כבישים חדשים שטרם נפתחו, ישמשו מסלולי מבחנים למכוניות

  • חברת נתיבי איילון תחנוך בשבועות הקרובים נתיב מסלול למבחני מכוניות באיילון דרום.
  • במתקן המבחנים יעשו ניסוי חברות המפתחות טכנולוגיות לתעשיית הרכב.
  • המתקן יופעל במשך פחות משנה ויחליף אותו מתקן ארעי בכביש חדש אחר.
מסלול הניסוי הראשון בישראל לטכנולוגיות אוטומוטיביות (אוטוניוז)
מסלול ניסוי ארעי, ללא כל מכשור,  באורך 1.3 ק”מ, יהיה הראשון בישראל לטכנולוגיות אוטומוטיביות מתקדמות (אוטוניוז)

אוטוניוז, 30.07.2017 – ביום שישי האחרון לקראת ערב כחמישה אופנוענים השתעשעו בהרמת גלגל קדמי מעל האספלט החדש של נתיבי אילון דרום, בקטע העובר מזרחית לכפר שמריהו. אצל אופנוענים זהו הרגל ידוע, לאתר פיסות אספלט טרי, שטרם נפתחו לתנועה ולנצל אותן לתרגולים שאינם אפשריים על כבישים פתוחים.

את הדף הזה מתוך ‘המדריך הבלתי רשמי לאופנוען המתחיל’ תלש ומאמץ כעת משרד התחבורה, שיחנוך בשבועות הקרובים את אותה פיסת אספלט בה משתמשים האופנוענים, כ’מסלול’ הניסוי הראשון בישראל לטכנולוגיות כלי רכב המפותחות במדינה. קטע כביש באורך 1.3 ק”מ באילון דרום (כביש 20), בחלקו הצפוני, בין שפיים לכפר שמריהו, ישמש כמסלול הניסוי במשך תקופה של מספר חודשים, עד שיושלם פיתוח כל התשתיות באזור, והכביש יועבר לטובת שימושו של הציבור הרחב.

הממשלה החליטה על הקמת מתקן ניסוי בינואר האחרון ומשרד התחבורה בחר בנתיבי אילון לנהל הפרויקט שיתגלגל מכביש חדש אחד לשני. בעבר שקל המשרד הקמת מתקן מבחנים קבוע באזור נתניה, אולם הפרויקט נתקע וירד, לפחות בשלב זה, מעל הפרק. התחליף יהיה בשימוש בכבישים חדשים שטרם נפתחו לשימוש. כמו שעושים אופנוענים.

לא לשפוך אספלטים לחינם

“יש מספיק אספלט בארץ אז אנחנו בודקים למשל לגבי מקומות שנסגור אותם בשעות מסוימות,” אמר גורם ממשלתי המטפל בנושא לאוטוניוז. “למשל יש קטע כביש שהוא בבניה שאנחנו יודעים שעכשיו יש לו חצי שנה אספלט גמור, אז אנחנו רוצים לנצל אותו לניסוי מסוים. אנחנו מנסים יחד עם התעשיה. בסוף יהיה לנו פורטפוליו של כל מיני אתרים, למה הם טובים ומה המגבלות שלהם וכשתבוא חברה ותגיד זה הניסוי שאני רוצה, אז אנחנו נדע לכוון אותה למה שהיא צריכה בדיוק ובהתאם לזה נשתמש בתשתיות הקיימות. מצד אחד נאפשר להם לעשות את הניסוי ולא צריך לשלוח אותם לכל מיני מדינות אחרות בעולם כי זה יקר. וזה גם מאפשר לנו בתקציב יחסית נמוך [לתת מתקן ניסוי] ולא לשפוך אספלטים יעודיים לנושא הזה.”

צילומים: אוטוניוז

מובילאיי וג’נרל מוטורס

בין החברות המנהלות מו”מ מתקדם לעשיית שימוש במתקן הארעי נמצאות מובילאיי, ג’נרל מוטורס, המחזיקה מרכז מו”פ בהרצליה, הטכניון, אוניברסיטת אריאל וחברות נוספות.

המתקן יופעל ע”י קבלן שיישכר ע”י נתיבי איילון והחברות ישלמו תעריף קבוע, שטרם נקבע, עבור השימוש במתקן (האופנוענים לא משלמים דבר). בקטע הכביש שישמש למבחן לא יותקן כל ציוד ייעודי וכל חברה תשתמש בציוד המתאים למבחנים אותם היא מבצעת. מרבית נסיעות המבחן צפויות להתבצע ביום, אבל חלקן עשוי להתבצע גם בלילה, בהתאם לדרישות הלקוחות.

המתקן יופעל במשך כחצי שנה ואולי קצת יותר, עד לפתיחתו של קטע הכביש לשימוש הציבור הרחב. את המתקן הזה עשוי להחליף קטע כביש חדש בכביש 6 הנסלל בצפון.

 

 

1 Comment on כבישים חדשים שטרם נפתחו, ישמשו מסלולי מבחנים למכוניות

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!