מחקר צופה ירידה בביקוש לדלק בהיקף של 10 מיליון חביות ליום ב-2035

  • עדיין לא ברורה הצלחתה של המכונית החשמלית ומחקרים שונים צופים ירידה שונה בביקושים לדלק.
  • בחירתו של טרמאפ לנשיא ארה”ב עלולה לשבש את התוכניות.
  • מרי בארה, הבוסית של ג’נרל מוטורס, תכהן בפורום היעוץ הכלכלי של טראמפ.
מארי בארה, יו"ר ו-CEO של ג'נרל מוטורס. עוד רבעון שיא (ג'י.אמ)
מארי בארה, יו”ר ו-CEO של ג’נרל מוטורס. תייעץ לטראמפ (ג’י.אמ)

אוטוניוז, 04.12.2016 – הביקוש לדלק לכלי רכב צפוי לרדת בעד 10% ב-2035 הודות לכניסתן של מכוניות חשמליות, כך צופה דו”ח של חברתת Wood Mackenzie. הדו”ח צופה שמכירות כלי רכב חשמליים צפויות להתחיל לגדול באופן משמעותי החל מ-2025. כיום מהוות מכירות כלי רכב אלה כ-1% מכלל כלי הרכב הנמכרים בעולם. לדברי הסקר, שפורסם באוטומוטיב ניוז, כיום מקטינות מכוניות חשמליות את הביקוש היומי לנפט ב-50,000 חביות. עד 2035 כלי רכב חשמליים יקטינו את הצריכה במיליון עד שני מיליון חביות ליום, כ-1%-2% מהצריכה הצפויה.

לבלומברג News Energy תחזית הרבה יותר אגרסיבית, הצופה חסכון של כשמונה מיליון חביות נפט ליום בגלל היישום של מכוניות חשמליות ב-2035 וגידול לחסכון של 13 מ’ חביות ביום ב-2040.

אולם הערכות אלה מוטלות היום בספק בעקבות בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה”ב. עד כה מינה טראמפ רק שמרנים ריאקציונרים, מתנגדי המאבק בהתחממות כדור הארץ לתפקידי מפתח בקבוצת המעבר לאדמינסטרציה החדשה. לפי האתר Koch vs. Clean המינוייםם של טראמפ לתפקידים הבכירים בתחום האנרגיה הם של לוביסטים שהאחים קוך, להם מוקדש האתר, הם הממנים שלהם בעבר ובהווה. זהה עלול להפתיע, מאחר שהאחים קוך סרבו לתרום לקמפיין הבחירות של טראמפ. אולם זה פחות ממפתיע בהתחשב בכך שהאג’נדה של טראמפ, שהיא בעיקרה האג’נדה של האחים קוך, בעלי עסקים נרחבים בתחום האנרגיה, המממנים כבר שנים רבות קבוצות לובי וארגונים היוצאים נגד חקיקה סביבתית.

השתלטות של מכחישי התחממות כדור הארץ עלולה לפגוע באופן אנוש במאבק זה, שבתקופת ממשל אובמה ארה”ב דחפה אותו ותמכה בו. שינוי מדיניות כלפי מכוניות חשמליות ואמצעי הפקת חשמל באופן לא פוסילי, עלול לפגוע באופן משמעותי בטסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, שחייבת להצליח עם מודל 3, שיושק בסוף השנה הבאה כדי לשרוד, ובג’נרל מוטורס, שאמורה להתחיל לשווק בימים אלה את השברולט בולט, המכונית החשמלית ההמונית הראשונה במחיר עממי של 35,000 דולר.

השבוע מינה טראמפ את מרי בארה, יו”ר ו-CEO של ג’י.אמ, לחברה בפורום אסטרטגיה ומדיניות, שאמור לייעץ לנשיא בנושאי כלכלה. הפורום כולל 16 אנשי עסקים אמריקנים בכירים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*