מאסק צופה לטסלה שווי שוק של אפל, 700 מיליארד ד’, ההפסד ב-Q1 זינק ב-40%

  • קבוצת טסלה מסרה כ-25,500 כלי רכב ברבעון הראשון והכנסותיה הסתכמו בכ-2.7 מיליארד ד’.
  • השקעות הון יעמדו השנה על 2 מיליארד ד’.
  • עומדת בלוח הזמנים לתחילת ייצור מודל 3.

אוטוניוז, 05.05.2017 – קבוצת טסלה יותר מהכפילה את הכנסותיה ברבעון הראשון ל-2.7 מיליארד ד’ (135%+), הגדילה את היקף הייצור ב-64%, מסרה ללקוחות 25,501 מכוניות, התקדמה לקראת תחילת ייצור מודל 3 והגדילה את ההפסד הנקי בהשוואה לרבעון המקביל 2016 בכ-40% לכ-397 מ’ ד’. תוצאות טסלה כוללות הפעם גם את תוצאות יחידת “ייצור אנרגיה ואחסון,” שהן בעיקרן תוצאות סולרסיטי, שנרכשה ע”י טסלה בסוף השנה שעברה. הכנסות היחידה האוטומוטיבית, כולל פעילות ליסינג, הסתכמו בכ-2.3 מיליארד ד’ (123%+ בהשוואה למקביל ו-15%+ בהשוואה לרבעון הקודם). עלויות הייצור גדלו ב-113% לכ-1.7 מיליארד ד’ והרווח הגולמי הסתכם בכ-627 מ’ ד’ (155%+).

ההפסד התפעולי של הקבוצה הסתכם בכ-258 מ’ ד’, ירידה של 3.4% וזאת למרות שהחברה הגדילה את הוצאות המו”פ ב-76.5% ל-322 מ’ ד’. השקעות ההון, CAPEX , זינקו ב-154% לקראת השקת מודל 3 והסתכמו בכ-552 מ’ ד’. תזרים המזומנים החופשי היה שלילי ברמה של כ-622 מד ‘, גידול של 33.4% בהשוואה למקביל.

בסוף התקופה עמדו לרשות טסלה 4 מיליארד ד’ במזומנים ושווי מזומנים, גידול של כ-610 מ’ ד’ בהשוואה ל-31 במרץ 2016.

במכתב הרבעוני למשקיעים ציינה הקבוצה שהיא עומדת בלוח הזמנים לתחילת ייצור מודל 3 ובשלב זה מבוצעות גם נסיעות מבחן. החברה חוזה שהיא תגיע להיקף ייצור של 5,000 יחידות מודל 3 בשבוע “בנקודה כלשהי ב-2017” ו-10,000 יחידות “בנקודה כלשהי ב-2018”. זו נסיגה מסוימת מהצהרות קודמות של החברה על ייצור של חצי מיליון מכוניות ב-2018. כדי לעמוד ביעד זה על החברה לייצר בממוצע 10,000 מכוניות בשבוע מהשבוע הראשון של 2018.

טסלה מציינת שהודות ליכולת בקרה קבועה מרחוק על המכונית זמני התיקונים קטנו השנה ב-35%. למרות זאת החברה מוסיפה 100 משאיות שירות, כהכנה לקראת שיווק המוני של מודל 3.

להמשך השנה החברה צופה מסירות של 47,000-50,000 כלי רכב בחצי הראשון של 2017, גידול של עד 71%.

טסלה מבהירה, פעם נוספת, שמדודל 3 אינו מודל S משופר, כפי שלדבריה יש לקוחות הסבורים כך, אלא מכונית בסטנדרט נמוך יותר, שרק מערכת האוטופיילוט תהיה בעלת “פונקציונליות שוות ערך” למערכות המקבילות במודל S ומודל X. בשנת הכספים הנוכחית הקבוצה צופה CAPEX בסך כ-2 מיליארד ד’ כחלק מההכנות לייצור מודל 3.

בשיחת ועידה עם אנליסטים בעקבות פרסום התוצאות אמר מאסק שהוא רואה דרך ששווי השוק של טסלה יהיה כמו זה של אפל, 700 מיליארד ד’.

הדרך ל-700 מיליארד דולר

“טוב, עכשיו אני אולי רוצה להקדים ולומר שאני יכול להיות לגמרי הזוי, אבל אני חושב שאני רואה דרך ברורה לתוצאה הזאת [שווי שוק של 700 מיליארד ד’],” ענה מאסק לשאלת אנליסט. “סדרת הצעדים הדרושים להשגת התוצאה נראית די ברורה. טסלה שמשתפרת מאד במכונה בונה מכונה, שמעורבת בזה כמות עצומה של תוכנה. זו לא רק חבורה של רובוטים שיושבים שם. אלה התכנות של רובוטים ואיך הם פועלים. וזה הרבה יותר מורכב מהתוכנה במכונית, כלומר, אני חושב שזה הולך להיות דבר קשה מאוד עבור יצרנים אחרים להעתיק, לא הייתי יודע מה לעשות אם הייתי במקומם.”

בעקבות פרסום התוצאות מניית טסלה צנחה אתמול ב-5% ונפלה מתחת ל-300 ד’ ל-295.46 ד’ ושווי שוק של כ-48 מיליארד ד’. המניה עמדה בשיא של כל הזמנים ב-1 במאי, 322.78 ד’.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!