וולבו מכוניות ו-Autoliv בברית חדשה לפיתוח טכנולוגיה למכונית אוטונומית

יאנס קרלסון הבוס של Autoliv (משמאל) והקאן סמואלסון הבוס של וולבו מכוניות מסכמים עיסקה (וולבו מכוניות)
יאנס קרלסון הבוס של Autoliv (משמאל) והקאן סמואלסון הבוס של וולבו מכוניות מסכמים עיסקה (וולבו מכוניות)

אוטוניוז, 07.09.2016 – וולבו מכוניות פרטיות ו-Autoliv, יצרנית מוצרי בטיחות שבדית, הודיעו על הקמת ברית לפיתוח תוכנה לנהיגה אוטונומית. מטה החברה יהיה בגוטנבורג, שבדיה. החברה, ששמה טרם נקבע, תחל את פעילות בתחילת 2017 ויועסקו בה 200 עובדים שיגיעו משתי החברות. בתוך שנתיים כוח האדם בחברה צפוי לצמוח ל-600 מועסקים. החברה תפתח מוצרים בתחום ה-ADAS (עזרי נהיגה מתקדמים) ובתחום ה-AD (נהיגה אוטונומית). אלה יהיו מוצרי מדף ש-Autoliv תשווק ללקוחותיה ותתחלק ברווחים עם וולבו. יצרנית המכוניות השבדית, במידה ותרצה, תרכוש את המוצרים ישירות מהחברה החדשה. מוצרי ה-ADAS אמורים להיות מוכנים לשיווק ב-2019 וה-AD ב-2021.

הברית החדשה היא עדות להתפתחויות המהירות בתעשיה וההודעה עליה מפורסמת אחרי שבחודש שעבר הודיעו דלפי ומובילאיי על ברית לפיתוח מערכת מדף לנהיגה אוטונומית שתוצע ליצרניות רכב שאינן מעוניינות או מסוגלות להשקיע במערכות כאלה.

וולבו משתפת פעולה כבר שנים רבות עם מובילאיי, כאשר דלפי היא חברת הטיר 1 שעושה את האינטגרציה של המוצר שתתאים למכוניות וולבו. בראיון לאוטומטיב ניוז אמר האקן סמואלסון, ה-CEO של וולבו, שוולבו תתרום למיזם את הידע תוכנה לקבלת החלטות הקובעת כיצד המכונית תנהג בסיטואציות שונות ו-Autoliv תספק את טכנולוגיית החיישנים ומערכות ראיית מחשב. הסעיף האחרון מעיד על כך שלמיזם החדש אין כוונה לשתף פעולה עם מובילאיי, הפועלת בברית מתחרה עם דלפי.

וולבו הפכה לאחת השחקניות הפעילות ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית, כחלק מהמדיניות שלה להגיע לאפס הרוגים בתאונות דרכים במכוניותיה עד 2020. בחודש שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם אובר בהפעלת מוניות ללא נהג בפיטסבורג ובשנה הבאה תשיק החברה את התוכנית Drive Me לנהיגה אוטונומית בשבדיה ואח”כ בבריטניה ובסין. המיזם עם Autoliv נראה לכן כניסיון למנף את הידע והניסיון שצברה וולבו בתחום ולמכור אותו ליצרניות רכב אחרות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!