- אחרי פתיחה איטית, יוניון מוטורס מסיימת את 2023 בתנופה.
- תשיק ב-2024 ארבע דגמים חדשים ובהם דגם חשמלי ולנד קרוזר חדש.
- לראשונה תיכנס לקטגוריית וואנים מעל 3.5 טון
אוטוניוז, ראשל״צ 06.12.2023 – יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה צופה שאת 2023 החברה תסיים עם מסירות של 32,700-33,000 כלי רכב, כך אמר איתי חיון, סמנכ״ל מכירות ומוצר בחברה, באירוע לסיכום השנה ולקראת 2024 השבוע. ב-11 החודשים הראשונים מסרה יוניון מוטורס 30,558 כלי רכב (13.4%-), לפי נתוני איגוד יבואני הרכב. במידה והתחזית המינימלית שמסר חיון תתגשם, יוניון מוטורס צפויה למסור בדצמבר מעל ל-2,000 כלי רכב, נתון גבוה ביותר לחודש האחרון של השנה. בשנה שעברה מסרה יוניון מוטורס 1,583 כלי רכב בדצמבר, שנחשב לנתון גבוה לחודש האחרון בשנה.
חיון מסר שמסירות כ-33,000 כלי רכב לכל 2023, נמוך מאשר בשנתיים הקודמות, ודומה לנתוני 2020, הוא בהתאם לתוכנית העבודה של הקבוצה בתחילת השנה. ״פתחנו את השנה במחסור מאד חמור במלאים, שגררנו עוד מ-22׳,״ הסביר חיון. ״מי שעקב אחרי טויוטה מכיר שהיו בעיות אספקה ורק סביב החציון עברנו למצב של מלאים מגיעים, והצלחנו לענות לביקושים טוב יותר, מדויק יותר ופתחנו עוד מוצרים למכירה.
״היינו בסיטואציה מאד מוזרה. לגוף כמונו, שמתעסק במכירות כלי רכב, רוב קו המוצרים שלנו היה סגור להזמנות, כי פתחנו את השנה עם באלק הזמנות שהיה גדול יותר מתוכנית העבודה שלנו ל-23׳. אז רוב המוצרים היו סגורים להזמנות, לא רצינו לייצר תסכול, ורק בחציון ובכניסה לרבעון השלישי פתחנו את קו המוצרים שלנו.״
חיון אמר שבמהלך השנה היו ביקושים שלא נענו לעוד 4,500 מכוניות טויוטה קורולה ועוד לפחות 2,500 מכוניות טויוטה ראב4 ״שאם היינו יודעים לקבל אותם היינו מתיישרים עם השנים הקודמות שלנו.
״בסך הכל קיבלנו מה שהובטח לנו. זו היתה תוכנית העבודה. טויוטה מאד מסודרים, עובדים לפי תוכנית עבודה. וכך אכן היה. איפה שקיווינו לקבל יותר במקומות מסוימים זה עבד, במקומות מסוימים עבד פחות.״
היילייטס
עבור יוניון מוטורס ההיילייטס של השנה היו השקת הקורולה המחודשת, דור 12, שקיבל מערכת הייבריד דור 5; מערכת OTA המאפשרת שדרוג מערכות בטיחות; מערכת טויוטה סייפטי סנס 3.0, המילה האחרונה של טויוטה בתחום הבטיחות. ״ברמה מצרפית [הדגם] מוביל בבטחה את הסי-סדאן,״ אמר חיון, בהתייחסו לסגמנט החשוב בשוק המקומי.
יוניון מוטורס השיקה גם את הטויוטה היילקס GR ה״מוסיף שכבה מאד חשובה, מכלי רכב שבא לעבוד, אפשר גם להנות ממנו, פאן טו דרייב,״ אמר חיון. הדגם קיבל גם מערכות בטיחות אוטונומיות, וכעת כל דגמי טויוטה בישראל נמכרים עם מערכות בטיחות אוטונומיות מובנות. ״ליבואנית שמחזיקה קו מוצרים כל כך מגוון, ושפונה לקהלים עם צרכים כל כך שונים, הדבר הזה לגמרי לא טרוויאלי,״ אמר חיון.
2024 – לנד קרוזר, וואן כבד, קרוסאובר חשמלי, קאמרי חדש
במהלך 2024 יוניון מוטורס מתכננת השקת דגמים אחדים, הבולט שבהם טויוטה לנד קרוזר 250, דור 8 לדגם שהושק לראשונה בתחילת שנות ה-50׳, שיושק בחצי השני של 2024. לקראת סוף השנה, מתוכננת השקת דגם חשמלי של טויוטה בקטגוריית B-SUV, שטויוטה הציגה קונספט שלו בשבוע שעבר, תחת השם Urban SUV.
