מבחן דרכים: עם G-Vectoring Control ומנוע 2.5 ל' המאזדה 6 היא מכונית שנעים לנהוג בה

  • מבחן דרכים, מאזדה 6, 2.5 ל' אוט' פרמיום פלוס
  • מבחן דרכים: עם G-Vectoring Control ומנוע 2.5 ל' המאזדה 6 היא מכונית שנעים לנהוג בה
  • מאזדה 6 נותרה מכונית מנהלים קלאסית: גדולה, מרווחת ועם מנוע 2.5 ל' אטמוספרי.
מאזדה 6 עם הגריל המותגי ומתחתיו כונס אויר קטן (אוטוניוז)

אוטוניוז, 10.02.2018 – הדרך לאילת במאזדה 6 פרימיום פלוס, עם מנוע 2.5 ל' היתה אמורה להיות נינוחה. קבעתי את הקרוז קונטרול האדפטיבי על 134 קמ"ש (ככה סתם) והנחתי לכלי הרכב לגמוא בנחת את כביש הערבה. תהיתי ביני לביני מה הייתי עושה לו המכונית היתה אוטונומית לגמרי. המתלה, ואולי הכביש, היו קופצניים מדי לקריאת ספר, אבל צפיה בטלוויזיה או שיטוט ברחבי האינטרנט, אני מניח, היו בהחלט אפשריים. גם התבוננות בנוף, שאני רואה אותו רק לעתים רחוקות, היתה אופציה. האזנה למוסיקה ותרדמה קלה גם הם היו באים בחשבון (אם כי פעם נוספת, טלטלות הדרך היו עלולות להפריע). הנחתי למכונית להתקדם בקצב שלה, כשהיא סוגרת על מכונית אחרת ומאיטה למהירותה. הייתי צריך להקדים לצאת לעקיפה, כדי לשמור על מהירות מבלי להאט, ועכשיו כשיצאתי, הרדאר קלט שהדרך לפניו פנויה והאץ כדי לבצע את העקיפה, שהושלמה בקלות, כשמנוע ה-2.5 ל' אפילו לא נאלץ להתאמץ.

צילומים: אוטוניוז, מאזדה

חזרתי לנוח על מושבי עור הנאפה, בגירסה הבכירה של המאזדה 6, ולהעיף מבט, מפעם לפעם, בתצוגה העילית. נזכרתי שלפני 15 שנה, אולי יותר, נהגתי לראשונה במכונית עם מערכת תצוגה עילית. זו היתה ב.מ.וו, כנראה סדרה 5, שהתצוגה העלית הוקרנה על השמשה הקדמית שלה, מה שהפריע להביט על הכביש, עליו מתרחשת הפעילות. הפעם התצוגה העלית הוקרנה על מסך שקוף מעל כיסוי מוט ההגה והוצגו בה פרטים שונים, כמו מהירות, קרבה למכונית אחרת, תמרורי מהירות ועוד. הסטת המבט לעברה היתה קצרה ומהירה, הרבה יותר נוחה וקלה מאשר הורדת מבט בעוד מספר מעלות לעבר לוח המחוונים. זהו שיפור משמעותי, אם כי מעט יותר מידע על מסך התצוגה לא היה מזיק.

מכונית מנהלים

מכוניות מנהלים, סגמנט D, היה בעבר הסמן הימני של מכוניות משפחתיות ספורטיביות. מימדיהן אפשרו להעניק להן פרופורציות אורך/גובה ששיווה למכונית מראה ספורטיבי. אלא שזהו עולם הולך ונעלם, בעידן שבו קרוסאוברים עושים שמות בכל קטגוריות המכוניות ובייחוד במשפחתיות הגדולות, הסגמנט עליו נמנית ה-6.

המאזדה 6 מבוססת על פלטפורמה בארכיטקטורת SkyActiv, שהוצגה לראשונה עם המאזדה CX-5. זו פלטפורמה מוארכת במקצת אבל בעלת אותם מתלים, מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור. כדי להשיג חסכון במשקל נעשה שימוש רב יותר בפלדה בחוזק גבוה.

העיצוב החיצוני הוא סולידי וטוב וללא גימיקים, כאשר מלפנים בולט הגריל המותגי. ל-6 פרופיל ספורטיבי ולא פלא לכן, שמי שנכנסים לראשונה לתא הנוסעים עלולים לפגוע בראשם בקשת היורדת לקורה A. תנוחת הישיבה הינה נמוכה יחסית ונעימה למי שאוהבים את האוירה הספורטיבית, שכאמור נעקרת מהשורש עם הקרוסאוברים. בסיס הגלגלים הארוך מספק מקום רב גם במושבים האחוריים.

מכונית המבחן, פרימיום פלוס, היא הגרסה המאובזרת ביותר, ומצוידת בכוונון מושבים חשמלי המאפשר קביעת תנוחת נהיגה אופטימלית. אגב, גם את גובה מסך התצוגה העילית ניתן להתאים לתנוחת הישיבה.

ההגה מצופה העור נעים למגע ועליו כפתורי בקרה למערכות שונות. למאזדה כפל כפתורים (ואף יותר). כפתור בקרה גדול, המופעל בסיבוב ובלחיצות, מותקן בקונסולה בין הנהג לנוסע ולצידו כפתור נוסף קטן לבקרה של מערכת האודיו, שבמכונית המבחן הורכבה מ-11 רמקולים של Bose. באמצעות הכפתור הזה הרבה יותר קל לכבות ולהדליק את מערכת השמע מאשר באמצעות מערכת המולטי מדיה, הנשלטת ממסך מגע המותקן מעל לקונסולה המרכזית (ולצידו כפתור התנעה/כיבוי מנוע). המסך אינו נוח לתפעול ומחייב תשומת לב נוספת. בסך הכל מערכת המולטי מדיה, הגם שיש לה פונקציות בעברית, אינה ברמה הגבוהה ביותר. מתחת לידית ההילוכים נמצא גם כפתור לקיצור דרדך אל מערכות הניווט והרדיו, קיצורי דרך שחוסכים לא מעט טרחה.

