מרצדס-בנץ EQXX / ׳חץ כסף׳ חדש בטכנולוגיות מתקדמות, בעיצוב המזכיר את שנות ה-30׳

  • מרצדס חשפה אבטיפוס עם הנעה חשמלית מתקדמת.
  • מקדם גרר סופר נמוך, 0.17.
  • עיצוב המזכיר את מכוניות שיאי המהירות של מרצדס משנות ה-30׳.

אוטוניוז, 04.03.2021 – מרצדס-בנץ שחררה דגם קונספט חשמלי חדש, Vision EQXX, שלדברי החברה מסוגל לטווח מעל 1,000 ק”מ (621 מייל) בטעינה בודדת. ה-EQXX שפותח במהלך 18 החודשים האחרונים, הוא עוד דגם קונספט, בשורה ארוכה של אבות טיפוס מחקר שמרצדס נוהגת להציג. הדגם החדש תוכנן לאתגר את עקרונות ה-BEV הקיימים בתוכנית הנדסית פנימית, שמטרתה הצמחת רעיונות, תהליכים וחידושים שאמורים להיות מאומצים בדגמים חשמליים בייצור סדרתי. הדגם הוצג צבוע בצבע כסף, הצבע המסורתי של מרצדס.

משקל האבטיפוס החדש 1,750 ק״ג, ולדברי דיימלר צריכת החשמל שלו עומדת על 10 ק״מ לקו״ש, כאשר צריכת החשמל של EQS450, דגם הדגל הנוכחי של המותג, עומדת על 6.3 ק״מ לקו״ש.

מרצדס EQXX דגם תצוגה לטכנולוגיות חדשות עיצוב חדש/ישן (מרצדס)

מרצדס פיתחה מנוע חשמלי חדש, המותקן מאחור, ומוזן מסוללה 100 קו״ש שהתאים החשמליים לה נרכשו מ-CATL הסינית. לדברי דיימלר גודל הסוללה הוא כמחצית מגודל הסוללה ב-EQS ומשקלה, 495 ק״ג, נמוך בכ-30% ממשקל הסוללה בדגם הדגל של המותג.

“זו אינו דגם ראווה אלא הדגמה של פיתוח טכנולוגי,” אמר מרקוס שייפר, מנהל המו״פ בדיימלר. “מרצדס עבדה קשה בשנים האחרונות – זו השאיפה שלנו לא רק לעמוד בקצב אלא גם להיות בפסגת המשחק.”

סוללה

לדברי מרצדס, הסוללה החדשה, בעלת תכולת סיליקון גבוהה, פועלת ביותר מ-900 וולט ומתאפיינת ב״איזון תא אקטיבי״ – תהליך שבו האנרגיה נלקחת באופן שווה מכל תא, ליעילות נוספת במהלך נהיגה במצב קבוע.

מרצדס בנץ טוענת שעד 95% מהאנרגיה מהסוללה מגיעה לגלגלים. לשם השוואה, כלי רכב עם מנועי בנזין פועלים בדרך כלל ביעילות של כ-30%.

מערכת ההנעה החדשה צפויה להוביל את הדרך לעלייה משמעותית ביעילות הכוללת של דגמי הייצור הקרובים של מרצדס בנץ. המנוע החשמלי הקומפקטי מותקן בתת מסגרת אחורית, עשויה מסיבי פחמן והתנועה מועברת לציר האחורי, באמצעות תיבת הילוכים בעלת מהירות אחת. המנוע פותח בסיוע יחידת פיתוח המנועים של קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס-בנץ, Mercedes-AMG High Performance Powertrains, שבסיסה בבריטניה. מערכת ה-power-electronics פותחה ע״י מרצדס, ונעשה בה שימוש קודם ב-Project One Hypercar.

לדברי מרצדס, אחת ממטרות פיתוח הדגם היתה התמקדות במערכת ההנעה והצבת אתגרים בפני מעצבים ומהנדסים במציאת פתרונות חדשים בתכנון מכוניות חשמליות.

אווירודינמיקה

אולם התכנון לא הזניח את המבנה האווירודינמי, שבמקרה או שלא במקרה, מזכיר את מכוניות שיאי המהירות העולמית, שמרצדס תכננה בשנות ה-30׳, כחלק ממנגנון הפרופגנדה של המשטר הנאצי. המכונית, שיש בה 4 מקומות ישיבה למבוגרים, משיגה מקדם גרר של 0.17, נתון שיא. החלק הקדמי מזכיר מכונית ספורט, כשמהצדדים בולטים בתי גלגלים. אופטימיזציה אווירודינמית מושג באמצעות ״מערכת בקרת אוויר,״ המזרימה אוויר דרך החלק הקדמי באמצעות סדרה של ׳וילונות אוויר׳ ו׳נשמי אוויר.׳ מרצדס בנץ משתמשת גם במראות חוץ מהדור התשיעי ובגלגלי מגנזיום חדשים שעברו אופטימיזציה אווירודינמית.

ללא מערכת הנעה קונבנציונלית מתחת למכסה המנוע, קורות A ממוקמות הרחק מלפנים, תכנון המאפשר תכנון תא נוסעים ארוך יחסית בעל רצפה שטוחה.

גג סולארי

על הגג מותקנים 117 תאים סולאריים במערך שפותח בשיתוף פעולה עם מכון Fraunhofer למערכות אנרגיה סולארית – מכון המחקר הגדול ביותר באירופה לאנרגיה סולארית. מרצדס-בנץ טוענת שהתאים הסולאריים יכולים לספק אנרגיה חשמלית להארכת טווח בכ-25 ק״מ, כמובן ביום שמש.

בחלק האחורי של ה-Vision EQXX נמצאים פיתוחים אווירודינמיים אקטיביים שנבחנו לראשונה במרצדס-בנץ קונספט שהוצגה ב-2015. בין השאר נמצא מאחור דיפיוזר שנשלף מתחת לגוף המכונית ומשפר את זרימת האוויר במהירות גבוהה.

פיתוח נוסף התמקד בהשגת משקל עצמי נמוך ככל האפשר, במכונית חשמלית הדומה בממדים הכוללים לדור השני של המרצדס CLA סדאן.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!