חידוש: קיה ספורטאג’, SUV, הדגם הנמכר ביותר בישראל ב-2016

  • אחרי דומיננטיות ארוכת שנים של דגמים משפחתיים SUV הוא הדגם הפופולארי ביותר.
  • 80% ממכירות הספורטאג’ של גירסת ה-1.6 ל’.
  • זינוק חד במכירות SUV לעומת סטגנציה במכירות מכוניות פרטיות.
קיה ספורטאג', הדגם הפופולארי ביותר בשוק המקומי בתשעה החודשים הראשונים של 2016 (קיה)
קיה ספורטאג’ לראשונה רכב שטח מסיים את השנה במקום הראשון (קיה)

אוטוניוז, 03.01.2016 – זינוק חד של 65.4% במכירות SUV (מג’יפונים קלים ועד רכבי שטח כבדים) היה מהגורמים לאחד האירועים המפתיעים בשוק הרכב הישראלי 2016: קיה ספורטאג’ (טלקאר), המוגדר כ-SUV בדיווחי איגוד יבואני הרכב, סיים את השנה כדגם הפופולארי ביותר בישראל עם מסירות של 14,702 יחידות, גידול של 34.5% בהשוואה ל-2015. הספורטאג’ הוא הדגם הראשון שאינו רכב פרטי המדורג ככלי הרכב הנמכר (או הנמסר) ביותר בישראל וככל הנראה גם חידוש גלובלי. בעוד שבכל העולם נרשם גידול חדש במכירות SUV/קרוסאובר, הרי שבאירופה עדיין המכוניות הפופולריות ביותר הן מכוניות פרטיות בעוד בארה”ב הדגם הפופולארי ביותר כבר עשרות שנים הוא הטראק של פורד F-150.

מסירות ה-SUV הסתכמו בשנה שעברה ב-68,921 יחידות והיוו 24% מסך כלי הרכב שנמכרו, הרי שמסירות מכוניות פרטיות גדלו ב-1,864 יחידות בלבד (0.9%+) ל-200,370 כלי רכב, פלח שוק של 69.9%.

במקום השני בדירוג הפופולריות מדורג קיה פיקאנטו (טלקאר) שירד מהמקום הראשון למרות גידול קל במכירותיו ל-13,332 יחידות ובמקום השלישי דורג היונדאי טוסון (כלמוביל), SUV/קרוסאובר עם מסירות של 11,856 יחידות בשנתו המלאה הראשונה של הדגם הנוכחי בשוק המקומי.

טויוטה קורולה (יוניון מוטורס), שמתיחת הפנים שלו הגיעה בחצי השני של השנה רשמה ירידה של 10.4% במכירות ומדורג במקום הרביעי בעוד מיצובישי אאוטלנדר (כלמוביל) רשם זינוק של 87.5% במסירות ל-10,052 יחידות. ה-SUV של מיצובישי יצרו 58.1% ממסירות המותג ב-2016. בשלושה מחמישה המקומות הראשונים דורגו SUV אולם בחמישיה השניה אין נוכחות לאף אחד מרכבי השטח.

80.5% ממכירות הספורטאג’ היו של גרסת מנוע 1.6 ל’, מה שמצדיק לכאורה את השקת דגם ה-1.6 ל’ במחיר עממי בשנה שעברה, והשאר דגם ה-2.0 ל’.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!