מכירות שיא ורווחי שיא לפורשה ב-2015, החליטה לייצר את ה-Mission E

אוטוניוז, 13.03.2015 – פורשה, מותג מכוניות הספורט של קבוצת פולקסווגן, דיווח על רווח תפעולי בסך 3.4 מיל’ יו’ (3.78 מיל’ ד’) לשנת 2015 גידול של 25% בהשוואה ל-2014. הכנסות המותג, השייך לקבוצת פולקסווגן, גדלו אף הן ב-25% והסתכמו ב-21.5 מיל’ יו’ וזאת בעת שסך כל כלי הרכב שהמותג מסר הסתכם ב-225,121 יחידות גידול של 19% והפעם הראשונה שהמותג עבר את ה-200,000 יחידות בשנה. הרווח הנקי של המותג עמד על 2.3 מיל’ יו’ (6.0%+). במרווח הרווח התפעולי חלה נסיגה של 1% ל-15%, תוצאה של הדיזלגייט.

למעלה מ-80,000 יחידות, המהוות כ-40% ממכירות פורשה, היו של רכב השטח הקטן והחדש מקאן שלראשונה נמכר שנה שלמה, ובעקבותיו רכב השטח הגדול יותר והיקר הרבה יותר, הקאיין, עם כ-73,000 יחידות. במונחים כספיים, ניתן לשער, הקאיין הכנסות הקאיין היו גבוהות בהרבה. כך שלמרות פורשה מוכר כמותג מכוניות ספורט, הרי שעיקר מכירותיו, כ-70%, הם של רכבי שטח.

פורשה גם הודיעה על החלטתה לייצר את ה-Mission E המכונית החשמלית שהוצגה לראשונה כמכונית תצוגה בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה. זו תהיה מכונית הספורט החשמלית הראשונה של המותג שהוגדרה בדו”ח השנתי כ”עתיד של פורשה”.

השוק הגדול ביותר של פורשה בשנה שעברה היה באסיה-פסיפיק, אפריקה והמזה”ת עם מכירות של כ-88,000 כלי רכב (20%+) בעוד בסין ובאירופה המכירות גדלו ב-24% והסתכמו ב-58,000 כלי רכב וכ-75,000 כלי רכב בהתאמה. בארה”ב המכירות צמחו ב-10% לכ-52,000 יחידות.

פורשה ביחד עם אודי מייצרות לפחות 70% מרווחי קבוצת פולקסווגן, כאשר תרומתה של פורשה תהיה השנה חשובה במיוחד בגלל המשבר במותג פולקסווגן והרווח התפעולי שצנח באודי ל-4.8 מיל’ יו’.

ההישג הגדול ביותר של פורשה בשנה שעברה היה נצחונה במרוץ 24 השעות של לה מאן עם ה-919 הייבריד, נצחון ששבר את סדרת הניצחונות הרצופה של אודי, אחותה-יריבתה בקבוצת פולקסווגן, במרוץ המכוניות המתיש בעולם.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!