מחקר צופה ייצור 70,000 מכוניות תאי דלק חשמליים ב-2027

מערכת תאי הדלק החשמלי בטויוטה מיראי ממוקמת בחלק הקדמי של המכונית (טויוטה)
מערכת תאי הדלק החשמלי בטויוטה מיראי ממוקמת בחלק הקדמי של המכונית (טויוטה)

אוטוניוז, 11.05.2016 – מחקר חדש של חברת המחקרים IHS , קובע כי עד שנת 2027 שוק המכוניות המונעות ע"י תאי דלק חשמליים (FCEV) יהיה בהיקף של יותר מ-70,000 מכוניות בשנה עם מגוון של 17 דגמים. כיום משווקים, באופן מוגבל ביותר, שלושה דגמים בלבד של מכוניות תאי דלק חשמליים :טויוטה  Mirai, יונדאיix35/Tucson  והונדה Clarity.

מכוניות תאי דלק חשמליים, שבהם מימן משמש לייצור חשמל הנאגר במצברים ומועבר למנוע החשמלי שמניע את המכונית, עשויות להוות תחרות למכוניות בעלות סוללה חשמלית ((BEV בזכות זמן תדלוק קצר והגדלת טווחי נסיעה בדומה למכונית בעלת מנועי בעירה פנימית ולהבדיל ממכוניות חשמליות (BEV) שלהם זמן תדלוק הנמשך שעות וטווח נסיעה קצר. אולם, לדברי בן סקוט ,אנליסט בכיר ב-IHS, פיתוח מכוניות תאי דלק חשמליים נמצא כעת בגל השלישי, שעלול להיות חלון ההזדמנויות האחרון של הטכנולוגיה להשתלב בזרם המרכזי של השוק. השיפור המתמיד בביצועי המצברים, מסכן את ההיתכנות של מכוניות תאי דלק חשמליים, ואם בתוך 20-25 שנה הם לא יעברו את השלב של "מאמצים מוקדמים" הטכנולוגיה תיוותר רק נישה קטנה.

תיאור הגידול בייצור מכוניות תאי דלק חשמליים (נאוויגאנט רסירצ')
תיאור הגידול בייצור מכוניות תאי דלק חשמליים (נאוויגאנט רסירצ')

בהודעה לעיתונות אמר סקוט כי עד 2021 אירופה תוביל בייצור מכוניות תאי דלק חשמליים שכיום ייצורם מרוכז ברובו ביפן ובדרום קוריאה. ב-2027 מכוניות תאי הדלק החשמליים יהוו רק עשירית האחוז מכלל המכוניות שיימכרו בגלל מיעוט בתחנות תדלוק הדורשות שטח גדול; עלות הקמת תחנה גבוהה יותר מאשר של תחנת טעינה חשמלית ויכולה להגיע ליותרמ-3 מ' ד'; והצורך בהפקת חשמל 'ירוק' יותר ע"י שימוש במשאבים מתחדשים כמו אנרגיה סולארית ושימוש בטורבינות רוח.

נתון מעניין אחר הוא ההצלה שמכוניות תאי דלק חשמליים עלולות לספק לתעשיית הפלטינום. פלטינום משמש היום בתעשיית הרכב בממירים קטליטיים למערכות פליטה במנועי דיזל ועם המעבר למכוניות חשמליות, וירידה בייצור מנועי דיזל, תעשיית הפלטינום עלולה לספוג מכה קשה. מערכת תאי דלק חשמליים צורכת פי שש יותר פלטינום מאשר ממיר קטליטי במנוע דיזל ולכן הצלחה של טכנולוגיה זו גם תציל את תעשיית הפלטינום.

(חנה קקיאשוילי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*