משאית חדשה / דאף הציגה את ה-XF החדשה

  • ה-XF החדשה תצויד בשני מנועים, הספק עד 530 כ”ס.
  • עוד שני דגמים מקבילים, XG ו-XG+.
  • הדגמים יגיעו לשוק באוקטובר השנה, יימשך ייצור מקביל של ה-XF.

אוטוניוז, 14.06.2021 – דאף, יצרנית המשאיות ההולנדית שבבעלות קבוצת פאקאר האמריקנית, הציגה החודש שלוש משאיות חדשות, דגם בשם XF ושני דגמים מקבילים XG ו-XG+. דור המשאיות החדש פותח במשך שבע שנים בהשקעה של כמיליארד יורו. שיוו המשאיות יתחיל בינואר 2021 כאשר במקביל יימשך עדיין שיווק הדור הישן של ה-XF.

דאף XF, XG ו-XG+ (דאף)
דאף XF מגיעה בעיצוב חדש. תא הנהג הוארך מלפנים ב-160 מ”מ ולדגמי ה-XG נוספו 33 ס”מ מאחור. התוצאה היא חלל גדול יותר למנוחה, מגורים ושינה. גרסת ה-XG+. גבוהה ב-200 מ”מ. תא הנהג של ה-XG+ הוא בנפח 12.5 מ”ק – יותר מכל מתחרה בשוק, לדברי דאף. למרות הגידול במידות הדגם יושב נמוך ב-75 מ”מ מאשר הדגם הקודם. לדגם קו מותניים תחתון חדש, משטחי הזכוכית המוגדלים והשמשה הקדמית נמתחת סביב לפינות. התוצאה היא ראות משופרת באופן משמעותי. אופציה מעניינת היא חלון נוסף בתחתית דלת הנוסע ומושב נוסע מתקפל.

העיצוב של הדגמים החדשים מבוסס על קבינה עם בולטות מלפנים. זה מועיל גם להגנה על הולכי רגל וגם לאווירודינמיקה. מאפיין חדש נוסף הוא תא הנהג, הנע לאחור עד 40 ס”מ בתאונה. יש גם אזורי ריסוק חדשים מלפנים ומאחור. חיפויי תחתית ורכיבי אוויר בקשתות הגלגלים מבטיחים גם יעילות אווירודינמית רבה יותר. סורג הרדיאטור הגדול מדגיש את הטענה לפרימיום עם פסים מוצלבים מצופים בכרום. הפגוש מורכב משלושה חלקים כדי להוזיל את עלויות התיקון. כל מערכת תאורת הרכב משתמשת בטכנולוגיית לד כסטנדרט. תאורת יום מספקת חתימת אור בולטת, תאורת פינות מסייעת בפניות, ועל תא הנהג של ה-XG יש תאורת עזר לד על הגג.

מראות הצד החדשות מעוצבות באופן אווירודינמי, מספקות ראות טובה יותר. מצלמות אחוריות, במקום מראות הצד, הן אופציונליות, ניתנות לקיפול ולחימום, ומסכי תצוגה על קורה A בתא הנהג מעבירים לנהג את המראות מאחוריו. מצלמות אלה יכולות גם לעקוב אחרי נגרר מסתובב. התצוגות יכולות לכסות האחת על השניה, למשל בעת תמרון.

מנועי דיזל

מנועי הדיזל, בנפחים 10.8 ל’ ו-12.9 ל’ בטווח הספקים שבין 370 כ”ס ל-530 כ”ס קיבלו רכיבים חדשים ובהם מזרקים חדשים, ראשי בלוקים ובלוקים, שרוולים ובוכנות וכן מגדשי טורבו משופרים. כל היחידות הנלוות ומערכת הפליטה שונו אף הן. ביחד עם חיסכון במשקל של עד 200 ק”ג, דאף מדווחת שכל הדגמים החדשים, XF, XG ו- XG+ נהנים מצריכת דלק משופרת בכ-10%. בנוסף המומנט וההספק גדלו משמעותית. מרווחי השירות עומדים על 200,000 ק”מ, עדכוני תוכנה מבוצעים אלחוטית (OTA).

מנועים מחודשים של פאקאר (דאף)

כל מערכות הכוח החדשות יצוידו בתיבת הילוכים ידנית בהפעלה אוטומטית (automated) ולא תהיינה תיבות הילוכים ידניות בלבד. מערכות הנעה אלטרנטיביות צפויות רק בעתיד הרחוק יותר.

שאסי, בטיחות

מתלי הציר האחורי שופרו באמצעות גיאומטריה חדשה ומיקום מחודש של הגלגל החמישי. מערכת היגוי חדשה נועדה להפחית את כוחות ההיגוי.

המגוון המורחב של מערכות הבטיחות כולל בלם חניה אלקטרוני, בלם נגרר לנהיגה איטית, סיוע בבלם חניה וסיוע בנגרר. יש גם סיוע בלימה, אזהרת סטייה מנתיב, אורות בלמי חירום והתרעת נקודה עיוורת.

סביבת נהג

דאף ביצעה גם שיפורים ניכרים מבחינת התפעול והנוחות. הנהג יושב על מושב הניתן לכוונון גובה ואורך במספר דרכים וניתן גם להפנות אותו לצד. ניתן לכוונן את ההגה לכל הכיוונים. ניתן להגדיר את התצוגה הראשית בגודל 12 אינץ’. מסך מגע בגודל 10 אינץ’ זמין כאופציה. בקרות חשובות רבות ממוקמות על חישורי ההגה.

תא הנהג מציע מרחב מחיה רב. תאי אחסון גדולים ומקרר משולב עם חומרי שטח איכותיים ושולחן נשלף מלוח המחוונים. מיטת הנהג באורך 2.20 מ’ ורוחבה עד 80 ס”מ, תלוי בתא. כאופציה, ניתן לכוונן את המיטה חשמלית באמצעות שלט ייעודי. מהמיטה יש גם גישה למערכת השמע, ובמידת הצורך, ניטור ווידאו מסביב לרכב. בידוד רעשים משופר באופן משמעותי משפר את איכות החיים.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*