מערכת הפעלה למכוניות בתוכנת קוד פתוח מאתגרת את גוגל ואפל

  • AGL הציגה תציב ב-CES 2017 גירסה חדשה לתוכנת הקוד הפתוח האוטומוטיבית.
  • התוכנה מיועדת בעיקרה לבקרה של מערכת האינפוטיינמנט.
  • יצרניות רכב אחדות תומכות בארגון, רובן יפניות, אבל בארגון צופים להצטרפות של יצרניות גרמניות.

agl_linאוטוניוז, 29.12.2016 – ארגון Automotive Grade Linux – AGL יציג בתערוכת CES 2017 את הפלטפורמה הפתוחה החדשה למערכות אינפוטיינמנט בכלי רכב UCB 3.0.

ה-AGL הוא פרויקט שיתופי לקוד מקור פתוח שזוכה לארוח של Linux Foundation. “אנחנו ארגון של ‘קודם כל קוד’ ואחנו בונים פלטפורמה פתוחה ומסגרת לאפליקציות שיאפשרו חדשנות מהירה לכל רוחב תעשיית הרכב,” נכתב בבלוג באתר של הארגון.

מטרת הארגון היא לספק ליצרניות הרכב ובעלי עניין נוספים בתעשיה, מערכת הפעלה מוכנה ב-70%-80% ליישום בכלי הרכב כאשר יצרניות הרכב, ספקיות Tier 1 וגורמים נוספים יתאימו את הפלטפורמה לצרכיהם השונים בעיצוב החזותי ובפונקציונליות. כיום כל יצרנית רכב מפתחת תוכנת הפעלה באופן עצמאי, אם לבדה ואם באמצעות קבלן חיצוני, כזו שאינה יכולה לתקשר עם מערכות אינפוטיינמנט אחרות. לצורך כך מקימות יצרניות הרכב יחידות גדולות בהיקפים של מאות ואלפי עובדים העוסקים בהנדסת תוכנה, פעילות שעלותה גבוהה.

“שיתוף בפלטפורמת תוכנה אחת לרוחב התעשיה יקטין את זמן הפיתוח שיאפשר ליצרניות הרכב ולספקיות להביא מוצרים חדשים לשוק מהר יותר,” אמר דן קאוצ’י, מנהל AGL.

המהדורה החדש של התוכנה הוא השדרוג השלישי ב-12 החודשים האחרונים. ה-UCB 3.0 היא “אידיאלית” לדברי הארגון לשימושים כמו ניווט, תקשורת, בטיחות וקישוריות. במקביל לפלטפורמה המחודשת הושק גם SDK חדש לפיתוח יישומים על בסיס הפלטפורמה.

בפרויקט תומכות יצרניות רכב אחדות, כמעט כולן יפניות, חברות טיר 1 וחברות טכנולוגיה. התמיכה מחולקת לרמות אחדות. טויוטה, מאזדה, סוזוקי (שהצטרפה רק השבוע), פאנסוניק ודנסו הן חברות פלטינום (הרמה הגבוהה ביותר), ברמת הזהב נמצאת הונדה וברמת הכסף אפשר למצוא את ניסאן, קונטיננטל, AISIN, וקואלקום. פורד, מיצובישי, סובארו ולנד רובר נמצאות ברמת הבורנזה עם חברות כמו פוג’יטסו, אינטל, אורקל, סוני, טושיבה ועוד.

גוגל ואפל בחוץ

בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בפורבס טען הכתב שהעתיד שייך ל-AGL מאחר שיצרניות הרכב הגדולות לא ירצו לשתף פעולה עם גוגל ואפל, שתי ענקיות התוכנה שלהן גם מפות דיגיטליות. עתיד הנהיגה האוטונומית תלוי במפות דיגיטליות ובדיוקן. לגוגל ולאפל יש מפות כאלה, אולם הן אינן ברמת דיוק הדרושה לנהיגה אוטונומית. במידה ויצרניות הרכב לא יתנו להן להתקין התוכנה שלהן בחומרה של יצרניות הרכב, לא תהיה להן דרך ליצור מפות דיגיטלית עדכניות ברמת פירוט גבוהה. (מפות דיגיטליות ברמת עידכון גבוהה שואפת לייצר גם מובילאיי במערכת REM פרויקט שאליו היא מנסה לצרף יצרניות רכב).

“רבות מיצרניות רכב הן ללא עתיד, והן תהפוכנה ליצרניות סחורה בגלל שגוגל, אפל, מיקרוסופט או טסלה ייקחו את ההובלה בעסקים האוטומוטיביים בעתיד,” צוטט לאחרונה כאומר דידיה לירוי, סגן נשיא בטויוטה, שדיבר עם פורבס. “אנחנו לא רוצים לתת להם את המרחב לעשות זאת. האם אתם מאמינים שרק נפתח את הדלת ונאמר קדימה? לא אנחנו לא ניתן להם להיכנס באופן כזה.”

עדיין ללא גרמניות

מי שבולטות בהיעדרותן מרשימת השותפות ל-AGL הן יצרניות הרכב הגרמניות. לפני כשנתיים רכשו ב.מ.וו, דיימלר וקבוצת פולקסווגן את חטיבת הניווט של נוקיה, HERE. לדברי בכיר בתעשיה כיום ארבע מחמש מכוניות הנמכרות באירופה מחוברת למערכת של HERE ומעדכנת את מפותיה. אולם קאוצ’י, המנהל של AGL סבור שליצרניות הרכב הגרמניות לא תהיה ברירה אלא להצטרף ל-AGL ולעשות שימוש בתוכנה הפתוחה.

לדברי הארגון חברות רבות בו כבר החלו לעשות שימוש בתוכנת ההפעלה ובהן טויוטה, מאזדה, AISIN, קונטיננטל, דנסו, הרמאן, קואלקום ואחרות. כיום חברות בארגון כ-90 חברות.

למרות שהמטרה הראשונית של מערכת ההפעלה היא שליטה במערכת איפונטיינמנט בע,יד היא גם תציע פתרונות למערכות טלמטיקה, מכונית מקושרת, מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS), פונקציות בטיחות ונהיגה אוטונומית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!