משאיות, אוטובוסים, תחבורה שיתופית ובטיחות מוגברת בחזון החדש של אילון מאסק

אוטוניוז, 21.07.2016 – אילון מאסק, המייסד והבוס של טסלה, קיים אתמול את אחת מהבטחותיו האחרונות ופירסם את המאסטרפלאן חלק 2 (Master Plan Part Deux) ובה כלל מלבד מהמיזמים הנוכחיים בהם עוסקות טסלה ו-SolarCity גם שיווק משאיות ואוטובוסים חשמליים והפעלת צי רכב שיתופי שיורכב ממכוניות טסלה.

בבלוג שפירסם ציין מאסק שארבע המטרות שהוא הציב לחברה לפני עשר שנים בתוכנית העיסקית הראשונה הושגו. ארבע המטרות היו ייצור מכונית חשמלית בהיקפים נמוכים שתהיה יקרה (טסלה רודסטר); להשתמש בכסף [שהחברה תגייס] לפיתוח מכונית בנפח ייצור בינוני ובמחיר נמוך יותר (מודל X); להשתמש בכסף לייצור מכונית זמינה יותר בנפח ייצור גבוה יותר (מודל 3); לספק חשמל סולארי (מטרה שתושג כאשר טסלה תרכוש את סולארסיטי).

מאסק קובע שבשלב מסוים תהיה חובה להשיג ברת קיימות אנרגטית מאחר ש”דלק פוסילי ייגמר והציווליזציה תתמוטט.”

אחרי שהוא מסביר מדוע חיוני למזג את סולארסיטי לתוך טסלה (בעצם הן מעולם לא היו צריכות לפעול בנפרד, טען מאסק), הוא כותב שטסלה תייצר בעתיד גם רכב שטח בגודל בינוני וטראק ובכך תכסה חלק ניכר משוק הרכב האמריקני. כלי רכב זול יותר ממודל 3 לא יהיה דרוש.

מאסק מזהה שני סקטורים חדשים שטסלה נכנסת אליהם, משאיות כבדות חשמליות ואוטובוסים חשמליים. טסלה החלה לתכנן כלי רכב אלה, שיוצגו לראשונה כנראה בשנה הבאה. האוטובוס, לפי מאסק יהיה קטן יותר, הנהג יוגדר כ”מנהל צי” והתנועה שלו שוטפת יותר ללא  inertial impedance  (עכבת אינרציה). האוטובוס יסיע את האנשים בדיוק למחוז חפצם.

בהתייחסו לנהיגה אוטונומית ציין מאסק שלהערכתו האישורים הרגולטורים לשימוש בנהיגה אוטונומית מלאה ייושמו רק אחרי שמכוניות יצברו 10 מיליארד ק”מ של ניסיון בנהיגה אוטנומית. כיום קצב הצבירה, לדבריו, הוא חמישה מיליון ק”מ ביום.

מאסק הסביר שטסלה מאפשרת לנהגים להשתמש באוטופיילוט כבר היום מאחר שזו מערכת בטוחה יותר מנהיגה אנושית, אם ממלאים את הכללים וההוראות, וזה יהיה לא מוסרי למנוע מאנשים אפשרות לנהיגה בטוחה יותר. הוא מסביר שהמערכת אמנם מוגדרת כשלב ‘ביטא’ אולם זה אינו השלב המקובל בתעשיית המחשוב, שבו מערכות עלולות לקרוס, מאחר שהמערכת עברה ניסויים שהוכיחו את יעילותה, אלא רק כדי להתריע לנהגים שהיא עדיין אינה מושלמת. לדבריו שיעור המוות בכבישים בארה”ב עומד על הרוג אחד לכל 89 מ’ מייל וטסלה בקרוב תכפיל נתון זה, כלומר הרוג אחד לכל 180 מ’ מייל.

באשר לתחבורה שיתופית מאסק מציין שטסלה תפעיל ציי מכוניות אוטונומיות באזורים צפופים וגם תיצור מצב שבו בעלי מכוניות יוכלו לנצל את מכוניותיהם להסעה של אנשים אחרים תמורת תשלום.

בסיום מציב מאסק לטסלה את ארבע המטרות הבאות:

  • יצירת גגות חשמליים המשולבים למערכות אחסון החשמל.
  • הרחבת קוו מוצרי כלי הרכב החשמליים.
  • פיתוח יכולות נהיגה אוטונומית הבטוחות פי 10 מאשר נהיגה ידנית.
  • לאפשר למכונית לעשות כסף כאשר הבעלים שלה אינו משתמש בה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*