מערכת מיקרו טורבו גנרטור להארכת טווח מכונית חשמלית

אוטוניוז 24.05.2016 – עשרות חברות לקחו חלק בכנס הרביעי של אקומושן והציגו את פיתוחיהם. כיאה למדינת הייטק מרבית החידושים היו בתחום הדיגיטלי ומיעוטם בתחום האוטומטיבי הקלאסי. אחת מאותם מעטים היתה חברת TurboGen המפתחת מנוע בעירה פנימית בטכנולוגיה נדירה, שישמש כמנוע מאריך טווח למכוניות חשמליות.

רומן שולמן ה-CEO והאחראי על פיתוח המנוע, אמר שהמנוע פועל בטכנולוגיה שפותחה בברית המועצות באמצע המאה הקודמת. זוהי למעשה “תחנת כוח קטנה וקומפקטית לרכב שלא תופסת מקום ונפח ובכך פותרים את הבעיה זמן טעינה ארוך, עלות יקרה של סוללות וטווח נסיעה בלתי מוגבל [למכוניות חשמליות],” אמר שולמן לאוטוניוז במהלך האקומושן. “זהו פתרון שיאיץ את השימוש ברכבים חשמליים.”

בטכנולוגיה, הנקראת מיקרו טורבו גנרטור, האויר נכנס דרך מסנן האויר, ומשמש לקירור הגנרטור המייצר את החשמל. משם הוא עובר לתא הבעירה. אל תוך תא הבעירה מוזרק גם הדלק המתערבב עם האויר, וכאשר התערובת מוכנה מתבצעת ההצתה באמצעות מצת חשמלי. הגזים השרופים יוצאים לעבר הטורבו ומאיצים אותו למהירות של עד 120,000 סל”ד. הטורבו מחובר בציר לגנרטור אותו הוא מסובב והגנרטור מייצר את החשמל המוזן למצבר המכונית החשמלית.

“בעצם [אנחנו] לוקחים מדחס טורבו של מכוניות והופכים אותו למנוע בפני עצמו וכך בצורה קומפקטית מחברים גנרטור בסל”ד גבוה מאד ומקבלים מערכת מאד קומפקטית ובמחיר תחרותי, כי אנחנו משתמשים במוצרי מדף. המערכת פועל במעל 120,000 סל”ד ולכן הנצילויות הן גבוהות,” הסביר שולמן.

המכשיר שהציגה החברה הוא בשלבי פיתוח ראשונים. במידה והטכנולוגיה תוכיח את יעילותה, יהיה צורך בתכנון מורכב הרבה יותר כדי להתאימו ולארוז אותו באופן שיתאים להתקנה במכונית וישתלב עם מערכות נוספות.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!