כמה תעלה לפולקסווגן פרשת הדיזלגייט

אוטוניוז, 19.04.2016 – קבוצת פולקסווגן שטרם פרסמה את דו”חותיה השנתיים ל-2015, צפויה לעשות זאת עד סוף אפריל, אם היא תעמוד בהתניות אחדות. הנתון החשוב ביותר שעתיד להתפרסם בדו”ח השנתי הוא היקף ההפרשה לטובת פרשת דיזלגייט, שהתעוררה לפני יותר מחצי שנה ומלוא היקפה עדיין לא ידוע. בדו”ח הרבעוני האחרון שהקבוצה הגישה היא שמה בצד 6.7 מיל’ י’ להוצאות בגין הפרשה, אבל ההערכות כיום מדברות על סכומים גבוהים הרבה יותר, המסתכמים בעד 40 מיל’ ד’.

עד יום חמישי הקרוב על פולקסווגן להגיש לבית משפט בקליפורניה את תכניתה לטיפול בכ-600,000 מכוניות שאינן עומדות בתקני זיהום האויר של ארה”ב. בשבוע הבא תתכנס המועצה המפקחת של הקבוצה לדון בממצאים של חברת עורכי דין אמריקנית שניסתה לגלות כיצד נוצר המצב שבו חוקי ארה”ב נרמסו. אולם ככל הידוע החוקרים לא הגיעו לכל ממצאים.

אנליסטים מציינים תסריטים שונים להתקדמות לעבר פתרון הפרשה. מדור BreakingViews של סוכנות הידיעות רויטרס, העריך שאם פולקסווגן תחליט לרכוש בחזרה 325,000 מכוניות, מהישנות יותר, ששווקו בארה”ב, העלות תסתכם ב-4.25 מיל’ י’ ותיקון של שאר 255,000 המכוניות יסתכם בעוד 2.7 מיל’ י’. בנוסף לכך הקבוצה צפויה לקנס של כ-2.7 מיל’ י’.

מעבר לכך עומדות כנגד פולקסווגן סידרה ארוכה של תביעות ייצוגיות שכעת לא ניתן להעריך את היקפיהם. להערכת כותבי המאמר מצבה של פולקסווגן הוא טוב, ותזרים המזומנים שהיא עתיד לייצר עד 2020 יאפשר לה לעמוד בפגיעה פיננסיו בגובה של 80 מיל’ ד’ מבלי להזדקק למכירת נכסים או לגיוס כספים.

בנוסף לצרותיה הפיננסיות בארה”ב לפולקסווגן גם בעיות באירופה, שם דורשים השלטונות שיפור ברמות הזיהום של מנועי הדיזל. “לא עמדנו בתכניות ובציפיות שלנו,” צוטט תומאס צאהן, מנהל השיווק של פולקסווגן בגרמניה, באוטומוטיב ניוז יורופ.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!