יצרניות רכב מזהירות מהשפעות ה-Brexit, גוהן דורש התחייבות לפיצוי

קרלוס גוהן, הבוס של רנו-ניסאן בתערוכת פאריס (Olivier MARTIN-GAMBIER)
קרלוס גוהן, הבוס של רנו-ניסאן בתערוכת פאריס (Olivier MARTIN-GAMBIER)
  • הבוס של JLR טוען לחרם רכישה אירופי על מכוניות בריטיות.
  • הבוס של רנו-ניסאן רוצה התחייבות לפיצוי במידה ויוטלו מכסים.
  • יותר מ-800,000 מועסקים בבריטניה בתעשיית הרכב.

אוטוניוז, 02.10.2016 – לאט לאט השפעת ה-Brexit על תעשיית הרכב הבריטית מתחילה להפציע. ראלף ספת’, ה-CEO של יגואר-לנד רובר (JLR) אמר בתערוכת פאריס שצרכנים אירופים מחרימים מכוניות בריטיות מאז הצבעת ה-Brexit בעוד קרלוס גוהן, הבוס של רנו-ניסאן דרש ממשלת בריטניה התחייבות לפיצוי החברה במידה ויוטלו מכסים על מכוניות שהחברה תייצא מבריטניה לאיחוד האירופי. ניסאן מחזיקה בסנדרלנד את המפעל הגדול בבריטניה לייצור כלי רכב. בחודשים הקרובים אמורה ניסאן לקבל החלטת השקעה על מיקום ייצור הניסאן קשקאי.

“אני צריך לקבל החלטת השקעה בחודשים הקרובים ואני לא יכול לחכות עד לסיום ה-Brexit, לכן עלי לעשות עיסקה עם ממשלת בריטניה,” צוטט גוהן כאומר ע”י הגארדיין. “אם ייווצרו מחסומי מכס על מכוניות, עליך להתחייב ליצרניות רכב המייצאות לאירופה שיהיה איזשהו סוג של פיצוי.”

בבריטניה מועסקים מעל 800,000 איש בייצור כלי רכב, חלפים ובמו”פ.

טויוטה, שגם לה מפעל לייצור מכוניות בבריטניה, התערבה אף היא בוויכוח וטענה שהמפעל הקיים יתקשה לפעול במידה ובריטניה לא תשיג עיסקה טובה מהשוק האירופי. “האתגר עבור כולנו בבריטניה הוא להישאר תחרותיים בגלל ש-85% מהייצור מהמפעל שלנו בבריטניה מיוצא לאירופה היבשתית,” צוטט דידיה לרוי, סגן נשיא בטויוטה והבוס של פעילותה האירופית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*