מאגנה תשלב ליידאר של Innoviz במערכת נהיגה אוטונומית

  • פריצת דרך לסטארטפ הישראלי בשיתוף פעולה עם חברת טיר 1.
  • הליידאר מובסס מצב מוצק והוא קומקפטי וזול יותר ממכשירי ליידאר מקובלים.
  • מאגנה מיצרניות הרכיבים הגדולות בעולם.
מכשיר הליידאר של Innoviz וביצועיו (מאגנה)
מכשיר הליידאר של Innoviz וביצועיו (מאגנה)

אוטוניוז, 21.12.2016 – מאגנה, יצרנית הרכיבים הקנדית-אוסטרית, תשלב במערכת הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת את רכיב הליידאר המפותח ע”י Innoviz, סטארטאפ ישראלי. התוצר של שיתוף הפעולה בין השתיים יוצג ב-CES בתחילת ינואר. מאגנה היא מיצרניות הרכיבים טיר 1 מהגדולות בעולם.

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה מאגנה “… Innoviz מציעה פתרון שוק מקיף. הליידאר [בטכנולוגיית] מצב מוצק והיי דפינישן מאפשר חישה תלת מימדית ממרחק כדי להפיק תמונות מדויקות בזמן אמת של סביבת כלי הרכב במקביל לעמידה בתקנים אוטומוטיביים והפחתה משמעותית של עלות וגודל.” החברה לא פרסמה הערכה לעלותו של הליידאר. לאחרונה הציגה Velodyne ליידאר מצב מוצק שבייצור המוני עלותו תהיה 50 ד’ לדברי החברה. אולם נראה שזהו ליידאר שמטרותיו וביצועיו שונים מאלה של הליידאר של Innoviz.

לדברי עומר כילף, ה-CEO של Innoviz, שילוב של ליידאר במערכות נהיגה הוא “מרכזי” לנהיגה אוטנומית ומאפשר פתרון מקיף לבעיות חישה. לדבריו שיתוף הפעולה עם מאגנה הינו בבחינת אישור ל”טכנולוגיה פורצת הדרך של Innoviz.”

מערכות ליידאר במצב מוצק נועדו להחליף את מכשירי הליידאר המכאנים והיקרים שמותקנים על גגות של מכוניות ומספקים תמונת תלת מימד מדויקת של סביבת כלי הרכב. אולם בחלק מהמקרים צ’יפים של ליידאר מצב מוצק משמשים למדידות מרחקים כאשר צילום וניתוח טופוגרפי של השטח מתבצע באמצעות מצלמה, כבטכנולוגיה של מובילאיי. כיום המערכת של מובילאיי מבוססת על מצלמת מונו ואלוגריתם המפענח את מה שרואה המצלמה. אולם, במערכות המתקדמות יותר שהחברה מפתחת, בשיתוף פעולה עם דלפי ואינטל, יעשה שימוש גם בליידאר שנתוניו יותכו עם נתוני חיישנים נוספים. אולם, כאמור, הליידאר ישמש לצורך יתירות במדידת מרחקים בלבד. מובילאיי גם משתפת פעולה בפרויקט לנהיגה אוטונומית עם ב.מ.וו ואינטל אולם פרטים על החיישנים של המערכת הזו טרם פורסמו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!