מחקר: מכוניות דיזל יהוו רק 9% מהמכירות באירופה ב-2030, מכוניות מחושמלות 66%

אוטוניוז, 11.07.2016 – כלי רכב עם מנועי דיזל התופסים היום כ-50% מנפח המכירות של כלי רכב חדשים באירופה, צפויים להוות רק 9% מכלי הרכב החדשים בשנת 2030, כך קובע סקר של חברת AlixPartners שפורסם באוטומוטיב ניוז יורופ. למהפך זה תהיה השפעה על כל תעשיית הרכב האירופית שתעבור לייצור של כלי רכב מחושמלים לסוגיהם השונים, שב-2030 יהוו 66% מסך המכירות. כתוצאה מכך יסגרו מפעלים המייצרים מנועי דיזל ויגדל מספרם של המפעלים המייצרים מנועים חשמליים ורכיבים נוספים לכלי רכב מחושמלים.

לפי AlixPartners 28% מכלי הרכב יהיו הייבריד-בנזין, 25% עם מנועי בנזין, 20% חשמליים (BEVs) 18% פלאג-אין הייבריד בנזין ו-9% דיזל. המעבר למנוע חשמליים יפחית, לפי הערכות החברה, את עלויות הייצור במידה ניכרת. כך השקעה של חצי מיליארד יורו במפעל המייצר 400,000 מנועי דיזל בשנה תוחלף בהשקעה של 50 מיליון יורו במפעל שייצר את אותו מספר של מנועים חשמליים. המפעל גם יזדקק לפחות שטח ופחות כח אדם. במקביל צפוי שדרישות מחמירות של איכות הסביבה יגדילו את עלויות ייצור מנועי דיזל. מהצד השני צפויה ירידה בעלויות הייצור של מצברים למכוניות מחושמלות, מה שיקטין את פער המחירים בין שתי הטכנולוגיות.

החברה מעריכה שכלי רכב חשמלי שטווח הנסיעה המוצהר שלו יהיה 500 ק"מ וטווח הנסיעה המעשי 300 ק"מ יפחית את "חרדת הטווח", אחד המכשולים בדרכה של המכונית החשמלית לפופולריות.

בנוסף לכך AlixPartners צופה השקעה של 30 מיליארד יורו בפרישת תשתית טעינה בארבעה ערים מרכזיות באירופה. בפאריס תידרש השקעה של 11.6 מיל' י', בלונדון 10.2 מיל' י', במילאנו 5.1 מיל' י' ובפרנקפורט 3.5 מיל' י'.

לטענת מומחים האתגר של הקמת תשתית טעינה אינו פחות במורכבותו מפיתוח וייצור כלי הרכב עצמם.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*