בתנועה

איכות המנוע והשילוב שלו עם תיבת ההילוכים 6 מהירויות הינם טובים ומהנים. תגובת המנוע אמנם אינה חדה ביותר, אולם ברגע שהיא מגיעה עוצמתו מורגשת. החלפת הילוכים ידנית ניתן לבצע אם באמצעות ידית ההילוכים ואם באמצעות מנופים מאחורי ההגה, אמצעי שתמיד חביב עלי. עוד מאפיין חיובי הוא העובדה שבמצב 'ידני' המכונית אינה מבצעת 'אובר-רולינג' ואינה מעלה הילוך באופן אוטומטי, אלא מצפה שהנהג יעשה זאת בעצמו. כאשר זה קורה מחוג הסל"ד מטפס מעט מעל ל-6,000 וממתין להחלפת ההילוך. הנקודה האופטימלית להחלפת הילוך, בנהיגה אגרסיבית, היא בסביבות ה-5,800 סל"ד.

המאזדה 6 אוהבת עיקולים מהירים והיא לוקחת אותם תוך כדי שהיא נשענת קלות על הצד החיצוני. המתלה אינו קשיח במיוחד ולכן מורגש גם נדנוד קל. מערכת G-Vectoring Control אמורה לשפר את התנהגות המכונית בפניות. המערכת מגיבה להפניית ההגה ומפחיתה את המומנט ויוצרת עומס גבוה יותר על הצמיגים הקדמיים ובכך מגדילה את יכולת האחיזה והתגובה שלהם. כאשר הנהג שומר על זוית היגוי קבועה, המומנט מוגבר והעומס מועבר לגלגלים האחוריים, מה שמגביר את יציבות כלי הרכב. העיקרון בפעולת המערכת הוא שתגובתה אינה פונקציה של התנהגות כלי הרכב, כמו במערכת בקרת יציבות קלאסית, אלא זו מערכת אקטיבית המכתיבה לנהג את התנהגות המכונית ועל הנהג לזרום עם המערכת.

איבזור

המאזדה 6 פרימיום פלוס מגיע מאובזר היטב. חלון שמש חשמלי, פנסי חזית בטכנולוגיית לד המסוגלים להתאים את רמת התאורה לסביבה. פנסים אחוריים אף הם בטכנולוגיית לד.

איבזור הבטיחות כולל לבד מ-6 כריות אויר גם מערכות יציבות לסוגיהן, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת סיוע לשמירה על נתיב, מערכת חכמה לסיוע בבלימה במהירויות בניעירוניות ובקרת תאורה אוטומטית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך בהתאם לתנועה בסביבה).

כל המערכות האלה פעלו היטב, אם כי אני עדיין מתקשה להאמין שמערכת "שמירה והחזרת הרכב לנתיבו המקורי" אכן מסייעת במניעת תאונות. היא תסייע כאשר היא תהיה אוטונומית לגמרי וברמה גבוהה יותר, אבל לעת עתה הנהג חייב לשמור על ערנות מלאה כולל ידיים על ההגה (ולא שלא ניסיתי להסירן לעתים) ועיניים על הכביש מלפנים.

סגמנט מכוניות מהנהלים הולך ונעלם, אבל המאזדה 6 עדיין כאן, אחת המתחרות הבולטות בו. בגירסת ה-2.5 ל'. נדמה לי שהיתרון העיקרי של גרסה זו על מתחרותיה הוא במנוע הגדול והנושם באופן טבעי, והנעים לתפעול. מנוע שגודלו תואם את גודל המכונית, לפחות כמו שהיה נהוג בימים שבהם הנאת הנהיגה היתה חלק אינטגרלי מהשיקולים ברכישת מכונית.

 

דגם מאזדה 6
יבואנית דלק מוטורס
גירסה סדאן, פרמיום פלוס
סוג מנהלים
דלתות 4
מידות ומשקלים
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,830
אורך כללי (מ"מ) 4,870
רוחב (מ"מ) 1,840
גובה (מ"מ) 1,450
בלמים קדמיים דיסקים מאווררים
בלמים אחוריים דיסקים
משקל עצמי (ק"ג) 1,543
נפח תא מטען (ל', מושבים עומדים) 429
מושבים מקופלים (ל')
מערכת הנעה
מנוע בנזין
תצורה 4 צילינדרים בשורה
נפח (סמ"ק) 2,488
הספק (כ"ס/סל"ד) 192/5,700
מומנט (קג"מ/סל"ד) 26.1/3,250
נפח מיכל דלק (ל') 62
תיבת הילוכים אוט', 6
הנעה קדמית
הגה כוח חשמלי
מתלה קדמי מקפרסון
מתלה אחורי רב חיבורי
בלמים קדמיים דיסקים מאווררים
בלמים אחוריים דיסקים
גלגלים סגסוגת
חישוקים (אינצ') 19
צמיגים 225/45R
ביצועים
0-100 קמ"ש (שנ') 8.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 223
צריכת דלק (ל'/100 ק"מ)
משולבת (נתוני מעבדה) 6.6
פליטת CO2 (ג'/ק"מ) 153
מחיר (ש') 196,000

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*