מחקר צופה צמיחה איטית במכירות כלי רכב חשמליים בארה"ב

  • ביטול סובסידיות ממשלתיות יאט הצמיחה.
  • ירידה חדה במחיר המצברים ושיוויון בעלויות עם כלי רכב מסורתיים יזניקו המכירות מחדש.
  • 2025 צפויה להיות שנת המפנה.

אוטוניוז, 18.09.2017 – מכירות כלי רכב חשמליים (PEV) בצפון אמריקה צפויות לעמוד על כ-1.55 מ' כלי רכב ב-2026, כך עולה ממחקר שפרסמה לאחרונה חברת נאוויגאנט רסירצ'. זו הערכת הבסיס כאשר הערכה אגרסיבית מדברת עם מכירות של כ-2 מ' כלי רכב. קליפורניה צפויה להמשיך להיות המדינה הדומיננטית בתחום הרכב החשמלי בצפון אמריקה עם יותר משליש מהמכירות, כ-600,000 כלי רכב חשמליים ב-2026.

ב-2017 צופה המחקר מכירות כלי רכב חשמליים יגדלו ביותר מ-50%. המכירות צפויות להמשיך ולגדול מעבר ל-2017, אבל קצב הצמיחה יואט מסיבות שונות, ביניהן האפשרות של ביטול סובסידיות ממשלתיות למכוניות חשמליות במחצית הראשונה של שנות ה-20'. כתוצאה מכך צפויה צמיחה דו ספרתית באחוזים, בחלק הנמוך של העשיריה השניה.

אחרי ש-BEVs יגיעו לשוויון בעלויות בהשוואה לכלי רכב מסורתיים, צופה נאוויגאנט רסירצ', שהשוק יחזור לקצב צמיחה מהיר יותר שיימשך תקופה ארוכה יותר. הטיה זו צפויה להתרחש סביב 2025, כאשר מחיר חבילת המצבר ירד ל-150 דולר/קו"ש. עד 2026 צופה נאוויגאנט, שחדירה של PEVs תהיה בין 7% (בתרחיש השמרני) ל-11% (בתרחיש אגרסיבי) מכלל המכירות של כלי רכב קלים.

מכירות כלי רכב חשמליים בארה:ב, תרשים בסיס, עד 2026 (נאביגאנט רסירצ')

קליפורניה דומיננטית

קליפורניה היא מדינה בעלת השפעה החורגת מגודלה על שוק ה-PEV בגלל תמיכה ממשלתית משמעותית של המדינה ואוכלוסייה שמעוניינת בטכנולוגיה. מעל ל-50% ממכירות PEV בכל צפון אמריקה מתבצעות בקליפורניה. עד 2025, האתגר העיקרי עבור השווקים בצפון אמריקה יהיה מכירות רכב פליטות אפס (ZEV) מחוץ קליפורניה, במדינות הצפון-מזרח ובהן קונטיקט, מסצ'וסטס, מרילנד, מאיין, ניו ג'רזי, ניו יורק, רוד איילנד ו-וורמונט. מדינות אלה היו איטיות יותר באימוץ PEVs מאשר קליפורניה אבל יש בהן אותן דרישות לחדירת ZEV בשוק הרכב החדש. אם החוקים יישארו כפי שהם, סביר להניח כי יצרניות יתחילו לשווק PEVs למדינות אלה באופן משמעותי, מה שיהפוך את החוף המזרחי לשוק הגדל במהירות הרבה ביותר בתקופת התחזית.

מחוץ למדינות ה-ZEV, מכירות ה-PEV צפויות לצמוח בקצב מהיר ביותר במדינות ובמחוזות עם תמריצים מבוקשים ל-PEV, יכולות מוגבלות מכל הרכב כולל טווח נסיעה ומאפיינים דמוגרפיים חיוביים כלפי PEVs. הוואי, וושינגטון, בריטיש קולומביה, קוויבק ואונטריו צפויים להיות שווקים שיובילו את המגמה הזאת. שווקים מתעוררים אחרים כוללים את נבאדה וקולורדו. בעוד בנבאדה כמעט אין תמריצים לרכישות PEV, היא נהנית מקרבה לשוק ה-PEV הגדול ביותר – קליפורניה – ולכן צפויה להתפתח מודעות צרכנית גבוהה יותר וגישה לשוק רכב משומש נוחה יותר מאשר ברוב השווקים האזוריים האחרים. בקולורדו הדמוגרפיה הצרכנית היא אטרקטיבית מאד, כמו גם תמריצים ממשלתיים.

לפיתוח והפצה של PEV בתוך צי הרכב הקיים יש השלכות מרחיקות לכת על מגזר החשמל ועל בעלי עניין מרכזיים בתעשייה המבקשים לענות על הצרכים של סוג חדש של צרכני כלי רכב. בטווח הקרוב, רכב חשמלי ארוך טווח ושווקים מתעוררים של PEV משומשים, צפויים להניע את החדירה של בעלות על PEV בקרב הצרכנים שאין בבעלותם עמדות טעינה ייעודיות באזורי מגורים ולכן יגדל הביקוש לשירותי טעינה מהירים.

שלטונות עירוניים וספקי שירותים צפויים לדחוף לפיתוח של פתרונות המשרתים מספר רב של בעלי PEV ושיש להם פוטנציאל להעביר את העומס שצפויה ליצור טעינת PEV לשעות היום. פתרונות אלה עשויים להפחית את הסבירות כי אשכולות PEV יהממו את נכסי רשת החשמל דוגמת שנאים לחלוקת חשמל באזורי מגורים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*