טסלה ממשיכה להפסיד, צופה מעבר לרווחיות לקראת סוף השנה

אוטוניוז, 04.08.2016 – טסלה מוטורס לא הפתיעה אתמול (ד’) כאשר דיווחה על הפסד נקי של 293 מ’ ד’ לרבעון השני, גידול של 59.2% בהשוואה למקביל 2015. הכנסות החברה גדלו ב-33% ל-1.27 מיליארד ד’ והוצאות התפעול גדלו בשיעור דומה ל-513 מ’ ד’. את הרבעון סיימה טסלה עם 3.25 מיליארד ד’ במזומנים ושווי ערך הודות לגיוס הון בסך 1.7 מיליארד ד’ במהלך הרבעון.

על בסיס Non-GAAP טסלה דיווחה על הפסד נקי של 194 מ’ ד’ כאשר נוכו מההפסד הנקי הוצאות פיננסיות שונות והפסד של 150 מ’ ד’ אחרי הוספת הכנסות נדחות על החכרת כלי רכב.

לפני שבוע, במהלך הצגת הגיגהפקטורי, המפעל לייצור מצברי ליתיום יון המוקם בנוואדה, הודיעה טסלה על השלמת תכנון מודל 3 ושלקראת סוף העשור הדגם עתיד לתרום לטסלה הכנסות בסך 20 מיליארד ד’ בשנה. במכתב למשקיעים עם פרסום הדו”ח אתמול, כתב מאסק שכעת הדגם עבר לשלב של תכנון ייצור, אימות והכנת כלים לייצור, כאשר חלק ממתקני הייצור כבר מוכנים..

בטווח הקרוב יותר טסלה מתכוונת להמשיך את פריסת מרכזי המכירות שלה בקצב של פתיחת חנות חדשה בכל ארבעה ימים. לדברי מאסק טסלה הפכה לחביבת מרכזי הקניות מאחר שהיא מושכת קהל רב והיקף המכירות למ”ר הוא גבוה ביותר.

ברבעון השני טסלה מסרה 14,402 כלי רכב מתוכם 9,764 מודל S ו-4,638 מודל X. טסלה החמיצה את יעד המסירות, ולדברי מאסק זו תוצאה של הגברת קצב הייצור, כאשר בארבעה השבועות האחרונים של הרבעון טסלה ייצרה מחיצת מכלי הרכב שיוצרו בכל הרבעון. במהלך הרבעון ייצרה טסלה 18,345 כלי רכב, כשלקראת סופו הואץ קצב הייצור ל-2,000 יחידות בשבוע, מה שמאפשר לחברה להעריך שבחצי השני של השנה היא תמכור 50,000 כלי רכב. מאסק ציין שהחברה צופה שיפור במרווחי הרווח הודות לשיפור תהליכי הייצור והקטנת מספר השעות המוקדשות לייצור כל מכונית.

מחיר ממוצע לכלי רכב ברבעון האחרון היה 103,000 ד’, ירידה של 3,000 ד’ בהשוואה לרבעון הראשון של השנה וגידול של 3,000 ד’ בהשוואה למקביל 2015.

תוצאותיה של טסלה היה גרועות מהצפי של אנליסטים הן בגלל החמצת תחזית המכירות והן בגלל השקעה מוגברת במו”פ ובכנות לייצור מודל 3. מאז הודיעה טסלה על כוונתה לייצר חצי מיליון מכוניות כבר ב-2018 היה ברור שהיקף ההשקעות של החברה יגדל בשנתיים הקרובות באופן משמעותי.

לאחרונה ביטלה את תוכנית ה-RVG, הבטחת ערך למכונית משומשת, מאחר שלדברי החברה גם מכוניות טסלה יד שניה נמכרות היטב. התוכנית עדיין מיושמת בשווקים אחדים מחוץ לצפון אמריקה.

טסלה צופה להמשך השנה גידול של 30% בהוצאות על בסיס Non-GAAP ולמרות זאת ג’ון וילר, סמנכ”ל הכספים של החברה אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים, שהחברה עשויה לעבור לרווחיות על בסיס Non-GAAP כבר לקראת סוף השנה. “אם נוכל לבצע את תוכנית הייצור ונעמוד ביעדי המסירות שלנו בחצי השני של השנה, יש לנו סיכוי מצוין להיות רווחיים Non-GAAP,” אמר וילר.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*