יונדאי-מוביס הציגה מטען V2G, לשיווק מסחרי ב-2020

  • יצרנית הרכיבים הדרום קוריאנית הציגה מטען המסוגל להזין את רשת החשמל ממצבר המכונית.
  • 100,000 כלי רכב מסוגלים לספק 500 מגה-וואט חשמל בשנה.
  • מכוניות מחושמלות עתידות להיות רכיב חשוב ברשת החשמל.
יונדאי-מוביס פיתחה מטען דו-כיווני (יונדאי-מוביס)

אוטוניוז, 18.08.2017 – יונדאי-מוביס, יצרנית הרכיבים הקוריאנית, הציגה מטען V2G (כלי רכב לרשת החשמל) שמתוכנן להגיע להתקנה סדרתית ב-2020. זהו מטען דו כיווני המותקן על כלי הרכב בקטגוריות EV ו-PHEV ומסוגל לספק חשמל האגור במצברי המכוניות המחושמלות לרשת החשמל. באופן כזה המכונית הופכת לחלק אינטגרלי ממערכת החשמל המקומית או הארצית.

החשמל המסופק ממצברי כלי הרכב יכול לשמש במקרי חירום של הפסקות חשמל לשימושם של צרכנים שונים. בקוריאה, לפי ההודעה של מוביס, נגרמים נזקים של כ-650 ביליון ואן בשנה כתוצאה מהפסקות חשמל.

בתעשייה מעריכים כי אם יעשה שימוש ב-100,000 כלי רכב שבהם מטעני V2G, הם יוכלו לספק 500 מגה-וואט חשמל, שווה ערך ליכולת ייצור החשמל של תחנת כוח תרמית. מטעני V2G נמצאים כעת בפרויקטים ניסויים ביפן, דנמרק, ארה”ב, וסין.

מוביס לקחה חלק בפרויקט הדגמה של V2G, שיזמה KEPCO, חברת החשמל הדרום קוריאנית, ב-2015 במסגרתו היא פיתחה OBC דו כיווני (onboard charger). מוביס היא החברה הראשונה לפתח OBC דו כיווני במכונית מחושמלת בקוריאה ולאמת את ביצועי הבטיחות ולמסחר אותו באמצעות הדגמה של פרויקטים. OBC דו כיווני מאמץ מעגל בקרת הספק דו כיוונית כגון ממיר AC/DC וממיר step-up/step-down, להמרת זרם ישר וזרם חילופין בשני הכוונים תוך כדי סנכרון מתח חשמלי ותדר חשמלי עם רשת החשמל.

מוביס החלה מבחני אימות של מכוניות אמיתיות על בסיס תרחיש חשמל וירטואלי בתחילת השנה. הפרויקט הושלם בסוף החודש שעבר (יולי 2017) ואימות כלי רכב אמיתיים מקושרים עם נתוני חשמל בזמן אמת של KEPCO החל החודש.

האימות בפועל של כל כלי הרכב מתחיל כשתחנת טעינה ייעודית מאבחנת את מצב החשמל ברכב כולל פרמטרים כיעילות המצבר ויכולת הקיבולת שלו. לוח הזמנים האופטימלי של V2G נוצר לאחר מכן בהתאם לתרחישים היפותטיים שבהם מנותחים אספקת החשמל, העלות והעומס. כלי הרכב מקבל את הנתונים וחוזר על טעינה ופריקה לפי לוח זמנים קבוע מראש.

המטען הדו כיווני זהה בגודלו ובחיבורו למטען ביונדאי איוניק אולם יעילותו גדולה יותר. הן הטעינה והן הפריקה השיגו יכולת 6.6 ק”ו, הדרושה למכוניות חשמליות, והשיגו את הרמה הטכנולוגית שהושגה ביפן, המדינה המתקדמת ביותר בתחום, לפי הודעה של מוביס.

עיר חכמה

בעיר חכמה עתידית תתבצע טעינה סימולטנית של עשרות אלפי מכוניות בו זמנית. מטען V2G יהיה אז רכיב חיוני כדי להפחית את העומס על רשת החשמל. באמצעות פיתוח ה-V2G מוביס תוכל להגיב באופן פעיל יותר לשוק ה-V2X העולמי, אשר צפוי לגדול לכ-27 מיליארד ד’ עד 2025.

“מסחור של V2G בקוריאה צפוי עד 2020,” אמר אן ביונג-קי, מנכ”ל מחלקת תכנון מערכות אקו ביונדאי-מוביס. “אנחנו נקטין את הגודל של ה-OBC הדו כיווני בחצי, נקטין עוד יותר את שיעור אובדן האנרגיה.”

יונדאי-מוביס מספקת היום מטען חד כיווני לכלי הרכב המחושמלים של יונדאי וקיה, האיוניק והנירו בהתאמה.

יונדאי-מוביס היא חברת הטיר 1 השישית בגודלה בעולם והיא נמצאת בבעלות קבוצת יונדאי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!