מבחן דרכים, קיה ריו 1.4 ל' אוט': מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים

  • הקיה ריו היא מכונית פשוטה  באיכות טובה.
  • גובהה של המכונית מאפשר כניסה ויציאה נוחות.
  • המנוע אינו עוצמתי, מרעיש בעת תאוצה אבל מתלה קשיח יחסית מספק נוחות טובה.
קיה ריו, שבכה גדולה מכסה על פתח כניסת אויר דומיננטי מלפנים (אוטוניוז)

אוטוניוז, 15.09.2017 – אחרי נהיגה של כמה מאות קילומטרים בקיה ריו, מנוע 1.4 ל' 100 כ"ס, דבר אחד ברור: זו מכונית מסוג ה-WYSIWYG ולמי ששכח מה אומר הקיצור הזה הרי הוא 'מה שאתה רואה הוא מה שאתה מקבל". מה שכתוב בדף הנתונים הטכניים הוא מה שיש.

הקיה ריו דור 4 מחליפה את הקיה ריו דור 3 בסגמנט הסופר מיני, סגמנט לא בלתי מבוטל בשוק הרכב הישראלי עם כ-20% פלח שוק. בפלח שוק זה אפשר לאתר מכוניות מתוחכמות ונועזות בעיצובן, אבל הריו אינה אחת מהן. העיצוב שלה הוא פשוט אבל מוקפד ומותאם לטרנדים אופנתיים וטכנולוגיות משתנות. כך למשל הפנסים הקדמיים נמצאים במסגרת צרה, הגריל בצורת 'אף הנמר' מכוסה במשטח מבריק ואטום וכניסת האויר לקירור המנוע מתבצעת דרך שבכה שחורה וגדולה יחסית המכסה על כונס אויר הפעור בפגוש והיא דומיננטית במראה המכונית מלפנים. לעומת זאת מחזיר/אתת אור על גוף המכונית לפני כל אחת מהדלתות הקדמיות נראה כלקוח הישר מהמאה הקודמת.

גובהה של המכונית, 1,460 מ"מ, מונע ממנה כל אפשרות למראה ספורטיבי ואלגנטי, אבל מקל מאד את הכניסה והיציאה מהמכונית. הפנסים האחוריים גדולים למדי והגלגלים, היושבים על חישוקי 15 אינצ' והצמיגים בחתך 65 נראים כלקוחים מעידן קדום.

לקיה ריו בסיס גלגלים סביר לקטגוריה 2,580 מ"מ, אבל הדבר לא הורגש גם במושב האחורי ומרווחי הרגליים והראש היו טובים. אורך המכונית 4,065 מ"מ עדיין מאפשר לנסות ולדחוק אותה למקומות חניה קצרים.

מבפנים הריו אינה בולטת לטובה או לרעה. לוח מחוונים תקני עם שני מחוונים גדולים, מד מהירות וטכומטר, שולטים בנוף שלפני הנהג כשביניהם מחשב דרך תכליתי ויעיל. בקונסולה המרכזית נמצא מסך מגע עם פונקציות שונות לתפעול כשהתפריטים הם בעברית הישר מבית החרושת, מה שאמור להיות שיפור ניכר בהשוואה למערכות בהתקנה מקומית. במחיר הדגם נכללת גם מערכת מובילאיי מקורית. המושבים הקדמיים התגלו כנוחים גם בנסיעה למרחק גדול והם נאים למראה עם תפירה בחוט לבן על רקע הבד השחור. המושבים הקדמיים מתכווננים גם לגובה. בכל ארבע הדלתות נמצאים תאי אחסון בגדלים סבירים ותא אחסון גדול נמצא גם בין שני המושבים הקדמיים. שקעי USB נמצאים מלפנים ומאחור ושקע לחשמל 12 וולט.

