טויוטה תשקול מיזוגים ורכישות לסגירת פערים טכנולוגיים

  • קבוצת הרכב השניה בגודלה בעולם מודה בשמרנות במדיניות טכנולוגית.
  • בעתיד תהיה אגרסיבית יותר עם דגש על הנעה חשמלית ונהיגה אוטונומית.
  • הקימה ועדה שמטרתה למנוע המשך הדרדרות ברווחי הקבוצה.

אוטוניוז, 15.06.2017 – טויוטה תשקול מיזוגים ורכישות, כולל רכישת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, אמר אקיו טויודה, נשיא החברה, באסיפת בעלי המניות שנערכה אתמול (ד’). נשיא החברה ביום רביעי. לדבריו על טויוטה להתחרות באגרסיביות רבה יותר בשוק הרכב העולמי.

טויודה הודה בכך שהחברה היתה איטית באימוץ טכנולוגיית כלי רכב חשמליים, ואמר שהחברה תהיה כעת אגרסיבית יותר בתחום זה. טויודה הודה שבהנהגתו החברה ניסתה לשמר את הסטטוס-קוו הטכנולוגי בתעשיה. טויוטה התמקדה בעיקר בפיתוח מכוניות הייבריד (HEV), וכמעט שלא חרגה מטכנולוגיה זו. השנה השלימה טויוטה מכירה של 10 מ’ כלי רכב עם מערכות הייברידיות. טויוטה החלה לשווק טכנולוגיה זו לפני 20 שנה.

“תעשיית הרכב עוברת שינויים גדולים, ונושאים ורעיונות שהערכנו שהם שייכים לעתיד הרחוק, יכולים להשפיע עלינו מחר, לכן אנחנו צריכים להמשיך במתקפה ובמקביל לשמר את התחומים בהם יש לנו עוצמה,” צוטט טויודה כאומר.

לדבריו החברה משקיעה כ-9 מיליארד ד’ בשנה במו”פ, מגדילה השקעות הון, ומבצעת רכישות חוזרות של מניות, אולם היא צריכה לשקול גם מיזוגים ורכישות “כדי לשרוד בעתיד.”

טויוטה השקיעה כמיליארד דולר במכון לחקר בינה מלאכותית, ופיתחה שותפויות טכנולוגיות עם מיקרוסופט ואובר.

השבוע דיווחה בלומברג שטויוטה הקימה כח משימה במטרה לעצור את הירידה ברווחיה. בשנת הכספים האחרונה ירד הרווח התפעולי של החברה ב-30.1% ל17.5 מיליארד ד’ והרווח הנקי ירד ב-20.8% ל-16 מיליארד ד’.

הירידה ברווחים היתה תוצאה של קפאון במכירות והתחזקות של הין היפני מול מטבעות אחרים, בעיקר הדולר. לשנת הכספים הנוכחית החברה צופה רווח נקי של 14 מיליארד ד’, ירידה נוספת.

כוח המשימה מורכב מארבע סגני נשיא ותפקידו הוא לבחון כל הוצאה גדולה, לאשר אותה ולמצוא לה מקורות כספיים, כלומר לבטל פרוייקטים אחרים.

יצרניות הרכב נמצאות בלחץ פיננסי מאחר שהן מתחרות מול חברות טכנולוגיה בפיתוח המכונית המקושרת וטכנולוגיית המכונית האוטונומית המצריכים השקעת משאבים גדולים. אולם בעד חברות טכנולוגיה כגוגל ואפל צוברות רווחי עתק ויושבות על ערמות מזומנים גבוהות, חברות הרכב המסורתיות צוברות רווחים מועטים יחסית ובנוסף להשקעות כבדות במו”פ ו-capex, עליהן גם להשביע את רצון בעלי המניות בחלוקת דיבידינדים ובביצוע רכישות חוזרות של מניות.

הצרכים המיידיים של טויוטה הם בתחום של שידרוג מפעלים לפלטפורמה החדשה TNGA, הגדלת מספר כלי הרכב המיוצרים על פלטפורמה זו, השקעה בטכנולוגיות שיאפשרו לכלי הרכב של החברה לעמוד בתקנות זיהום מחמירות וטכנולוגיות חדשות אחרות.

טויוטה מתכננת להשיק מכונית אוטונומית לכבישים מהירים עד שנת 2020 בעוד יצרניות רכב אחרות שואפות להשיק באותה תקופה מכוניות אוטונומיות עירוניות, בטכנולוגיה מתקדמת יותר.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!