מרצדס A/B קלאס / מרצדס השיקה גרסאות פלאג-אין הייבריד ל-A, B קלאס

  • הגרסאות הקומפקטיות של מרצדס זוכות לגרסאות פלאג-אין.
  • מסוגלות לכ-70 ק"מ נסיעה חשמלית בלבד.
  • מנוע טורבו בנזין 1.3 ל', מנוע חשמלי ותיבת הילוכים מצמד כפול.

אוטוניוז, 20.08.2019 – קבוצת דיימלר הודיעה על תחילת שיווק שני דגמי פלאג-אין הייבריד קומפקטיים, A קלאס ו-B קלאס. שני הדגמים נמנים על מותג EQ, מותג המכוניות המחושמלות, PHEV ו-BEV שהקבוצה משיקה. ה-A קלאס תשווק בתצורות האצ'בק וסדאן 4 דלתות, בעוד ה-B קלאס תשווק ב-5 דלתות בלבד.

שני הדגמים מבוססים על הפלטפורמה הקומפקטית של מרצדס, עם מנוע בעירה פנימית רוחבי והנעה קדמית. מנוע טורבו בנזין 1.3 ל', שפותח במשותף עם קבוצת רנו, מאכלס את חלקה הקדמי של המכונית. מאחור מותקנת סוללת ליתיום יון בקיבולת 15.6 קו"ש המאפשרת טווח חשמלי טהור של 60-68 ק"מ ב-A קלאס ו-56-67 ק"מ ב-B קלאס בהתאם לתקן WLTP.

A קלאס, B קלאס פלאג-אין (מרצדס)

המנוע החשמלי שוכן ביחידה אחת עם תיבת ההילוכים מצמד כפול, 8 מהירויות. הספק מנוע הבעירה הפנימית עומד על 160 כ"ס/5,500 סל"ד ומומנט 25.5 קג"מ/1,620 סל"ד. הספק המנוע החשמלי הוא 100 כ"ס והמומנט 30.6 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט המשולב על 45.9 קג"מ. ה-A 250 e מאיץ 0-100 קמ"ש ב-6.6 שנ' וה-B 250 e מאיץ ב-6.8 שנ'. מהירויות מירביות של שני הדגמים הן 235 קמ"ש ומהירות מרבית חשמלית 140 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת של שני הדגמים עומדת על 1.4-1.6 ל'/100 ק"מ ומכאן גם פליטת CO2 נמוכה, 32-36 ג'/ק"מ, נתון שעד סוף השנה יקנה להם הטבות מס ניכרות בשוק המקומי.

טעינת הסוללה יכול להתבצע מקופסה ביתית בזרם חליפין (AC) בהספק 7.4 קו"ש וטעינה מלאה נמשכת שעה ו-45 דקות. בטעינת DC מהירה, ניתן להטעין את הסוללה ל-80% בתוך 25 דקות. משקל הסוללה, מקוררת המים, עומד על 150 ק"ג.

עד סוף השנה מרצדס צופה שיהיו לה 10 דגמי פלאג-אין הייבריד ועד סוף 2020 20 דגמים בקטגוריה זו.

מחיר ה-A 250 e בגרמניה מתחיל ב-36,944 יורו ושל גירסת הסדאן 37,300 יורו. מחיר זה דומה למחיר ה-A 250 המצויד במנוע 2.0 ל' 224 כ"ס ומחירו 36,500 יורו. מחיר גירסת ה-B 250 e טרם פורסם.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*