מסירות אוטובוסים חלשות בינואר הקטינו את פלח השוק של אוטובוסים סיניים

  • מכירות יוטונג, גולדן דרגון ומאן צנחו בדרמטיות בינואר.
  • וולבו ומרצדס מובילות את פלח האוטובוסים הכבדים.
  • מרצדס ופולקסווגן מובילות את סגמנט המיניבוסים והאוטובוסים עד 12 טון.

אוטוניוז, 12.02.2017 – מסירות אוטובוסים כבדים צללו בחודש ינואר ב-65% ל-138 יחידות, אחרי שמסירות שתי יבואניות האוטובוסים הסיניים הגדולות, צ’יינה מוטורס וגולדן דרגון צנחו בדרמטיות. צ’יינה מוטורס מסרה רק 15 אוטובוסים ממותג יוטונג, צניחה של 89.7% בהשוואה לינואר 2016, בעוד מסירות גולדן דרגון צנחו ב-98.1% לשתי יחידות בלבד.

כתוצאה מכך המותגים האירופים המסורתיים הגדילו את פלח השוק שלהם במידה ניכרת, למרות שהם לא הגדילו את מסירותיהם באופן משמעותי אם בכלל. מותג וולבו (מאיר) מוביל את השוק עם מסירות של 56 יחידות, ללא שינוי מינואר 2016 ופלח שוק 40.6% ומרצדס (כלמוביל) במקום השני עם 55 יחידות הציגה גידול של 57.1% ופלח שוק 39.9%.

לעומת זאת מסירות מאן (מכשירי תנועה) צנחו ב-85.4% לשש יחידות בלבד. בשבוע שעבר הודיעה דלק מוטורס על החלטתה שלא לרכוש את הזיכיון לשיווק מוצרי מאן בשוק הישראלי.

התוצאות של החודש הראשון של 2017 עדיין רחוקות מלהצביע על מגמה של חזרה לאוטובוסים אירופיים, למרות שבמכרזים אחרונים יצרניות אירופיות גילו גמישות מחירים גבוהה יותר מאשר בעבר. גורמים בענף מעריכים שפער המחירים של כ-30% לטובת האוטובוסים הסיניים לא עומד להיסגר.

גידול במסירות אוטובוסים קלים

בסקטור המיניבוסים ואוטובוסים עד 12 טון נרשמה עליה 33.3% במסירות. מרצדס המשיכה להוביל את השוק עם גידול של 16.2% במסירות ל-115 יחידות (פלח שוק 59.9%) לפני פולקסווגן (צ’מפיון מוטורס) שהגדילה את מסירותיה ב-169% ל-35 יחידות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!