צילומים: אוטוניוז

על הכביש

לקיה מתלה קשיח יחסית המחליק היטב על כבישים חלקים ומרעיש ומעביר ויברציות מעט יותר על כבישים שאינם חלקים במיוחד. מנוע ה-1.4 ל' הזרקה ישירה (GDI) מבצע את העבודה, גם אם הוא צריך להתאמץ לשם כך. שיוט באמצעות מערכת בקרת שיוט תקנית הוא סביר, אבל כאשר המכונית צריכה להאיץ, מסיבה כלשהי, הסל"ד מזנק ורעש המנוע עימו באופן שנדמה שאינו פרופורציוני למאמץ, או לחילופין מאפיין מנועי 1.4 ל' המפיקים מומנט ועוצמה בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים 6 מהירויות מצוידת בהילוך אובר דרייב כשישי ובהילוך חמישי עם יחס העברה 1:1. יתרונה העיקרי של התיבה הוא בשיפור בצריכת הדלק של הריו החדש. בשיוט במהירות 120 קמ"ש צריכת הדלק עמדה על כ-6.2 ל'/100 ק"מ ואילו בשיוט 90 קמ"ש הצריכה ירדה ל-4.7 ל'/100 ק"מ. בסך הכל לאורך כל המבחן, כולל נסיעה מאומצת בחלקים מסוימים, צריכת הדלק עמדה על כ-7.4 ל'/100 ק"מ.

גלגל ההגה משלים 2.75 סיבובים מנעילה לנעילה והוא נוח לתפעול ואינו רך מדי. על גלגל ההגה מותקנים כפתורי בקרה שונים לבקרת שיוט, בקרת מערכת השמע ותפעול מחשב הדרך.

סיכום

מחירה של הריו מתחיל ב-95,900 ש', מחיר ממוצע לסגמנט הסופר מיני. ב-2016 נמכרו ממנה כמעט 2,000 יחידות ובחצי הראשון של השנה 715 יחידות, ירידה טבעית לקראת דגם חדש.

הריו החדש הוא דגם שמרני שמספק תמורה טובה בעיצוב שמרני ואיכות טובה של תא הנוסעים ותא הנהג בעוד המנוע אינו מהמתקדמים אבל צריכת הדלק בנסיעה מבוקרת היא סבירה. הריו אמנם אינו מצויד במערכות בטיחות אקטיבית, אלה הבטיחו אנשי טלקאר יגיעו במועד מאוחר יותר, אולם יש לו מערכת מולטימדיה מקורית דוברת עברית. וגם זה יתרון.

מפרט טכני, מחיר

קיה ריו
יבואנית טלקאר
גירסה האצ'בק
קטגוריה סופר מיני
דלתות 5
מידות ומשקלים
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,580
אורך כללי (מ"מ) 4,065
רוחב (מ"מ) 1,725
גובה (מ"מ) 1,460
בלמים קדמיים דיסקים מאווררים
בלמים אחוריים דיסקים
משקל עצמי (ק"ג) 1,171
עומס מורשה (ק"ג) 1,600
משקל כולל (ק"ג) 1,600
נפח תא מטען (ל', מושבים עומדים) 300
מערכת הנעה
מנוע בנזין
תצורה 4 צילינדרים בשורה
נפח (סמ"ק) 1368
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,000/100
מומנט (קג"מ/סל"ד) 4,000/13.6
נפח מיכל דלק (ל') 45
תיבת הילוכים אוטומטית, 6
הנעה קדמית
הגה כוח חשמלי
מתלה קדמי עצמאי באמצעות תמוכות מקפרסון על תת מסגרת עם מוט מייצב
מתלה אחורי חצי עצמאי עם ציר מחובר למוט פיתול, בולמי זעזועים ומוט מייצב
בלמים קדמיים דיסקים מאווררים
בלמים אחוריים דיסקים
גלגלים סגסוגת
צמיגים 185/65 R15
ביצועים
0-100 קמ"ש (שנ') 13.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 166
צריכת דלק (ל'/100 ק"מ) 7.5
משולבת (נתוני מעבדה) 6.0
פליטת CO2 (ג'/ק"מ) 98
מחיר (ש') 95,900

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*