מובילאיי-דלפי, מובילאיי-ב.מ.וו, האם שתי הבריתות סותרות האחת את השניה?

פרופ' אמנון שעשוע  יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע)  ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)
פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע) ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 24.08.2016 – שיתוף הפעולה החדש עליו הודיעו אתמול (ג') דלפי אוטומוטיב ומובילאיי הוביל עיתונאים אחדים, שהשתתפו בשיחת ועידה בעקבות ההודעה עם קווין קלארק, הנשיא וה-CEO של דלפי ופרופ' אמנון שעשוע, היו"ר וה-CTO של מובילאיי, לתהות על השפעת שיתוף הפעולה בין מובילאיי לדלפי על הברית בין מובילאיי לב.מ.וו ולאינטל. הדיו על מזכר ההבנות בין מובילאיי וב.מ.וו שנחתם לפני כחודש טרם יבש והנה יוצאת מובילאיי בפרוייקט נוסף, עם ספקית רכיבים גדולה, שלוח הזמנים שלו לכביש מקדים אפילו את לוח הזמנים של שיתוף הפעולה היוקרתי עם ב.מ.וו. לדבריהם של קלארק ושעשוע יצרני מכוניות שיקנו את מערכת המדף אותה הם מפתחים ויתחילו לעבוד עם המיזם הזה בשלב מוקדם יחסית (שלא פורט) יוכלו לעלות מכוניות אוטונומיות ברמה 4 או 5 כבר בסוף 2019. ב.מ.וו מתכננת להעלות את המכונית האוטונומית שלה רק ב-2021.

בתשובה לשאלת של כתב אוטומוטיב ניוז אמר שעשוע שאין סתירות וניגודים בין שתי הבריתות שמובילאיי קשרה אלא הן דווקא משלימות האחת את השניה וסינרגטיות. "מצד אחד הברית עם ב.מ.וו ומצד שני ברית עם דלפי [כדי] שנוכל להציע ליצרניות רכב שאינן יכולות להשקיע כמו ב.מ.וו," אמר שעשוע. "שיתוף הפעולה הזה הוא בין ספקיות. עם ב.מ.וו זה עם יצרנית רכב. המטרה כאן לבנות טכנולוגיה להציע ללקוחות שלנו וב.מ.וו זה לקוח. כל מה שנעשה עם דלפי יעזור לכל שיתוף פעולה עם ב.מ.וו, כך שזה משלים וסינרגטי. באשר למורכבות של הפרויקט, פרויקט בסדר גודל כזה דורש ניסיונות רבים כדי להשיג אותו. מצד אחד ברית עם ב.מ.וו מצד שני ברית עם דלפי כדי לייצר turn key solution שנוכל לקחת את ההשקעה הזאת ובמקום להכפיל את ההשקעה הזאת עם כל OEM להציע בנפרד turn key solution ל-OEMs שלא רוצים או לא יכולים להשקיע כל כך הרבה כסף כמו שב.מ.וו הולכים להשקיע."

"לא הבנתי מה ההבדל," היקשה העיתונאי מהאוטומוטיב ניוז. "אם הייתי ב.מ.וו והשקעתי הרבה כסף ופתאום מישהו מקבל גישה לתוכנה שלוש שנים לפני, הייתי חושב על זה, האם אני צריך להמשיך בשיתוף הפעולה עם מובילאיי ואינטל כי הטכנולוגיה כבר שם ואני יכול לקנות אותה מהמדף."

"בברית עם ב.מ.וו ואינטל עדיין צריך לבחור בספקית טיר 1. "ב.מ.וו באיזשהו שלב תצטרך לבחור ספקית טיר 1, כך שזה לא מנוגד, זה למעשה משלים, השיב שעשוע (שיתכן שירצה לשדך בין ב.מ.וו לדלפי). "פרויקט בסדר גודל כזה דורש חדשנות עד כמה שאפשר ולכן ניסיונות רבים מקטינים את הסיכון ומאפשרים להאיץ את הפיתוח לחברות כמו ב.מ.וו ובריתות נוספות. הברית הזאת היא ברית בין ספקיות, היא אינה עומדת בניגוד לשיתוף פעולה עם יצרניות רכב. בדרך כלל ספקיות בונות תת מערכות ומוכרות אותם ליצרניות רכב. אין שום דבר מנוגד לדרך הרגילה של עשיית עסקים בעולם האוטומוטיבי שבו ספקית בונה יכולות ומוכרת אותם ליצרניות רכב."

"בוודאי, אבל בדרך כלל יצרניות כמו ב.מ.וו יש להן קשרים חזקים מאד עם ספקיות והן [הספקיות] נותנות להן (ל-OEMs) הזדמנות ראשונה עם טכנולוגיות חדשות לפני שהם הולכים לרנו או לג'י.אמ." התעקש העיתונאי. "זו הפרמיה של להיות יצרנית מכוניות פרימיום. אתה מקבל את הטכנולוגיה הזאת ראשון ואז זה זולג למטה ליצרניות מכוניות אחרות. אני רק מנסה להבין האם פיאט, למשל, שאינה רוצה להשקיע באופן מאסיבי [בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית] אבל יש לה שיתוף פעולה עם אובר, האם לפתע תהיה להם גישה לטכנולוגיה מהיום הראשון? האם כך אנחנו צריכים להבין את זה?"

"כשאנחנו אומרים 2019 אנחנו אומרים ש-2019 זו מערכת מוכנה לייצור," השיב שעשוע במה שנדמה שהפך לשיח של חרשים. "עדיין יש לעשות productization להתאים ל-OEM ספציפי. OEM שימתין עד שהכל יהיה מוכן ישיק מאוחר יותר מ-OEM שפעיל כבר היום. זה דבר טבעי."

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!