יגואר-לנד רובר / JLR תשקיע בייצור כלי רכב חשמליים בבריטניה, תשיק XJ חשמלי ב-2020

  • יצרנית הרכב הבריטית מתחייבת להמשך הפעילות בבריטניה.
  • ה-XJ יהיה הדגם החשמלי הראשון של החברה שייוצר בבריטניה.

אוטוניוז, 06.07.209 – יגואר-לנד רובר הודיעה על כוונתה להשקיע מיליוני דולרים, מבלי לנקוב בסכום, בהסבת מפעל בקסל ברומיץ’ לייצור מכוניות חשמליות. ההחלטה התקבלה על אף שבריטניה טרם הכריעה באיזה אופן יבוצע הברקזיט וכיצד הוא ישפיע על קשריה עם אירופה.

הדגם החשמלי הראשון שייוצר במפעל, החל בשנה הבאה, הוא ה-XJ, דגם הלוקסוס שהפך זה מכבר לדגם האייקוני של יגואר. בשבוע שעבר יוצרה היחידה האחרונה של הדור הנוכחי של ה-XJ.

ההחלטה של JLR תאפשר שמירה של כמה אלפי משרות בבריטניה. בנוסף לכך החל ב-2020 יתחיל במפעל האמס הול במידלנדס, ייצור מערכות הנעה וסוללות לכלי רכב מחושמלים בהיקף של עד 150,000 סוללות בשנה. JLR מתכננת להציג גרסאות מחושמלות לכל כלי הרכב אותם היא תייצר. JLR הודיעה בחודש שעבר על שיתוף פעולה עם קבוצת ב.מ.וו בפיתוח מנועים חשמליים.

“אם ייצור סוללות ייצא מבריטניה, אז גם ייצור אוטמוטיבי יעזוב את בריטניה,” אמר ד”ר רלף ספת, ה-CEO של JLR, שצוטט ב-FT. ,הסוללה היא 40% מהעלות של כלי הרכב החשמלי. אנחנו רוצים לשמור על הערך מוסף הזה בבריטניה.”

ה-XJ יבוסס על פלטפורמה חדשה, Modular Longitudinal Architecture – MLA, ומתאימה לסוגי הנעה שונים, כולל בנזין, דיזל והנעה חשמלית מלאה והייברידית.

ההודעה של יגואר על פיתוח המפעלים בבריטניה, נמסרה אחרי שהחברה הגיעה להסכם עם העובדים במפעל קאסל ברומיץ’, לפיו יעברו העובדים לעבודה של 4 ימים בשבוע במקום 5 ימים, אולם אותו מספר שעות, תהליך שאמור לייעל את הייצור במפעל.

JLR עברה תקופה קשה לאחרונה, כאשר החברה רשמה הספד שנתי בסך כ-4.5 מיליארד ד’, כתוצאה ממחיקות שהחברה ביצעה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*