ מודעת למחירי המטבעות וקובעת מראש את מרווחי היבואנית ע”י הורדה והעלאה של ההנחות בהתאם לשערי המטבעות.

עד סוף הרבעון הראשון, אמר פינטו, מתכננת החברה למסור 1,800 כלי רכב מרצדס-בנץ ובכל השנה צופה כלמוביל מסירות של 3,300-3,500 מכוניות מרצדס-בנץ. בשנה שעברה מרצדס-בנץ כ-3,225 מכוניות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!