מרצדס השיקה את ה-X-Class, “פיקאפ הפרימיום הראשון”

  • מרצדס נכנסת לסגמנט חדש, פיקאפים עם ה-X-Class.
  • הפיקאפ מיוצר על שילדה של ניסאן נווארו במפעלי הברית רנו-ניסאן.
  • מרצדס צופה גידול ניכר בסגמנט הפיקאפים בעשור הקרוב.
מרצדס X-Class, קטגוריה חדשה למרצדס (דיימלר)
מרצדס X-Class, קטגוריה חדשה למרצדס (דיימלר)

אוטוניוז, 20.07.2017 – מרצדס-בנץ חשפה השבוע את דגם ה-X-Class, פיקאפ בגודל בינוני בגירסת צוות, ארבע דלתות וחמישה מושבים, שלושה מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד ושווקי יעד סביב לעולם, למעט ארה”ב.

“סגמנט הפיקאפים הבינוניים בשל עבור כלי רכב פרימיום,” צוטט בהודעה לעיתונות דיטר זטשה, יו”ר הנהלת קבוצת דיימלר. “עם ה-X-Class נפתח את הסגמנט הזה לקבוצות לקוחות חדשות, בדיוק כפי שהגדרנו מחדש את סגמנט האוף-רואד עם M-Class לפני יותר מ-20 שנה.”

המרצדס X-Class ישווק בתחילה עם שלושה מנועי דיזל וגירסת בנזין אחת. המנוע החזק ביותר דיזל V6  שהספקו 258 כ”ס ושיווקו יתחיל באמצע 2018. עם ההשקה של הדגם בחודשים הקרובים הוא ישווק בשתי גירסאות דיזל X 220 d הספק 163 כ”ס ו-X 250 d, הספק 190 כ”ס וגם מנוע בנזין אחד שהספקו 165 כ”ס. ה-X-Class ישווק עם תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות מרווחות מאד והילוך ראשון קצר במיוחד שיאפשר זינוק נינוח עם משקלים גבוהים. למערכת ההנעה ניתן יהיה להוסיף התקן עצור/סע. תיבת הילוכים אוטומטית שבע מהיריות תהיה זמינה רק עם הדגם החזק ביותר ה-X 250 d בגירסת הנעה אחורית או X 250d 4MATIC.

צילומים: דיימלר

גירסאות הבסיס ישווקו עם הנעה אחורית, אולם תהיינה אופציות למערכת הנעה כפולה 4Matic המאפשרת שילוב הנעה לגלגלים הקדמיים בעת הצורך והחל מהשנה הבאה הוא ישווק גם בגירסת הנעה כפולה קבועה (AWD).

בסיס יפני, יצור במפעלי רנו וניסאן

ה-X-Class פותח על בסיס הניסאן נאוורה, במסגרת שיתוף הפעולה בין קבוצת דיימלר לברית רנו-ניסאן ויורכב במפעלי של הברית. כלי רכב עבור השוק האירופי ייוצרו במפעל ניסאן בברצלונה, ועבור השוק הדרום אמריקני במפעל רנו בקורדובה, ארגנטינה. בתכנון כלי הרכב, המטופל בחטיבת כלי הרכב המסחריים של דיימלר, נעשה שימוש בידע שנצבר בפיתוח SUV ו-V-Class.

הנחת העבודה של דיימלר בפיתוח הפיקאפ התבססה על שינויים בשימושים בפיקאפים מכלי רכב לעבודה בלבד לכלי רכב לבילויים ולמשפחה. “הם [הפיקאפים] לא נחשבים יותר לסוסי עבודה,” נכתב בהודעה לעיתונות. קהלי היעד של הפיקאפ החדש, פירטה מרצדס, הם חוואים בארגנטינה, בעלי עסקים וקבלני בניין באוסטרליה, משפחות את נטיה למוצרי פרמיום בברזיל, אינדבידואליסטים מודעים לטרנדים בדרום אפריקה ובריטניה כמו גם חובבי ספורט הרפתקני בגרמניה ובניו זילנד.

ה-X-Class יושב על בסיס גלגלים באורך 3,510 מ”מ, אורכו 5,340 מ”מ, רוחבו 1,920 מ”מ וגובהו 1,819 מ”מ. יכולת נשיאת משא מרבית 1,042 ק”ג.

מחירו של כלי הרכב בגרמניה יתחיל ב-37,294 יורו.

דיימלר, הטוענת וכנראה בצדק שזה “הפיקאפ הראשון מיצרנית פרימיום” נוהגת בזהירות כשהיא לומדת מניסיונה של פולקסווגן עם האמרוק, הפיקאפ המודרני הראשון של תעשיית הרכב הגרמנית. כלי הרכב לא יימכר בשוק האמריקני, בין השאר בגלל ה-Chicken Tax, מס המוטל על מוצרי צריכה אחדים בארה”ב ובהם גם פיקאפים קלים. כדי להתחרות במותגים האמריקנים העממיים יהיה על דיימלר לייצר את כלי הרכב בארה”ב, אפשרות שכרגע אינה על הפרק.

הכניסה של דיימלר לפלח שוק המזוהה בעיקר עם מותגים עממיים ועבודות חוואות ובניה מהווה סיכון מסוים לתדמית המותג. אולם בגלל הצמיחה הצפויה של הסגמנט בעשור הקרוב, 43% במונחים גלובליים לפי דיימלר ל-3.2 מ’ יחידות, הקבוצה החליטה לקחת את הסיכון. דיימלר לקחה בעבר סיכונים דומים, עם השקת כלי רכב קטנים יותר, דוגמת ה-A קלאס או רכב שטח דוגמת ה-M-Class, סיכונים שהשתלמו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!