מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש עם חמישה מושבים מכוון גם לציי רכב

  • כלמוביל הציגה גירסת הפלאג-אין הייבריד החדשה של רכב השטח.
  • יגיע בשתי רמות גימור בניסיון להגיע לקהל רחב יותר.
  • מצויד במנוע בעירה פנימית ושני מנועים חשמליים ופליטה CO2 של 42 ג'/ק"מ בלבד.
האאוטלנדר PHEV החדש. מתיחת פנים משמעותית בחזית (רונן טופלברג)
האאוטלנדר PHEV החדש. מתיחת פנים משמעותית בחזית (רונן טופלברג)

אוטוניוז, 20.03.2017 – כלמוביל השיקה היום (ב') את הדור השני של המיצובישי אאוטלנדר PHEV, גירסת הפלאג-אין הייבריד לרכב השטח. הדגם המחודש זכה למתיחת פנים בולטת ולמערכת הנעה חדשה המורכבת ממנוע בעירה פנימית, 4 ציל', 2.0 ל', 121 כ"ס ושני מנועים חשמליים, האחד על הציר הקדמי, השני על הציר האחורי, שהספקו של כל אחד הוא 82 כ"ס. ההספק המשולב המרבי של המערכת הוא 203 כ"ס.

לדגם שלושה מצבי נסיעה. בלחיצת כפתור ניתן לעבור למצב EV שבו הרכב ינוע בהנעה חשמלית בלבד, ללא כל התערבות של מנוע הבעירה הפנימית. סוללת ליתיום-יון 12 קו"ש מסוגלת להספיק, לפי נתוני היצרנית, לטווח נסיעה של 54 ק"מ.

מצב נסיעה שני, מצב סיריאלי, מיושם כאשר שני המנועים החשמליים מניעים את כלי הרכב והמנוע החשמלי מפעיל גנרטור המותקן מתחתיו, בחלק הקדמי של כלי הרכב, המייצר חשמל המוזן למצברים ומהם למנועים החשמליים. מוד נסיעה שלישי הוא מצב מקביל, כאשר מנוע הבעירה הפנימית מאיץ ברכב במהירויות גבוהות והמנועים החשמליים מסייעים כאשר יש צורך בתוספת כוח. במצב זה מושג ההספק המשולב המרבי, 203 כ"ס. מנוע הבעירה הפנימית מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד.

המנוע החשמלי הקדמי פועל בפיקוד של PDU והחשמלי האחורי בבקרה של EMCU. מערכת ההנעה הכפולה מתבססת רק על המנועים החשמליים המתואמים באמצעות תוכנת S-AWC.

ה-PHEV החדש משווק בגירסת חמישה מושבים בלבד (כלמוביל ביקשו גירסת שבעה מושבים, אולם לא ניתן היה לייצרה בגלל הנפח שתופס מצבר הליתיום-יון בתחתית המכונית).

עם כבל מוד 2 הטעינה פשוטה יותר (רונן טופלברג)
עם כבל מוד 2 הטעינה פשוטה יותר (רונן טופלברג)

הדגם ישווק בשתי רמות גימור, Supreme הנמוכה יותר ו-Luxury הגבוהה יותר. גירסת ה-Luxury תגיע עם איבזור בטיחותי הכולל התרעת סטיה מנתיב, מניעת תאוצה לא רצויה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית של הרכב במצבי חירום ומערכת שליטה אוטומטית על אורות גבוהים. כל המערכות האלה לא ימצאו ברמת ה-Supreme ואת מקום מערכות הבטיחות המקיפות תתפוס מערכת מובילאיי מהתקנה מקומית.

מהדור הקודם של ה-PHEV נמכרו כ-130 יחידות בשלוש שנים ולדברי כלמוביל הדגם נוצל בעיקר לצרכי לימוד. אחת המסקנות היתה פיתוח של כבל מוד 2 שיאפשר טעינה של כלי הרכב משקע שיהיה צורך להתקינו במיוחד, אולם הוא בתקן של שקע ביתי. עם הדגם החדש כלמוביל מתכוונת להכפיל ויותר את מספר המסירות ל-400-500 יחידות בשנה. כלי הרכב מיועד גם לשוק הליסינג וציי הרכב. למרות מחיר של מעל 200,000 ש' הרי שלצרכי זקיפת מס מחירו של כלי הרכב הוא 155,000 ש' בלבד, בזכות פליטת זיהום נמוכה במיוחד. בדגם החדש פליטת דו תחמוצת הפחמן עומדת על 42 ג'/ק"מ, הפחתה של 2 ג'/ק"מ בהשוואה לדגם הקודם.

מחירים:

אאוטלנדר Supreme החל מ-194,900 ש'.

אאוטלנדר Luxury החל מ-209,900 ש'.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*