מערכת 48 וולט של דלפי למכוניות מיילד-הייבריד בתוך 18 חודשים על הכבישים

 

מכונית הונדה סיוויק 1.6 ל' שהוסבה למערכת 48 וולט (דלפי)
מכונית הונדה סיוויק 1.6 ל’ שהוסבה למערכת 48 וולט (דלפי)

אוטוניוז, 22.04.2016 – דלפי אוטומוטיב חשפה לאחרונה את ארכיטקטורת המערכת החשמלית למכוניות mild hybrid אותה היא מתכוונת להציע ליצרניות הרכב. זו מערכת 48 וולט שתאפשר לדברי החברה “חישמול ‘אינטליגנטי'” של כלי הרכב. המערכת המבוססת על מצבר ליתיום-יון, גנרטור לייצור חשמל בבלימה ומגדש חשמלי eChager)), אמורה להיות מותקנת לצידה של מערכת 12 וולט רגילה, להקטין את הדרישות מהמנוע ולהפחית פליטות גזים מזהמים. המערכת אמורה לדברי החברה להקטין את זיהום ה-CO2 בעד 10%.

“זה לא רק צעד משמעותי קדימה בהמצאה מחדש של ארכיטקטורה חשמלית ליכולת של מתח כפול, זה גם נצחון של התוכנה,” אמר ג’ף אואנס ה-CTO של דלפי.

תרשים של פעולת מערכת 48 וולט במערכת מיילד הייבריד (דלפי)
תרשים של פעולת מערכת 48 וולט במערכת מיילד הייבריד (דלפי)

דלפי, שמסרה ששתי יצרניות רכב גם משתפות פעולה עם החברה בפיתוח והתאמת המערכת לכלי הרכב שלהם, אמרה שהמגדש החשמלי מאפשר שיפור של 25% במומנט של דור המנועים הנוכחי ומונע מיצרני הרכב את הצורך לשדרג למנועים בנפח גדול יותר כדי להשיג חסכון בדלק. “רוכשי המכוניות ירכשו 48 וולט לתוספת ביצועים וחברות רכב יציעו את הטכנולוגיה מאחר שהיא תאפשר להם לעמוד בתקנות סביבתיות,” אמר אואנס.

לדברי דלפי היתרון לדלפי על פני מתחרותיה במערכות מיילד-הייבריד נובע מההיסטוריה של החברה בתכנון מערכות, פיתוח תוכנה למערכות ניהול ומומחיות בארכיטקטורות חשמליות.

החברה מצטטת מחקר שוק של IHS, לפיו בעשור הקרוב תתרחש תפנית בתחום ההנעות של כלי הרכב. לפי תחזית זו ב-2025 10% מהמכוניות שיעלו לכבישים יהיו עם מערכות 48 וולט, כלומר כ-11 מ’ כלי רכב.

לפי חישובי דלפי 11 מ’ מכוניות 48 וולט יפחיתו את צריכת הדלק ב-4 מיליארד גאלונים לאורך חיי צי הרכב. מנקודת מבט של פליטות גזי חממה מדובר בהפחתה של 82 מ’ חביות נפט, לפי משרד האנרגיה האמריקני.

דלפי צופה לאפשרות שהמערכת תתחיל להיות משווקת באופן מסחרי בתוך 18 חודשים.

מערכת 48 וולט (דלפי)

מערכת 48 וולט (דלפי)

התועלות הסביבתיות של מערת 48 וולט (דלפי)
התועלות הסביבתיות של מערת 48 וולט (דלפי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!