לקידום המכונית החשמלית מרצדס, פורשה עוזבות סדרות ספורט מוטורי מבוססות ועוברות לפורמולה E

  • פורשה עוזבת את קטגוריית ה-LMP1 ועוברת להתחרות בפורמולה E.
  • מרצדס-בנץ נוטשת את ה-DTM ועוברת לפורמולה E.
  • אודי, ב.מ.וו, רנו ו-DS נמצאים מזמן בפורמולה E.
לוקה די גראסי בדרך לזכיה באליפות העולם בפורמולה E (אודי)

אוטוניוז, 02.08.2017 – פורשה הודיעה לאחרונה על שינוי באסטרטגיית פעילות הספורט המוטורי של החברה. מותג המכוניות שניצח ב-17 מרוצי 24 השעות של לה מאן, כולל בשלוש המהדורות האחרונות של המרוץ המפורסם, הודיע על פרישה מקטגוריית ה-LMP1, הקטגוריה הבכירה בסידרת ה-WEC בסוף עונת 2017 ועל הצטרפות לסידרת ה-Formula E. פורשה תמשיך להתחרות בלה מאן אבל בקטגוריה נחותה יותר, GT, ולכן לא תתחרה על הניצחון הכולל במרוץ. בעונה הבאה היא תשתתף בקטגוריית ה-GT באליפות ה-WEC ותיקח חלק במרוצי סיבולת ארוכים, כולל 24 השעות של לה מאן.

ארגון מחדש

הארגון מחדש של פעילות הספורט המוטורי של פורשה נובעת מתוכנית העבודה Porsche Strategy 2025 שבמהלכה תפתח פורשה מכוניות GT לצד מכוניות חשמליות ספורטיביות, שהראשונה שבהן תהיה ה-Mission E. כדי להדגיש את המגמה החשמלית ולקדם אותה, פורשה, כמו כל קבוצות הרכב הגרמניות הגדולות, תיקח חלק באליפות העולם בפורמולה E.

השבוע הסתיימה אליפות העולם בפורמולה E במרוץ שנערך ברחובות מונטריאול, קנדה, ובסיומו הוכתר נהג המרוצים הברזילאי לוקה די גראסי לאלוף העולם, במכונית אודי ספורט. המכונית ABT Schaeffler Audi Sport זהה למעשה למכוניות האחרות באליפות, נבדלת מהן בעיקר בצביעה, וקשה יהי למצוא בה מאפיינים טכנולוגיים ייחודיים לאודי. אולם יצרניות הרכב הגרמניות לא מהססות לקחת חלק באליפות שאמורה לקדם את התקבלותה של המכונית החשמלית ע”י הציבור הרחב, כמו שהיה לפני יותר ממאה שנים כשזירת הספורט המוטורי היתה הדרך הבטוחה ביותר להבהיר לקהל את כישורי המכוניות עם מנוע הבעירה הפנימית.

מרצדס ממירה DTM בפורמולה E

פורשה 919 הייבריד בדרך לנצחון ב-24 השעות של לה מאן 2017 (פורשה)

אודי היא כבר חלק קבוע מהסצינה של הפורמולה E ומרצדס-בנץ עומדת להצטרף אליה החל מעונת 2019/20  שתוזנק לקראת סוף 2019. עד אז תשונה התקנה שלפיה, כדי לאפשר מרוץ באורך סביר, הנהגים יכולים, למעשה חייבים, להחליף מכונית שהמצבר שלה התרוקן במכונית עם מצבר מלא. את התקציב להשתתפות באליפות הפורמולה E תסיט מרצדס, אלופת העולם בפורמולה 1 בשנים האחרונות, מאחד מהסמלים הידועים ביותר בתעשיית הרכב הגרמנית, ה-DTM, אליפות גרמניה במכוניות טורינג. מרצדס תעזוב את האליפות הזו בסוף עונת 2018 גם זה כחלק מהתאמת אסטרטגיית פעילות הספורט המוטורי לאסטרטגיית ייצור המכוניות והמעבר האיטי וההדרגתי אבל המשמעותי, ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית למכוניות חשמליות.

“מרצדס-בנץ תשווק בעתיד כלי רכב חשמליים באמצעות מותג EQ,” אמר בהודעה לעיתונות ד”ר ינס תימר, סגן נשיא לשיווק במרצדס-בנץ. “פורמולה E היא צעד משמעותי במטרה להדגים את הביצועים של כלי הרכב החשמליים מונעי הסוללה האטרקטיביים שלנו, כמו גם להעניק ספין רגשי למותג הטכנולוגי EQ באמצעות ספורט מוטורי ושיווק.”

“חישמול מתרחש בעולם מכוניות הכביש ופורמולה E מציעה ליצרניות פלטפורמה מעניינת להבאת טכנולוגיה זו לקהל חדש – ולעשות זאת עם סוג חדש לגמרי של מרוצים, שונה מכל סידרה אחרת,” אמר טוטו וולף מנהל מחלקת הספורט המוטורי בקבוצת דיימלר.

ב.מ.וו, המתחרה כבר באליפות, תקדים את מרצדס-בנץ בשנה ותיכנס רשמית כיצרנית מכוניות לאליפות בעונת 2018/19 עם מכונית שמערכת ההנעה החשמלית שלה תפותח ע”י ב.מ.וו עצמה, לדברי החברה. ב.מ.וו משלבת את פעילות הספורט המוטורי עם פעילות פיתוח וייצור דגמי i המחושמלים ולכן היא רואה בפורמולה E “מעבדת פיתוח מושלמת לטכנולוגיה הנעה חשמלית לייצור [סידרתי].”

“באמצעות המעורבות שלנו בפורמולה E, אנו עוסקים בפיתוח לקראת ניידות בת קיימא ללא פליטות בתעשיית הרכב, וגם תורמים להתקדמות המותג ל-BMW iNEXT”, אמר קלאוס פרהליך, חבר הנהלת ב.מ.וו לפיתוח.

מרוצים במרכזי ערים

מרוצי הפורמולה E, סידרה שעדיין מפסידה כסף ונוסדה ביוזמת הפי”א, נערכים במרכזי ערים עיקריות בעולם. בעונת 2016/17 שהסתיימה בסוף השבוע האחרון נערכו המרוצים, בין השאר, ברחובות ברלין, פאריס, ניו יורק, מונקו, הונג קונג ומונטריאול, במטרה לקרב את הקהל לספורט מוטורי ולהדגים את כישורי המכונית ללא פליטות וכמעט ללא רעש.

בסידרת הפורמולה E משתתפים, בעיקר כנתוני חסות, מותגי מכוניות ידועים כרנו, יגואר ו-DS וידועים פחות כ-Faraday Future ו-NIO, שניהם מותגי מכוניות חשמליות חדשים שרוצים לנצל את הטרנספורמציה בתעשיית הרכב כדי לפרוץ לתחום.

ספורט מוטורי מסורתי

אבל פורשה, מרצדס, ב.מ.וו, רנו ומותגים אחרים לא יוותרו במהירות על הספורט המוטורי המתבצע באמצעות מנועי בעירה פנימית וברמות שונות. זו עדיין תעשיה המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה, חושפת את הקהל למותגים, מחברת אותו אמוציונלית אליהם ויש לה עדיין ערך רכב בקידום מכירות ושיווק.

פורשה תהיה בשנה הבאה בלה מאן עם מכונית GT, היא לא תנצח במרוץ, אבל היא בוודאי תהיה מועמדת לניצחון בקטגוריה. וגם זה הישג גדול.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!