מובילאיי תספק מערכת נהיגה אוטונומית ללוסיד מוטורס

  • לוסיד איר, הדגם הראשון של המותג החדש, יצויד במערכות של מובילאיי.
  • תספק את הצ’יפ EyeQ4 בתחילת עם יכולת ADAS ואחר כך עם יכולת נהיגה אוטונומית.
  • לראשונה מובילאיי חוברת לחברה קטנה ממנה ומנצלת את המוניטין שיצא לה.
לוסיד איר. עם מערכות של מובילאיי (לוסיד)
לוסיד איר. עם מערכות של מובילאיי (לוסיד)

אוטוניוז, 01.01.2017 – מובילאיי תספק ל-Lucid, יצרנית מכוניות חשמליות חדשה, רכיבים למערכת הנהיגה האוטונומית שתותקן במכונית הראשונה שלה, Lucid Air. שתי החברות הודיעו על שיתוף הפעולה ביניהן ביום שישי האחרון.

מובילאיי תספק את פלטפורמת המחשוב העיקרית, יכולת לעיבוד של שמונה מצלמות היקפיות, תוכנת היתוך נתוני חיישנים, טכנולוגיית REM ואלוגריתם לחיזוק יכולת הלמידה של Driving Policy. בשלב ראשון, מערכות אלה יתפקדו כ-ADAS ובשלב מאוחר יותר יעודכנו בפונקציות של נהיגה אוטונומית.

מובילאיי תספק סט כפול של הצ’יפ מדגם EyeQ4, שאמור ששיווקו המסחרי אמור להתחיל ב-2018. הצ’יפ מסוגל לנתח נתונים משמונה מצלמות עם ראיה של 360 מעלות.

תוכנת ההיתוך מסוגלת להתיך נתונים ממצלמות, רדאר וליידאר. טכנולוגיית REM תאפשר קביעת מיקום מדויק של כלי הרכב.

החוזה של מובילאיי עם לוסיד נחשף יום אחד אחרי שנחשף החוזה עם HERE וחודשים אחדים אחרי שמובילאיי החלה לשתף פעולה עם ב.מ.וו ודלפי בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות.

הפעם יחסי הכוחות הם שונים ומובילאיי, חברה ששוויה כ-9 מיליארד ד’ היא בעצם “נותנת החסות” לחברה שרק מתחילה את דרכה בתעשיית הרכב. במקרה זה מובילאיי היא החברה הגדולה והמפורסמת בעוד לוסיד מוטורס חברה אלמונית שבונה את תקוותיה על הצלחת המכונית החשמלית. הפעם, ככל הנראה, לא מדובר בפיתוח מיוחד עבור לוסיד, אלא בכך שלוסיד תרכוש מערכת מדף, ככל הנראה זו שכעת מפותחת בשיתוף פעולה בין מובילאיי, דלפי ואינטל. בשלב ראשון יעשה שימוש ב-EyeQ4 אולם יתכן שבהמשך המערכת תעבור לתפקד על EyeQ5 הצ’יפ שאמור להיכנס לשיווק מסחרי ב-2020.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!