מובילאיי: אנחנו יזמנו את ניתוק החוזה עם טסלה

הקרב בין טסלה למובילאיי. האם נאמרה המילה האחרונה?
הקרב בין טסלה למובילאיי. האם נאמרה המילה האחרונה?

אוטוניוז, 17.09.2016 – מובילאיי היא שיזמה את ביטול החוזה והפסקת שיתוף הפעולה עם טסלה מוטורס, כך עולה מהודעה שנמסרה אתמול (ו’) ל-SEC תחת הכותרת “תגובה להאשמות שקריות.” הצורך בסיום ההתקשרות בין שני הצדדים, נבע, לדברי ההודעה, מכך שטסלה סרבה להכניס שינויים לחוזה בין שני הצדדים אחרי התאונה שארעה בראשית מאי ובה נהג מודל S במכונית שהיתה במצב אוטופיילוט פעיל, נהרג. טסלה, נכתב בהודעה, האשימה בתחילת את המצלמה ואחר כך תיקנה זאת למערכת הרדאר. בכך היא “הראתה למובילאיי שהיחסים של מובילאיי עם טסלה לא יוכלו להימשך. כישלון להגיע להסכמה על שינויים הכרחיים, גרם למובילאיי לבטל את החוזה עם טסלה,” נכתב בהודעה.

מובילאיי כותבת שבהתכתבות במאי 2015 בין פרופ’ אמנון שעשוע, יו”ר ו-CTO של החברה לבין אילון מאסק, ה-CEO של טסלה (בהודעה לא ננקבים שמות, רק תארים) הביעה החברה דאגה משימוש באוטופיילוט ללא ידיים על ההגה. אחרי פגישה פנים אל פנים בין שני המנהלים סוכם שהאוטופיילוט יופעל רק כשהידיים על הההגה. למרות זאת טוענת החברה, בסוף 2015 שוחררה המערכת לשימוש כשניתן להפעילה גם ללא ידיים על ההגה. “מאז מובילאיי עשתה מאמצים ניכרים לקחת יותר שליטה על כיצד ניתן לכוון את הפרויקט למערכת בטיחות פונקציונלית יותר,” נכתב בהודעה.

באשר לטענה שהשמיעה דוברת של טסלה בשבוע שעבר, שמובילאיי לחצה על טסלה לקבל את תנאיה ולהפסיק לפתח מערכת ראיה באופן עצמאי, נכתב בהודעה שלחברה יש מעט ידע על מאמצעים אלה והיא “רק ערה לכך שטסלה הרכיבה קבוצה קטנה” לפיתוח מערכות ראיה.

מובילאיי מסיימת את ההודעה בכך שהיא הגיבה באופן מלא על יחסיה עם טסלה ולא תספק תגובות נוספות. “בכל מקרה, המדיניות של מובילאיי היא לא להגיב לשמועות או לתביעות מזויפות אחרות בעיתונות.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!