ירידה במכירות – מכה קלה בכנף, מבצעי מכירות מאסיביים – אינם אות למשבר, סבורים בכירים בענף הרכב

  • כ-100,000 מכוניות חדשות ממתינות ללקוחות, המדינה מופצצת במבצעי מכירות.
  • בחודש שעבר, לראשונה מזה שנים, נכנס שוק הרכב בישראל לטריטוריה אדומה בסיכום שנתי.
  • באוגוסט הואצה הירידה במסירות והגיעה ל-12% בהשוואה למקביל.

אוטוניוז, 06.09.2017 – כ-100,000 מכוניות חדשות, כ-80,000 בנמלים ועוד כ-20,000 במחסנים של יבואניות הרכב, נמצאות היום, לפי הערכות, בהמתנה לרוכשים חדשים, שבחודשים האחרונים מתמעטים. אמנם הם אינם מתמעטים בקצב מסחרר, ובכירים בענף הרכב מרוצים, יחסית, מקצב מכירות של כ-25,000 מכוניות בחודש, כפי שהיה בחודש שעבר, אולם אם הקצב יואט עוד יותר הם עלולים להיקלע לבעיית מלאים. "המחסנית", כפי שמכונה צבר המכוניות החדשות הממתינות ללקוחות, אמורה להספיק לשלושה חודשי אספקה, נתון לא מדעי אלא כזה המקובל בתעשיה, וכבר היום הצבר הוא מעל לארבעה חודשים, כאשר שליש השנה החלש, באופן מסורתי, עם חגים ודצמבר לקינוח, עוד לפנינו.

לא פלא לכן שבימים אלה מתנהלים אין סוף מבצעי מכירות, שמצד אחד אינם חידוש גדול בשבועות שלפני ראש השנה וכאשר היבואניות מתחילות לפנות מקום במשטחי האחסון ליבוא של סוף השנה, שנועד לאספקה בתחילת 2018, אולם מצד שני אף אחד לא זוכר היקף ואינטנסיביות כאלה, עד כדי כך שאחד מבכירי ענף הרכב הגדיר אותם אתמול באוזני כ"הזויים."

וההזיה היא כזו: אתמול בעת שנהגתי שמעתי שצ'מפיון מוטורס מתחילה מחר במבצע מכירות, שטלקאר נמצאת במבצע למכוניות SUV וכשחזרתי למחשב נצנץ על המסך מבצע המכירות של לקס מוטורס משיקה ללקסוס. עוד קודם לכן התבשרתי שקרסו מוטורס נמצאת במבצע לאיניפיניטי ויש גם מבצע מתגלגל לרנו, שמאזדה (דלק מוטורס) יוצאת לימי מכירות (החל מהיום, ד'), שסוזוקי (מכשירי תנועה) גם היא מוכרת במחירי מבצע (החל מאתמול), שסובארו (סמל"ת) אינה מוותרת, הונדה (מאיר) צפויה להתחיל במכירות מוזלות וכמוה גם קבוצת לובינסקי שיצאה במבצעים לשלל מותגיה. הטלוויזיה והרדיו מפוצצים בפרסומות וכך גם האינטרנט.

ירידה לא משמעותית

"יש לנו ירידה, אבל זה לא משמעותי," אמר בכיר בענף שדיבר עם אוטוניוז. "אפילו סיאט השיקה את האיביזה החדשה ונותנת [אותה] ב-84,000 ש'. זה מטורף. האוטו לא הספיק להגיע וההוזלה במחיר היא משמעותית. וזהו רכב חשוב."

אין משבר, יש האטה," אמר בכיר אחר בענף. "אין הרגשה של משבר. בסוף מכוניות צריכים. זה מוצר צריכה. הנגישות לזה היא כל כך קלה וברורה והאלטרנטיבה בין אוטו משומש לאוטו חדש היא קלה תפעולית ועסקית. אפשר להיכנס עם עשרת אלפים לליסינג ולצאת עם רכב חדש."

ביחס לפרסום המאסיבי אמר אותו בכיר שהטלוויזיה מפוצצת ולא אפקטיבי לפרסם בה. "יש תחושה שזה קורה לפני החגים יוצאים בפינאל סאיילס, כל מיני מבצעים שמנוכסים למותג. זה לא חריג בנוף. פשוט לפני ראש השנה כולם יוצאים בכל הכוח."

"אני לא מרגיש [ירידה]," אמר בכיר שלישי. "יש האטה אני קורא עיתונים כמוך בדיוק. אצלנו במותגים לא רואה ירידה. הטייק רייט של ההזמנות לא פחות מהשנה שעברה. כל רכב שיגיע יימכר, השאלה היא רק איך ובאיזו הנחה."

רק שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, נדמה שהכח מתפרץ בעוצמה גדולה הרבה יותר, אינטנסיבי יותר ומתנגש במגמה של ירידה במכירות, שכרגע אין לדעת אם תיעצר ומתי.

1 Comment on ירידה במכירות – מכה קלה בכנף, מבצעי מכירות מאסיביים – אינם אות למשבר, סבורים בכירים בענף הרכב

  1. מכה אנושה בכנף, שוק רווי עד מחנק יקח כעת כמה שנים להחזיר אותו לנקודת שיווי המשקל.

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*