מכוניות חשמליות Q1/2023 / גידול ניכר ברבעון הראשון, ארה״ב חלפה על פני אירופה

  • מכירות כלי רכב חשמליים (BEV, PHEV) ממשיכות לגדול במהירות.
  • BYD, טסלה מובילות את השוק, מגדילות פלחי שוק.
  • טסלה מובילה את סגמנט ה-BEV.

אוטוניוז, 08.06.2023 – מכירות גלובליות של כלי רכב חשמליים (EV), בטכנולוגיות סוללה ופלאג-אין הייבריד, גדלו ברבעון הראשון 2023 ב-32% לפי חברת המחקר Counterpoint Global. אחת מכל שבע מכוניות שנמכרו במהלך הרבעון הראשון של 2023 הייתה EV. דגמי BEV היוו 73% מכלל מכירות EV ודגמי PHEV היוו את השאר. לפי סיכומי EV-Volumes ברבעון הראשון שולחו 2.57 מ׳ כלי רכב חשמליים בכל העולם.

10 קבוצות יצרניות הרכב הגדולות ביותר בשיווק כלי רכב נטענים ברבעון הראשון 2023 (Counterpoint Global)

במהלך הרבעון ארה”ב עקפה את גרמניה, והפכה לשוק כלי הרכב החשמליים השני בגודלו בעולם; סין נותרה המובילה, עם גידול במכירות בשיעור 29% למרות ירידה של 12% במכירות הכוללות של מכוניות קלות במדינה. בארה”ב, מכירות כלי רכב חשמליים זינקו ביותר מ-79% במהלך הרבעון. 10 קבוצות הרכב המובילות, הכוללות 48 מותגי רכב, שלטו בשוק החשמלי הגלובלי ברבעון הראשון של 2023, ותפסו שלושה רבעים מכלל מכירות כלי הרכב העולמיות.

BYD דורגה ראשונה עם פלח שוק בשיעור 21.1%, לפני טסלה עם פלח שוק בשיעור 16.0% וג׳ילי עם פלח שוק בשיעור 6.9%. טסלה מודל Y וטסלה מודל 3 היו שני הדגמים הנמכרים ביותר. BYD הכניסה חמישה דגמים לעשיריה הראשונה. רישומי BYD כוללים גם מכוניות פלאג-אין הייבריד.

סין מובילה

בהתייחסו לדינמיקת השוק, אמר אבהיק מוקהרג׳י, אנליסט מחקר: “מכירות EV גלובליות הונעו בעיקר ע״י סין, כאשר 56% מסך מכירות EV ברבעון הראשון של 2023 הגיעו משוק זה. ביטול הסבסוד לרכישת NEV בסין הביא למכירות EV נמוכות מהצפוי בינואר 2023. טסלה הורידה את מחירי הדגמים שלה ברחבי העולם בינואר, ובעקבותיה הודיעו מותגי רכב נוספים על קיצוצים דומים עבור דגמי המכוניות שלהם החל מפברואר, מה שהוביל לשיפור במכירות EV. במהלך פברואר ומרס, כמעט 40 יצרניות רכב, כולל BYD, NIO, Xpeng, פולקסווגן, ב.מ.וו, מרצדס-בנץ, ניסאן, הונדה וטויוטה, הורידו את מחירי המכוניות החשמליות בין כמה מאות דולרים לעשרות אלפי דולרים, מה שבסופו של דבר השיק מלחמת מחירים תחרותית בסין. בתחילה חשבו שמלחמת המחירים תסתיים בקרוב, וש-OEMs ייהנו מהגידול במכירות. עם זאת, ככל שמלחמת המחירים מתמשכת, כמה יצרניות רכב בסין דיווחו על רווחים מופחתים ואף הפסדים.”

בהתייחסו לתחזית השוק, אמר האנליסט הבכיר סומן מנדל ש”למרות שהמכירות של כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית מסורתיים (ICE) נותרו יציבות ברבעון הראשון של 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה, הצמיחה המשמעותית במכירות EV מצביעה על מעבר מהיר מכלי רכב מסורתיים לכלי רכב חשמליים.

10 הדגמים הנטענים הפופולריים ביותר ברבעון הראשון 2023 (Counterpoint Global)

“עד סוף 2023, מכירות EV גלובליות צפויות לעלות על 14.5 מיליון יחידות, על פי התחזית שלנו. עם יישום סביסוד באמצעות קרדיט מיסוי על כלי רכב חשמליים בארה״ב, מכירותיהם במדינה צפויות לעלות משמעותית השנה. כדי לעמוד בקריטריונים לזכאות לזיכוי המס, יצרניות ציוד מקורי עוברות לשתף פעולה עם ספקיות סוללות ולהקים מפעלי ייצור סוללות ברחבי צפון אמריקה. כתוצאה מכך, ארה”ב מוכנה לחלוף על פני האיחוד האירופי במרוץ לייצור סוללות.״

BYD שילחה ברבעון הראשון 548,000 כלי רכב, לפי EV-Volumes; טסלה שיגרה 422,873 כלי רכב; קבוצת פולקסווגן מסרה 189,093 יחידות וירדה לפלח שוק בשיעור 7.4%; קבוצת ג׳ילי וולוו מסרה 156,475 כלי רכב חשמליים; קבוצת SAIC מסרה 141,661 כלי רכב חשמליים. חמש יצרניות המכוניות המחושמלות הגדולות מסר ביחד 1.46 מ׳ כלי רכב מחושמלים והחזיקו בפלח שוק בישעור 56.8%.

BEV

במכירות כלי רכב חשמליים מבוססי סוללה טסלה ממשיכה להוביל אחרי הרבעון הראשון, עם 100% מכלי הרכב של חשמליים, לפני BYD שמכרה 264,300 כלי רכב חשמליים טהורים, פלח שוק 48.3% וקבוצת פולקסווגן עם 133,933 כלי רכב, פלח שוק בשיעור 70.8% מכלל כלי הרכב הנטענים.

בסך הכל, ברבעון הראשון נמסרו 1.84 מ׳ כלי רכב חשמליים כאשר חמש הקבוצות הגדולות שילחו 1.06 מ׳ יחידות, פלח שוק בשיעור כ-57%.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*