מוות במודל X: טסלה מאשימה את הנהג ההרוג באחריות לתאונה

  • משפחתו של ואלטר הואנג, שנהרג בתאונת מודל X מתכננת לתבוע את טסלה.
  • יצרנית המכוניות החשמלית טוענת שהנהג לא שעה להתראות.
  • הנהג שהכיר את הסביבה ואת מגבלות המערכת, נושא באחריות.

אוטוניוז, 13.04.2018 – טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, הודיעה שהנהג שנהרג בתאונה שבה היתה מעורבת טסלה מודל X אשם בתאונה. החברה הודיעה זאת בתגובה לידיעות שמשפחות של ואלטר הואנג, שנהרג בתאונה, שכרה פירמת עורכי דין לשם תביעה משפטית. טסלה טוענת שואלטר הואנג, הנהג ההרוג, נושא באחריות לתאונה, מאחר שלמרות שהפעיל את מערכת האוטופיילוט הוא לא שעה לפחות לשש אזהרות של המערכת בשניות שלפני התאונה, להניח את ידיו על ההגה.

"התאונה הזו יכולה היתה להתרחש אם מר הוננג לא שם לב לכביש, למרות שהמכונית התריעה בפניו באופן חוזר לעשות כך," נמסר מסטלה בהודעה לעיתונות. הואנג, בגיל 38 כשמת, היה עובד אפל.

זמן קצר אחרי התאונה הודיעה טסלה שמערכת האוטופיילוט הופעלה והנהג לא שעה לאזהרותיה. החברה הודיעה לבעלי מכוניות המצוידות באוטופיילוט שעליהם לאחוז בהגה גם כאשר מערכת האוטופיילוט מופעלת.

טסלה גם ניצלה דברים שאמרו בני משפחתו של הואנג בראיונות טלוויזיה אחרי התאונה, שטענו שהואנג התלונן על איכות המערכת וטען שהמערכת 'סוחבת' אותו לעבר קיר הבטון שבו התנגשה המכונית והוא מצא את מותו. טסלה טוענת שלאור המידע הזה הואנג היה מודע למגבלות המערכת והוא הפעיל אותה במקום שבו הוא ידע שהיא אינה מתפקדת באופן מושלם.

טסלה, שהביעה את הזדהותה עם אבלה של המשפחה, טענה שהטיעונים שהמערכת אינה בטוחה יפגעו במשתמשי כביש אחרים, מאחר שמחקרים של ממשלת ארה"ב הראו שהמערכת מפחיתה תאונות דרכים ב-40%.

טסלה נוקטת באסטרטגיה שונה לגמרי מזו שנקטה לאחרונה אובר, שהעדיפה להגיע במהירות להסכם עם משפחתה של איליין הרצברג, שנהרגה בתאונה מפגיעה ממכונית אוטונומית של אובר, בעת שחצתה כביש. אובר ומשפחתה של ההרוגה הגיעו בתוך מספר ימים להסכם פשרה, שפרטיו לא פורסמו, אולם יש לשער שהמשפחה פוצתה בסכום כסף. בכך הורידה אובר, שהשעתה את מבחני המכוניות האוטונומיות שלה, את הפרשה מסדר היום לפחות לתקופה הקרובה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*