טויוטה Urban SUV Concept, טויוטה רואה בקטגוריית ה-B-SUV קטגוריה חשובה בשוק האירופי (טויוטה)
בחצי השני 2024 יוניון מוטורס תשיק את טויוטה קאמרי, שיגיע עם מערכת הנעה הייברידית דור 5 ויכולות OTA. ״[זו] עדיין סדאן, לא רבים מפתחים ומוכרים בסגמנט הזה,״ אמר חיון.
לקראת סוף 2024 יוניון מוטורס מתכננת כניסה לקטגוריה חדשה עבורה, וואן במשקל מעל 3.5 טון GVW. ״[זה] סגמנט אחר לגמרי, לקוחות אחרים לגמרי, זה מרתק אותנו,״ אמר חיון, שפסל את האפשרות לייבא גרסה חשמלית של דגם זה. ״עוד לא הצלחנו לבסס יתרון מובהק לאיזה צרכן בישראל ייקח את הדגם החשמלי; הוא משמעותית יקר יותר ולא בטוח שיש לו יוז קייס מספיק חזק כדי שנביא אותו; אתה מפסיד הרבה דברים, בטווח, גם בכושר העמסה, כושר גרירה ולא ברור עדיין מה אתה מרוויח. כל עוד בישראל אין רגולציה שדורשת את זה…,״ אמר חיון.
פריוס, קראון, יאריס GR – אאוט
יוניון מוטורס אינה מתכוונת לייבא בשנה הקרובה את טויוטה פריוס, טויוטה קראון והיאריס GR. הפריוס, אולי המכונית האייקונית ביותר של טויוטה בעשורים האחרונים, פשוט לא מתאימה תמחירית לשוק הישראלי, לפחות בשלב זה. ״נערכנו להשקת הפריוס, התאהבנו בו ברגע שראינו אותו,״ אמר חיון. ״הבאנו כלי רכב לארץ לתקינה, לצערנו לא הצלחנו להגיע למחיר שאנחנו חושבים שהוא רלבנטי לצרכן הישראלי בעת הזאת בסגמנט הזה. אז אנחנו לא מתכוונים להשקה של הפריוס בגלל ענייני מחיר.״
טויוטה קראון, דגם המיועד לשווקים בצפון אמריקה ויפן, לא ישווק בישראל, מאחר שהוא קרוב מדי לטויוטה קאמרי, ואין לו את הייחודיות שתבדל אותו מהקאמרי. לגבי היאריס GR, הגרסה הספורטיבית של היאריס, פוטנציאל המכירות שלו נמוך, ולכן אינו מתאים ליוניון מוטורס; דבר דומה אמור גם בטויוטה GT86.
״ה-GT86 כרגע לא, לכל חברה יש את הפוקוס שלה,״ אמר חיון, בהתייחסות לכך שסמלת משווקת את הדגם המקביל’ סובארו BRZ. ״יאריס GR יש בודדים שמביאים לארץ, ואנחנו עוזרים להם איפה שאנחנו יכולים; אבל, אלה נישות קטנות מדי, מורכבות מדי, וקו המוצרים של טויוטה הוא עצום; וכשיבואנית צריכה לנהל את עסקיה ולטפח את הלקוחות שלה, היא צריכה להחליט איפה הוא נמצאת.״
כותרות אחרונות
- רישומים שבוע 37/2024 / שבוע רישומים בינוני, אקספנג עקף את זיקר
- פורמולה 1 / חוזה בעשרות מיליונים לאדריאן ניואי, מתכנן מכוניות פורמולה 1, עם אסטו...
- קבוצת בליליוס / תיבא את מכוניות מקסוס, תחרות אפשרית מול UMI, צ׳יינה מוטורס
- רישומים שבוע 37/2024 / מותגים, דגמים, מותגים חשמליים, מותגי פרימיום (טבלה)
- נורת׳וולט / אחרי סקירה אסטרטגית משנה את מיקוד הפעולה, מחפשת שותפים
- השקה מקומית / שלמה מוטורס מרחיבה עם מבחר בי.ווי.די עם סיל U EV, קרוסאובר
- השקה מקומית / צ׳מפיון מוטורס מוסיפה גרסת דיזל לאודי Q7
- סוללות / פקטוריאל מפתחת סוללות מצב מוצק, העבירה למרצדס דגימת B
- השקה מקומית / יוניברסל מוטורס משיקה שברולט סילוורדו חשמלי, משקל כולל מעל 4.5 טון
- קבוצת פולקסווגן / מבטלת הסכם הגנה על עובדי הקבוצה מפיטורים
תגובה