יצרני התוכן הספורט המוטורי החשובים בבריטניה נרכשו ע"י קבוצה אמריקנית

mot-autos

  • Haymarket מכרה את אוטוספורט, F1 Racing ל-Motorsport Network.
  • רכישה שניה בתוך חודש של תוכן ספורט מוטורי בריטי ע"י קבוצה אמריקנית

אוטוניוז, 06.10.2016 – Motorsport Network, קבוצת מדיה אמריקנית, רכשה את מותגי הספורט המוטורי של Haymarket Publishing, המו"ל של אחדים ממגזיני המכוניות והספורט המוטורי החשובים בבריטניה. בין המותגים הנמכרים נמצאים המגזינים אוטוספורט (שבועון), F1 Racing (ירחון), Motoring News (שבועון), סוכנות הצילומים LAT, האתר Autosport.com, תערוכת מכוניות המרוץ השנתית Autosport International והאירוע השנתי Autosport Awards.

אבן היסוד ל-Motorsport Network הוא האתר Motorsport.com שנוסד ב-1994. במשך 20 שנותיו הראשונות זה היה אתר מנומנם, אבל ב-2015, עם מינוי יו"ר ו-CEO חדשים הוא החל במינוי עורכים וכתבים בכירים שרכשו ניסיון באוטוספורט וביצע רכישות של אתרי ספורט מוטורי בשפות שונות, אותם הוא מיתג תחת המיתוג האחיד. בהמשך השנה הוא רכש גם את הארכיון של ג'יורג'יו פיולה, האמן האיטלקי המתמחה באיורים טכניים של מכוניות פורמולה 1 וכעת יוסיף לארכיון גם את אוסף התמונות העשיר של LAT ואת הארכיון של אוטוספורט, השבועון שנוסד ב-1950.

מבעלות בריטית לבעלות אמריקנית

על אף שניתן להניח שאין תיאום בין שתי הרכישות, הרי שהרכישה בחודש שעבר (שטרם הושלמה) של פורמולה 1 ע"י קבוצת המדיה האמריקנית ליברטי מעידה על מגמה חדשה והרכישה החדשה של נכסי המדיה הספורט מוטורי של Haymarket Publising, היא עדות לכך שתאגידי תקשורת ותוכן אמריקנים משתלטים על יצרני תכנים של ספורט מוטורי אירופי, בריטי בעיקרו, במטרה להרחיב את קהל הצופים ובמטרה למסחר באופן גורף יותר ומקצועי יותר את התכנים של הספורט המוטורי. פעילות זו מראה שאנשי עסקים אמריקנים סבורים שבספורט המוטורי לסוגיו השונים, אבל במיוחד בפורמולה 1, טמון פוטנציאל מסחרי רב ושביכולתם למסחר אותו באופן נרחב יותר מאשר ארגונים אירופיים, השבויים עדיין בקונבנציות תקשורתיות ומסחריות של עידן המדיה הקודם. בנוסף לפעילות תוכן שגרתית, Motorsport Network מפעילה גם חטיבות מסחריות העוסקות בארגון חסויות לארועי וסדרות ספורט מוטורי שונים, מכירת סחורות ממותגות בסמלים ובתמונות של סדרות מרוצים שונות ופעילויות מסחריות נוספות. בנוסף לכך החברה מפעילה גם אתרים שונים, בהם אתר המכוניות Motor1.com ואתרים נוספים.

בחודשים הקרובים תהיה מן הסתם סינרגיה בין גופי המדיה, הנרכש והרוכש. אחדים מעיתונאי אוטוספורט התמנו בשנה האחרונה לתפקידי כתיבה ועריכה בכירים ב-motorsport.com. תחומי הכתיבה של מוטוספורט חופפים במידה ניכרת את תחומי הכתיבה של אוטוספורט, למעט העובדה שאין לו מוצר מודפס.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*