וולבו הציגה קונספטים לסידרה 40 החדשה

אוטוניוז, 23.05.2016 – וולבו הציגה שתי מכוניות קונספט, סידרה 40, המבוססות על הפלטפורמה הקטנה החדשה של החברה, ה-CMA, קיצור ל-Compact Modular Architecture. פלטפורמה זו מצטרפת לפלטפורמה שעליה מיוצרים הדגמים הגדולים של החברה, SPA.

שתי הדגמים שהוצגו, האחד בתצורת האצ’בק והשני בתצורת רכב שטח, מלמדים משהו אודות סידרה 40 החדשה, שוולבו מסרה שייצורה יתחיל בשנה הבאה. הדגמים מתאפיינים בעיצוב סקנדינבי, עם שטח חלונות גדול, כשלשניהם חלונות גג גדולים וכהים.

הפלטפורמה החדשה מבוססת על הנעה קדמית, ומערכות ההנעה של הדגמים שיורכבו עליה יהיו, לבד ממנוע בעירה פנימית, גם גירסה חשמלית טהורה וגירסת פלאג-אין הייבריד, המבוססת על מנוע הבנזין 3 צילינדרים החדשה.

דגמי הפלאג-אין הייבריד של וולבו ידועים בכינוי Twin Engine, בזכות שילוב בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי. בדגמים המבוססים על פלטפורמת ה-SPA, המנוע הקדמי מניע את הגלגלים הקדמיים ומנועים חשמליים את הגלגלים האחוריים, כך שאלה הם למעשה דגמים בעלי הנעה כפולה. המדיניות הזו תשתנה בייצור הדגמים הקטנים יותר על פלטפורמת ה-CMA. גירסת הפלאג-אין הייבריד של דגמי הקונספט האלה מכונה T5 Twin Engine, מבוססת על מנוע 3 הצילינדרים החדש ועל תיבת 7 הילוכים עם מצמד כפול. מנוע חשמלי יוצמד למצמד ויתגבר את הספקת הכוח לגלגלים הקדמיים בשעת הצורך.

“באמצעות הגישה המודולרית הן בארכיטקטורת כלי הרכב והן בפיתוח יחידת הכוח, הצלחנו לדלג על פני שחקנים רבים בסגמנט הפרימיום,” אמר ד”ר פטר מרטנס, סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. “גירסת ההנעה מבוססת המצבר שלנו פותחת פרק מרתק בהיסטוריה המתפתחת של וולבו.”

“לסידרה 40 החדשה יש פוטנציאל לשפר את חדירת השוק שלנו בסגמנטים גדלים וחשובים,” אמר בהודעה לעיתונות, האקאן סמואלסון, נשיא ו-CEO של החברה. “תוכנית ההנעה החשמלית כוללת הן את הפלאג-אין הייבריד הקומפקטי עם המנוע הכפול ובנוסף לכך גם כלי רכב חשמלי טהור. שניהם מרכזיים לארכיטקטורת ה-CMA.”

וולבו הודיעה לאחרונה שבכוונתה לחשמל את כל הדגמים שהיא מוכרת ושעד 2025 החברה תמכור יותר ממיליון מכוניות מחושמלות (חשמליות מלאות או פלאג-אין הייבריד).

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!