- אודי e-tron ויגואר I-Pace, לוקחים מכירות מטסלה מודל S/X באירופה.
- בארה”ב האחיזה של שני הדגמים עדיין חלשה יותר.
- יגואר הולכת על לקוחות טסלה.
אוטוניוז, 22.08.2019 – יום אחרי שואלמרט, קבוצת הריטייל, תבעה את טסלה בגין שריפות שפרצו במתקנים סולאריים שטסלה התקינה באתרים של הקבומה ירדה מניית טסלה ב-2.2%. אתמול (ה’) התווספה ללחץ על המניה הערכה של אנליסט בכיר, שטען שטסלה מודל S/X מאבדות פלחי שוק לדגמים החשמליים החדשים של יגואר ואודי. “מהניתוח שלנו עולה כי מסלול המכירות המידרדר של מודל S/X עשוי לנבוע בעיקר מתחרות, בעיקר באירופה, מיגואר ומאודי,” כתב האנליסט טוני סאקונאגי מברנשטיין, שצוטט ב-CNBC. לפי ברנשטיין הרווח הגולמי ממכירות שני הדגמים נפל בחצי הראשון של השנה ב-57%. בעבר טסלה יצרה עד 25,000 יחידות מדגמים אלה, אולם ברבעון האחרון היא ייצרה רק 14,000 יחידות. שני הדגמים האלה היו מרכזי רווח עיקריים לטסלה.
אודי ייצרה בחצי הראשון של השנה מעל 9,000 יחידות של ה-e-tron, כאשר היא עדיין נמצאת בשלב של הגברת קצב הייצור. התחרות של טסלה, במכוניות בקטגוריית המכוניות שמחירן גבוהה מ-60,000 ד’, תגדל בשבועות הקרובים כאשר מרצדס-בנץ תתחיל לשווק את ה-EQC ופורשה תתחיל לשווק את הטייקאן.
יגואר יצאה החודש במבצע ללקוחות טסלה, בו היא מציעה לכל מי שירכוש יגואר I-Pace הנחה בסך 3,000 ד’. זאת בנוסף על ההחזר הפדרלי בסך 7,500 ד’ להם זכאים רוכשי המכונית, בעוד שרוכשי טסלה זכאים כיום להחזר בסך 1,875 ד’ בלבד.
תגובה