לחידוד התדמית דלק מוטורס משיקה את המאזדה CX-3 בקניון רמת אביב

  • בפיגור של כמעט שנתיים אחרי העולם מושקת המאזדה CX-3 בישראל.
  • מבוססת על פלטפורמת המאזדה 2 עם מנוע 2.0 ל’ 156 כ”ס.
  • תתחרה בסגמנט הקרואוברס הקטנים.
שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, בעת חשיפת ה-CX-3 (יח"צ,, אלעד גונן)
שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס, בעת חשיפת ה-CX-3 (יח”צ,, אלעד גונן)

אוטוניוז, 05.03.2017 – כמעט שנתיים אחרי ההשקה העולמית של המאזדה CX-3 הצליחה דלק מוטורס, יבואנית מותג מאזדה, להשיק היום (א’) את הדגם לשוק המקומי. לכאורה זהו דגם שעשויה לסמן שינוי ולהתחיל ולהחיות את מכירות מאזדה בשוק המקומי, שנמצאות בקריסה בשנתיים האחרונות. את 2016 סיימה מאזדה עם ירידה של כ-16% במכירות לכ-14,300 כלי רכב ובחודשיים הראשונים של השנה נסוגו מכירות מאזדה בכ-25% בהשוואה לתקופה המקבילה. אבל בדלק מוטורס לא תולים בדגם החדש תקווה להחייאת המכירות, אלא בעיקר כבוסטר תדמיתי. “אנחנו לא בונים על כמויות גדולות,” אמר לאוטוניוז שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס. “כל הייצור השנתי [הגלובלי] הוא 60 אלף יחידות. המטרה [עם ה-CX-3] היא יותר כאימג’ בילדר. הבשורה היא לאן מאזדה הולכת והיא עושה את זה עיצובית ובאיכויות הפנימיות.”

מאזדה, אמר שמש, ביצעה את ההשקה הגלובלית של הדגם באופן מתודי ומדורג, כאשר קודם הוא שווק בשווקים הגדולים של המותג, יפן, ארה”ב ואירופה, ורק אח”כ בשווקים קטנים יותר ובהם ישראל. “כשחברה מכורה ואינה עומדת ביכולת יצור, אך טבעי שהיא קודם כל תספק לשווקים הגדולים. גם חלק מהשווקים הגדולים באירופה קיבלו רק לפני מספר חודשים,” אמר שמש.

מאזדה CX-3 בחנות בקניון בשבועות הקרובים (יח"צ, אלעד גונן)
מאזדה CX-3 בחנות בקניון בשבועות הקרובים (יח”צ, אלעד גונן)

בשנים קודמות דלק מוטורס היתה המפיצה החשובה ביותר של מאזדה מחוץ ליפן ולארה”ב. חולשתה של החברה היפנית באותה תקופה הגדילה את כוח המיקוח של גיל אגמון, היום בעל השליטה בחברה ומנהלה הראשי במשך עשרות שנים. אולם נסיגה במעמד מאזדה בשוק הישראלי במקביל להתחזקות המותג בשווקים אחרים, החשובים שבהם ארה”ב ואירופה, גרמו לפיחות במעמדה של ישראל. עד שגרמי השמיים לא יסתדרו כפי שהיו מסודרים בעשור הקודם, בדלק מוטורס לא בונים על האפשרות שימי הזוהר של מאזדה בשוק המקומי יחזרו. “אין לנו אינספירציה [לזה],” אמר שמש. “אני תלוי יותר ביכולת הייצור של מאזדה וקשה יהיה לבצע כאן קואטנום ליפ. מאזדה הוא יצרן קטן יחסית. אתה רואה את הפרוספריטי בעולם וכל השווקים נמצאים בסיטואציה דומה שהם אינם יכולים לקבל את כל המכוניות שהם יכולים למכור.”

קרן אור רואה שמש, מנכ”ל דלק מוטורס, בסיום הרחבת המפעלים בהירושימה, הצפוי בחצי השני של השנה, הגדלת היקפי ייצור סידרת ה-CX וכתוצאה מכך פתיחות גדולה יותר כלפי השוק הישראלי, שהיו ימים שבהם הוא היה שוק היצוא השני בחשיבותו למותג.

השקה בקניון

אבל לעת עתה דלק מוטורס תסתפק בכמויות המוגבלות של ה-CX-3 ובתדמית שהיא מקווה שהוא יעניק למותג, תדמית שכדי לחדדה הוא הושק בחנות שהוקמה במיוחד לצורך ההשקה בקניון רמת אביב, מקום עליה לרגל ידוע של צרכני מכוניות אניני טעם.

המאזדה CX-3 ישווק בישראל עם מנוע אחד, 2.0 ל’ 156 כ”ס, ותיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות והנעה קדמית (אופציה עם הנעה כפולה אינה מיובאת לישראל). כלי הרכב מבוסס על הפלטפורמה של המאזדה 2 (קצת מבלבל השם CX-3). זהו קרוסאובר קטן שיתחרה בדגמים כמו ניסאן ג’וק, רנו קפטור, פיג’ו 2008 או פורד אקוספורט.

ה-CX-3 יצויד במגוון של מערכות בטיחות ובהך התראה מפני סטיה מנתיב, מערכת בלימה לתנועה עירונית (SCBS), מערכת לאיתור שטחים מתים.

מחירים:

CX-3 גירסת Zoom החל מ-134,000 ש’.

CX-3  גירסת Pure White  החל מ-145,000 ש’.

בכירי דלק מוטורס בהשקת המאזדה CX-3 (יח"צ, אלעד גונן)
בכירי דלק מוטורס בהשקת המאזדה CX-3 (יח”צ, אלעד גונן)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!