יונדאי RN30 קונספט, טיזר לגרסאות ה-N

  • מכוניות הקונספט יונדאי RN30 היא חלק מהניסיון של יונדאי להעניק למותג תדמית ספורטיבית ואטרקטיבית.
  • מנוע 2.0 ל' טורבו הספק 380 כ"ס.
  • עיצוב אוירודינמי ושימוש בחומר פלסטי חדש של BASF שנועד לחסוך במשקל
יונדאי RN30 קונספט, מכונית מרוצים קונספטואלית לשיפור תדמית המותג (יונדאי)
יונדאי RN30 קונספט, מכונית מרוצים קונספטואלית לשיפור תדמית המותג (יונדאי)

אוטוניוז, 18.10.2016 – מכוניות חשמליות בלטו בתערוכת פאריס שהסתיימה בתחילת השבוע, אבל יונדאי, מותג המנסה לשפר את תדמיתו האפרורית, באמצעות גרסאות ספורטיביות חדשות לדגמיו השונים, הציג מתאבן למה שעתיד אולי לבוא באמצעות דגם קונספט למרוצים RN30. וההנעה הפעם לא היתה אלטרנטיבית, אלא קונבציונלית מאד, מנוע בעירה פנימית.

ה-RN30 הוא עוד שלב בדרך להצגת גרסאות N למכוניות יונדאי, שאמורות להיות גרסאות ספורטיביות יותר למכוניות הסדרתיות ולהתחרות בדגמים כמו פולקסווגן גולף GTI, פורד פוקוס RS ודומותיהן. יונדאי טרם הודיעה על מועד להשקת גרסאות ה-N.

את פיתוח גרסאות ה-N מוביל אלברט בירמאן, בכיר לשעבר בב.מ.וו, שהגיע ליונדאי לפני כשנתיים והביא עימו ידע וניסיון בתחום שדרוג מכוניות מייצור סידרתי למכוניות ביצועים.

לדגם הקונספט RN30 מנוע טורבו בנזין 2.0 ל' המבוסס על גרסת ה-N, שטרם משווקת, ושהוכנסו בו שיפורים שונים ובין היתר מגדש הטורבו הוגדל. המנוע מספק 380 כ"ס ומומנט 46 קג"מ, נתונים מכובדים.

הכוח מועבר לארבעת הגלגלים, AWD, באמצעות תיבת הילוכים עם מצמד כפול המאפשרת החלפת הילוכים מהירה יותר. דיפרנציאל החלקה מוגבלת חשמלי, eLSD, שולט על העברת המומנט לכל גלגל בהתאם לאחיזה האפשרית.

כבכל מכונית מרוצים חיפשו מהנדסי יונדאי דרך להוריד ממשקל המכונית, אולם הפעם במקום לעשות שימוש בחומרים מרוכבים הם בחרו בחומר פלסטי חדש שפותח ע"י BASF. יונדאי מתארת את החומר כ"קל, עמיד ביותר וידידותי לסביבה."

מידותיה של מכונית הקונספט שונו בהשוואה ל-i30. רוחבה של ה-RN30 צמח ב-30 מ"מ ל-1,950 מ"מ וגובהה קוצץ ב-84 מ"מ ל-1,355 מ"מ. מבחוץ הוספו למכונית רכיבים לשיפור הביצועים האוירודינמיים כמו ספליטרים וכנפיים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*