מרכבים והארגז יציגו אבות טיפוס לאוטובוסים חשמליים עד סוף 2017

  • שתי יצרניות המרכבים משתפות פעולה עם גולדן דרגון.
  • מחיר האוטובוסים יותר מכפול מאשר מחיר אוטובוס קונבנציונלי.
  • סיכון מסחרי נמוך ליצרניות המרכבים.
דוד אוחנה, מנכ"ל גולדן סוכנויות, יבואנית אוטובוסים ומידיבוסים תוצרת גולדן דרגון הסינית (אוטוניוז)
דוד אוחנה, מנכ”ל גולדן סוכנויות, יבואנית אוטובוסים ומידיבוסים תוצרת גולדן דרגון הסינית (אוטוניוז)

אוטוניוז, 26.06.2017 – אם לה יהיו הפתעות רבות, עד סוף השנה צפויים לעלות על הכבישים שני אוטובוסים חשמליים עם מרכבים כחול-לבן, שניהם על שלדה של גולדן דרגון, האחד יישא מרכב תוצרת מרכבים והשני מרכב תוצרת הארגז.

השלדות הראשונות אמורות להגיע מסין לשני המפעלים בשבועות הקרובים ואחר כך יתחיל תהליך פיתוח האבטיפוס של המרכב של האוטובוס עירוני החשמלי נמוך הכניסה בכל אחד משני המפעלים.

הארגז מתכננת לייצר 20 יחידות אוטובוסים חשמליים בשנתיים הקרובות. להערכת החברה עלות האוטובוס החשמלי גבוהה מפי שניים מעלות אוטובוס רגיל.

מגולדן דרגון סוכנויות נמסר שאבות הטיפוס של השלדות נמצאים כעת בשלבים הסופיים של התכנון המשותף בין גולדן דרגון לכל אחד מיצרניות המרכבים הישראליות וכבר במהלך החודש הקרוב הן עשויות להישלח בדרך הים מסין לישראל. התכנית היא שעד סוף השנה יהיה אבטיפוס של אוטובוס חשמלי מוכן אחרי תקינה. “מדובר בהשקעה של 60 מ’ יורו במשך חמש שנים,” נמסר מגולדן סוכנויות באימייל לאוטוניוז.

הרעיון להרכיב אוטובוסים חשמליים אינו מהפכני במיוחד, אבל הוא יחייב טכניקות הרכבה חדשות וזהירות מוגברת, כאשר העובדים יסתובבו על שלדות שהזרם הזורם בחוטיהן הוא מאות וולטים.

ההיגיון הכלכלי שבפרויקט נמצא בכך שבמכרזים עתידיים לתחבורה הציבורית, המדינה צפויה לדרוש שילוב בכל אשכול של אוטובוסים אחדים עם אנרגיה חילופית. ומאחר שהגז הטבעי תקוע עמוק באדמה ובצנרת, נותרה רק האופציה החשמלית.

סיכון נמוך

על אף שמחירו של אוטובוס חשמלי מוזן סוללות הוא כפול ואף יותר ממחירו של אוטובוס קונבנציונלי, הארגז ומרכבים לוקחים עליהם סיכון נמוך בפרויקט זה, מאחר שהם יעבדו מול היבואנית, גולדן סוכנויות, שבבעלות משפחת בליליוס. הרווח שלהם, לבד מייצור שלדות, עשוי להיות האפשרות שגולדן דרגון תעניק להם עבודה נוספת לייצור מרכבים עבור אוטובוסים חשמליים לשווקים באירופה.

שיתוף הפעולה החדש של שני המפעלים עם גולדן דרגון הוא חלק מהמחויבות של יצרניות אוטובוסים סיניות לבצע רכש גומלין בישראל, רכש שעד היום לא הקפידו לבצעו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!