- דיימלר תשקיע 220 מ’ יורו בריקול לשידרוג תוכנה במנועי דיזל.
- תחיש פריסת משפחת מנועי דיזל חדשה.
- אומרת שאין תחליף למנועי דיזל בגלל יעילותם העדיפה על מנועי בנזין.

אוטוניוז, 19.07.2017 – דיימלר הודיעה על ריקול וולונטרי ל-3 מיליון כלי רכב עם מנועי דיזל באירופה. עלות הריקול תהיה 220 מ’ יורו, עלות שאנליסטים העריכו כנמוכה מאד. “הדיון הציבורי על מנועי דיזל יוצר חוסר וודאות – במיוחד עבור לקוחותינו,” אמר בהודעה לעיתונות דיטר זטשה, יו”ר הנהלת דיימלר. “לכן החלטנו על צעדים נוספים כדי להרגיע נהגים של מכוניות דיזל ולחזק את האמון בטכנולוגיית הדיזל. אנו משוכנעים כי מנועי דיזל ימשיכו להיות מרכיב קבוע של מערכות ההנעה, לא מעט בגלל רמת פליטות דו תחמוצת הפחמן הנמוכה שלהם.”
דיימלר החלה במבצע זה כבר לפני מספר חודשים למכוניות קטנות עם מנועי דיזל. מאז, מסרה החברה, 45% מהלקוחות שידרגו את תוכנת המנועים. הריקול מבוצע גם לדגמי ה-V של החברה.
דיימלר גם הודיעה שבכוונתה להחיש את הצגת משפחת מנועי דיזל חדשה. מנועים אלה פותחו בהשקעה של כשלושה מיליארד יורו. המנוע הראשון מסידרת OM 654 הותקן בשנה שעברה במרצדס E קלאס החדשה ותיק המוצרים של משפחת מנועים זו ייפרס במהירות.
“דיימלר תמשיך לתרום תרומה משמעותית לשיפור איכות האוויר בערים ולהגנה על האקלים באמצעות חישמול שיטתי של כלי הרכב שלה, עם שירותי ניידות כגון moevel ו-car2go, ועם מנועי בעירה פנימית נקיים יותר ויותר,” מסרה החברה. “מנועי דיזל ימשיכו לשחק תפקיד חשוב במשך זמן רב בשל יעילות גבוהה משמעותית מאשר מנועי בנזין.”
כותרות היום
- דו”ח מסירות משאיות 11/2020 / גידול במסירות בנובמבר, התחזקות ניכרת במשאיות כבדות
- משאיות / מסירות לפי מותגים, משקלים 01-11/2020
- מסלול ניסויים / נתיבי איילון תחנוך משטח ניסויים לכלי רכב אוטונומיים באשדוד
- השקה מקומית / צ’מפיון מוטורס משיקה מתיחת פנים ל-A5, RS5
- דיימלר / מוכרת את מפעל סמארט ל-Ineos, תייצר כלי רכב לשטח
- מרצדס וואנים / קונספט חדש ל-eSprinter, בישראל מאמצע 2021 אם המיסוי יותאם
תגובה