טסלה ביקשה לגייס 1.5 מיליארד דולר בבונדס, מאסק גייס 1.8 מיליארד דולר

  • אילון מאסק, הבוס של טסלה, הדגים פעם נוספת את כישוריו בגיוס כספים.
  • גייס בשלוש שעות 600 מיליון דולר ממשקיעים בניו יורק.
  • הריבית על האג”ח 5.30%, נמוכה יחסית לחברות במצבה של טסלה.

אוטוניוז, 12.08.2017 – טסלה, שביקשה לגייס 1.5 מיליארד ד’ באג”ח זבל, השלימה ביום ו’ (אתמול) גיוס של 1.8 מיליארד ד’, 20% יותר מהכוונה המקורית. האג”ח הוא למשך שמונה שנים בריבית 5.30%. טסלה, לפי הודעה לעיתונות, מתכננת להתשמש בסכום הזה לחיזוק המאזן של החברה.

האג”ח נמכרו למשקיעים מוסדיים בלבד או משקיעים מחוץ לארה”ב. בלומברג דיווחה בשבוע שעבר שיום אחרי ההודעה על מכירת האג”ח אילון מאסק, הבוס של טסלה, גייס בשיחה עם משקיעים בניו יורק 600 מ’ ד’ בתוך שלוש שעות.

לאג”ח של טסלה אין כל בטחונות ולפי ניתוח של אנליסטים שעיינו במסמכי ההנפקה, אפילו הגיגהפקטורי אינו משועבד לטובת בעלי האג”ח.  בעתיד טסלה תהיה מסוגלת לגייס חוב שיהיה עדיף על החוב שגוייס השבוע. אנליסט, העוסק באג”ח בתשואה גבוהה, או בשפה עממית, אג”ח זבל, אמר ש”התנאים הם גרועים מאד.”

לפי תנאי האג”ח טסלה יכולה לפדות אותם בתנאים מועדפים עבורה. תנאים כאלה לפי אנליסטים ניתנים רק לחברות שדירוג האשראי שלהן גבוה הרבה יותר. אנליסטים אחרים טוענים שגם הריבית על האג”ח, 5.30%, על אף שהיא גבוהה ביחס לריבית הקיימת היום בשוק, היא עדיין נמוכה בהשוואה לחברות במצבה של טסלה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*