ווליאו וסאפראן הציגו פלטפורמה למכוניות אוטונומית

אוטוניוז 28.03.2015 – ווליאו, יצרנית רכיבי המכוניות הצרפתית, ו-Safran, יצרנית מוצרים צבאיים, הציגו ביום שישי האחרון פלטפורמה לכלי רכב בעלי יכולת נהיגה עצמית, שלדבריהם ניתן יהיה לשווקה בתוך שלוש שנים. שתי החברות חתמו על הסכם לביצוע מו”פ משותף לפני כשנה וחצי והפעם הציגו את תוצאותיו הראשונות. מכוניות בעלות יכולת ניהוג עצמית של ווליאו יצוידו במערכת ראיה אינפרה אדום, אלוגריתמים ויכולת מיפוי דינמית, שפותחה עבור מזל”טים מדגם Patroller של סאפראן. לדברי ז’אק אשנברוך (Jaques Aschenbroich), ה-CEO של ווליאו, שיתוף הפעולה עם סאפארן התבצע בקצב מהיר ועלו במהלכו הרבה מאד רעיונות חדשים. “בתוך זמן קצר אתם תראו הרבה מאד מהטכנולוגיה של סאפראן במכוניות [שבהם ציוד] של ווליאו,” אמר אשנברוך, “והרבה מאד מוצרים של ווליאו במוצרים האוויריים והבטחוניים של סאפראן.”

אחד המוצרים האלה הוא מצלמה בעלת יכולת ראיה של 360 מעלות שהתוכנה עבורה פותחה ע”י ווליאו לביצוע תמרוני חניה של כלי רכב, וכעת מוצעת ע”י סאפראן להתקנה על כלי רכב קרביים. ווליאו תשווק את המוצרים שיפותחו בפרויקטים המשותפים לתעשיית הרכב, בעוד סאפראן תשווק אותם לתעשיות התעופה, הבטחון והרכבות.

“הבנו מהר מאד שיש לנו הרבה יותר מהמשותף ממה שציפינו. התברר שמכונית אוטונומית היא למעשה מזל”ט יבשתי,” אמר גוליאם דבושל (Guillaume Devauchelle), מנהל הפיתוח בסאפראן.

לפני כשבועיים חתמה ווליאו על הסכם לשיתוף פעולה עם מובילאיי, הכולל ישום הצ’יפ של מובילאיי במצלמות בעלות יכולת ראיה לפנים במערכות של ווליאו ופיתוח הצעה למכונית אוטונומית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*