מוליכים למחצה: NXP מציגה פלטפורמה חדשה למכונית אוטונומית

  • יצרנית המוליכים למחצה הציגה פלטפורמה שתאפשר שליטה מרכזית על כל פונקציות כלי הרכב.
  • תקל את תהליכי פיתוח התוכנה ומבוססת על מעבדים ובקרים של ARM.
  • 8 מ-15 יצרניות הרכב הגדולות בעולם ישתמשו בפלטפורמה.
תפקודי מערכת NXP S32 במכונית. בקרה על כל הפונקציות, מכניות ודיגיטליות (NXP)

אוטוניוז, 18.10.2017 – NXP, יצרנית המוליכים למחצה והספקית הגדולה ביותר בסקטור לתעשיית הרכב, הודיעה שלשום (ג') על השקת פלטפורמת עיבוד אוטומוטיבית (Automotive Processing Platform) חדשה, NXP S32, שאמורה לפעול במהירות הגבוהה פי 10 מפלטפורמות מקבילות, מקטינה את מאמצי פיתוח התוכנה ב-90% במסגרת ה-application domain, ומשיגה רמות חדשות של בטיחות, אבטחה ויכולת של תקשורת אלחוטית (OTA). לדברי החברה 8 מ-15 יצרניות הרכב הגדולות בעולם כבר אימצו את ה-S32 לדגמים עתידיים.

"מה שאנחנו מדברים עליו הוא הרכב כולו, לא יישום אחד, אלא כל היישומים האלה, על פני מספר רב של כלי רכב היום ועל כלי הרכב של המחר," צוטט כאומר באוטומוטיב ניוז מאט ג'ונסון, מנהל בכיר ב-NXP בפגישה עם עיתונאים.

הפלטפורמה החדשה מתאפיינת בין השאר ביכולת של התרחבות (scalability) במגוון מוצרים וברמות שונות; עדכוני OTA; אבטחה (security) המבוססת על טכנולוגיה של NXP; תמיכה באינטליגנציה מלאכותית ליישומי ADAS ועוד.

"התובנה שלנו לגבי עתיד כלי הרכב גרמה לנו להעריך מחדש את יחסי הגומלין בין חומרה לתוכנה," אמר ג'ונסון, סגן נשיא בכיר ב-NXP. "ראינו שכדי לבנות את התוכנה של מחר, את התוכנה שמאחורי כלי הרכב העתידיים, היינו צריכים להמציא מחדש את החומרה. בנינו את החומרה שלנו כדי לאפשר סביבת פיתוח תוכנה זהה על פני מוצרים ויישומים, ובכך להפחית באופן משמעותי את המאמץ בפיתוח תוכנה וקיצור זמן לשוק. הלקוחות שלנו רואים את זה באותו אופן."

"יצרניות רכב מסורתיות ומשבשות, אפילו יותר מקבוצות טיר 1, מחפשות דרך עבודה סטנדרטית על פני תחומים, מקטעים ואזורים של כלי רכב כדי לעמוד בדרישות הביצועים הגוברות, תוך הבטחת זמן מהיר לשוק ושליטה על עלויות הפיתוח המזנקות," אמר לוקה דמברוגי, אנליסט בכיר ב-IHS Markit, שצוטט בהודעה לעיתונות של NXP. "ארכיטקטורה משותפת ויכולת להרחבה, מסוגלים לצמצם את זמן הפיתוח של יישומים קריטיים בתחומים כמו ADAS, נהיגה אוטונומית או קישוריות מנקודת מבט הן של HW והן של SW."

NXP מיישמת את סדרת מעבדי ARM עבור פלטפורמת S32, החל ממיקרו-בקרים זעירים Cortex-M ועד מעבדי Cortex-A בעלי הביצועים הגבוהים, כאשר כולם עומדים בביצועי ASIL D.

שליטה כוללת

בעוד המתחרים כמו Nvidia ואינטל מפתחים מעבדים בעלי ביצועים גבוהים עבור פונקציות ספציפיות, כגון רמה 4 ורמה 5 של נהיגה עצמית, פלטפורמת NXP יכולה להפעיל כמעט כל היבט של המכונית, כולל בקרה על המנוע ורכיבים מכניים. לדברי ג'ונסון יצרניות הרכב יכולות להשתמש בפלטפורמה עבור פונקציה מסוימת, או להרחיב אותה בתוך כלי הרכב ולהגביר את היעילות עם כל יחידת NXP נוספת.

לדברי ג'ונסון הפלטפורמה מסייעת למרכז את ארכיטקטורת המחשוב במכונית, על ידי הפעלת פונקציות מרובות בו זמנית. איחוד שכזה מאפשר לעדכן בקלות את תוכנת הרכב באוויר, ובכך להגביל את מספר נקודות הגישה הדרושות.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*