טסלה תצייד את מכוניותיה בחומרת נהיגה אוטונומית מלאה

  • 8 מצלמות, 12 חיישנים קוליים ומחשב חזק פי 40 בחומרה למכונית האוטונומית של טסלה.
  • המערכת חופפת ל-Level 4 מתוך 5 רמות נהיגה אוטונומית
  • התוכנה תיבדק בנסיעות אמת כשתפעל ברקע ללא קבלת החלטות.

אוטוניוז, 20.10.2016 – טסלה תתחיל לצייד את מכוניותיה על קו הייצור בחומרה המסוגלת לבצע נהיגה אוטונומית מלאה, כך הודיעה החברה בבלוג. אולם התוכנה למערכת זו טרם נבחנה ואושרה באופן מושלם והיא תהיה זמינה רק החל מסוף 2016.

הציוד החדש שיותקן על קו הייצור החל מהיום כולל שמונה מצלמות היקפיות (במקום אחת עד כה) עם טווח ראיה של 250 מ’ ו-12 חיישנים אולטרה-סוניים משופרים שיאפשרו בקרה על כל סביבת המכונית בהיקף 360 מעלות. רדאר שיותקן בחזית המכונית יספק מידע נוסף. המצלמות ושאר החיישנים יחוברו למחשב שיהיה חזק פי 40 מהמחשב הנוכחי. עלות החומרה הנוספת, מסר אילון מאסק, בעל השליטה וה-CEO של החברה עומדת על 8,000 דולר לעומת עלות של 3,000 דולר לחומרה מהדור הקודם. החומרה הנוכחית לא תפעל בשלב הראשון, עד שטסלה תפיץ עידכוני תוכנה שיאפשרו את הפעלתה. “בסיסית זה סופר מחשב על גלגלים,” תיאר מאסק את המכונית. המערכות האוטונומית לא תצויד בחיישני LiDAR, שמפתחים אחרים של מערכות נהיגה אוטונומיות רואים בהם מרכיבים חיוני במערכת.

מערכת הראיה של המכונית מבוססת על neural net שפותחה ע”י טסלה. לפני מספר שבועות הפסיקו טסלה ומובילאיי, יצרנית מערכות הראיה הישראלית, את שיתוף הפעולה ביניהן. בין שתי החברות התגלו חילוקי דעות בעקבות תאונה שבה נהרג נהג במכונית טסלה מודל S שהיתה במצב אוטונומי. “המערכת מספקת תמונת עולם שהנהג לבדו אינו יכול להגיע אליה, רואה בכל כיוון בו זמנית ובאורך גלים שעוברים בהרבה את חושי אנוש,” נכתב בבלוג.

לדברי טסלה בשלב הראשון המכוניות עם החומרה החדשה תהיה פחות אוטונומיות מאשר דור המכוניות הנוכחי, כשיחסרו לה תכונות כמו בלימת חירום אוטומטית, התראה מתאונה, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אקטיבית. אולם עם שידרוג התוכנה היכולת האוטונומית של המערכת החדשה תחלוף על פני זו של הדור הנוכחי. דור המכוניות הנוכחי לא יוכל לקבל את שידרוגי התוכנה החדשים הן בגלל שאין לו את החומרה הדרושה וגם בגלל הצורך במחשב חזק יותר. מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת תהיה זמינה בכל דגמי טסלה, מודל S, מודל X ומודל 3.

טסלה תבחן את התוכנה החדשה “בעולם אמיתי” אולם באופן נסתר שבו התוכנה לא תקבל החלטות נהיגה אלא רק תופעל ברקע ותשווה את תוצאות פעולתה לביצועי הנהג בעולם הריאלי. מאסק אמר שהשאיפה הראשונה היא להגיע למצב שבו הטכנולוגיה הנהיגה האוטונומית תהיה בטוחה פי 2 מנהיגה של נהג, אולם לבסוף היא תהיה בטוחה פי 10.

המערכת החדשה, שככל הנראה חופפת לרמה 4 מתוך 5 בנהיגה אוטונומית, לא תיקרא Autopilot, מאחר שלדברי מאסק, מערכת האוטופיילוט היא רק מערכת עזר שיכולה לסייע בנהיגה בכבישים מהירים. המערכת החדשה תהיה מסוגלת לנהוג את המכונית בסביבה עירונית טיפוסית עם תנועה צפופה, הולכי רגל ורמזורים. אולם לדבריו גם למערכת האוטופיילוט הנוכחית יש תרומה גדולה להפחתה של תאונות דרכים.

לאחרונה הודיעו שלטונות גרמניה לטסלה שעליה להפסיק להשתמש במונח אוטופיילוט מאחר שהוא יוצר בלבול בין המשתשמים לגבי יכולת המערכת. מאסק, לפי האוטומוטיב ניוז, אמר שדו”חות כאלה מעכבים את התקדמות הטכנולוגיה האוטונומית. “אם אתה כותב מאמר שלילי,  זה משכנע אנשים מלהשתמש [בנהיגה אוטונומית], אתה הורג הרבה אנשים,” אמר מאסק.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!